بهترین جزیره‌های دنیا برای سفر رمانتیک

یکی از جذابیت‌های سفر به جزایر در واقع تفریحات و ویژگی‌هایی است که در سایر نقاط دنیا نمی‌توانید در دسترس داشته باشید. اما بدون برنامه‌ریزی درست گشتن در اطراف مجمع‌الجزایرهای سخت‌الوصول می‌تواند خسته کننده باشد. مقاصد مطمئنی هم در دنیا هستند که هر سلیقه‌ای با هر توانایی بدنی می‌تواند در آن به تفریح و گردش بپردازد و از مهم‌تر تازه‌واردها نیز در آن‌ها احساس راحتی کنند. اما برای سفر به چنین جاهایی مقصدی در ذهن دارید؟

 

 

فیجی

 

 

فیجی

 

 

فیجی با بیش از ۳۰۰ جزیره‌ای که میزبانی می‌کند طیف وسیعی از اقامتگاه‌ها را در خود جای داده که همه‌شان سعی می‌کنند بهترین امکانات را برای شما فراهم کنند. مناظر به شدت دیدنی هستند و شرکت‌های قایقرانی گردشی نیز با ارائه پکیج‌های گردشی با قیمتی مناسب شما را در اطراف منطقه به گردش و بازدید می‌برند. فرودگاه بین‌المللی در Viti Levu جایی که بیشترین مسافران به فیجی در آن اقامت می‌کنند قرار گرفته است. Suva نیز به عنوان پایتخت این مجمع‌الجزایر پر از شب‌زنده‌ داری‌های هیجان‌انگیز و تلفیقی از غذاهای شرقی و غربی است. در حاشیه سواحل شهرهای کوچک و بزرگی شکل گرفته که انواع و اقسام اقامتگاه‌ها را برای تمامی بودجه‌ها ارائه می‌دهند. Savusavu پر از مزارع مروارید با شگفتی‌های فراوان است. اگر به مرواریدها و چگونگی پرورش آن‌ها علاقه دارید می‌توانید با رفتن به این منطقه تجارب جذابی کسب کنید. اما اگر به دنبال قایق‌رانی، غواصی و بازدید از دنیای زیر آب هستید حتما به Taveuni بروید.

 

 

 

بهترین مقاصد آسیا برای سفر در ایام کریسمس

 

 

جزایر دریای کارائیب

 

 

caribbean

 

 

وقتی صحبت از کاوش‌های جزیره‌ای در کارائیب به میان می‌آید می‌دانیم که قدرت انتخاب بالاست. شما می‌توانید بین جزایر پر سر و صدا مثل سنت مارتین و جزایر کوچک‌تر هر چه که دوست دارید را برای اقامت و خوش‌گذارنی انتخاب کنید. اگر دوست دارید در جاهای آرام‌تر و لوکس‌تری بروید می‌توانید در یکی از بندرگاه‌های کوچک اطراق کنید و به گشت و گذار بپردازید. اگر تعطیلات‌تان را در سان جان شروع کردید می‌توانید با پرواز منطقه‌ای یا کشتی‌های مسافری به مکان‌هایی مانند جزیره Orcas، که دارای کوهستان‌های زیبا با جنگل‌های وسیع و سرسبز هستند بروید و از پیاده‌روی، صعود و تماشای منظر اطراف لذت ببرید. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مردم بومی در اینجا کایاک‌ و کانویی رانی است. در اقامتگاه‌های لوکس بمانید و از موهبت‌های طبیعی لذت ببرید.

 

 

تایلند

 

 

تایلند

 

 

یا صدها جزیره‌ای که در دریای آندامان و خلیج تایلند قرار گرفته این تور تایلند یکی از بهترین مقاصد دنیا برای تعطیلات و تفریحات جزیره‌ای شناخته می‌شود. از سواحل پر سر و صدا گرفته تا نقاط دنج و توسعه‌نیافته شما انتخاب‌های متنوعی خواهید داشت. البته توجه داشته باشید که جریانات آبی قسمت‌های شرق و غرب با هم متفاوت هستند و این یعنی شرایط متفاوتی بر این دو ناحیه حاکم است. بنابراین بسته به شرایط آب و هوایی زمان سفرتان حتما بررسی کنید که منطقه موردنظرتان طوفانی و مواج نباشد. بیشتر سفرهای جزیره‌ای در پوکت و در قسمت‌های پرجمعیتی همچون پاتونگ صورت می‌پذیرد. جزایر کو فی‌فی یکی از مقاصد برجسته‌ایست که هر گردشگری سودای بازدید از آن را دارد. به علاوه بین ماه‌های فروردین تا مهر Phang Nga میعادگاه عاشقان تفریحات آبی همچون شنا و غواصی در آب‌های کریستالی و شفافش می‌شود. کو سامویی نیز با بهترین اقامتگاه‌های سنتی، قیمت‌هایی واقعا نازل و نقاط جشن و پایکوبی یکی از مهم‌ترین مقاصد تایلند برای تفریح محسوب می‌شود. وجود سواحل ماسه سفید و زیبا، کوه‌های آهکی سرسبز و جنگل‌های انبوه از این منطقه نقطه‌ای بی‌نظیر می‌سازد.

 

 

بهترین مقاصد گرمسیری دنیا برای سفر در تمام طول سال

 

 

یونان

 

 

santorini

 

 

برای بسیاری از اروپاییان جزایر یونان مقصدی نهایی برای تعطیلات تابستانی محسوب می‌شود. روز را می‌توانید در آب‌های آبی و سواحل سفید گردش و شنا کنید و شب را به یکی از نقاط جشن و پایکوبی رفته و ساعت شادی را سپری کنید. شما می‌توانید در خیابان‌های سنگفرش این جزایر قدم بزنید و به زیبایی‌های معماری روی پس‌زمینه‌های چشمگیر دقت کنید، به کافه‌ها بروید و قهوه‌های بی‌نظیری بنوشید و یا در رستوران‌ها از غذاهای دریایی سنتی و بین‌المللی امتحان کنید. با حدود ۳ هزار جزیره‌ای که در دریای مدیترانه وجود دارد یونان این جرایز را به دسته‌های مختلفی تقسیم کرده است. این مجموعه‌ها دارای نمادهای سرزمینی و آب هوایی متفاوت هستند. برای نمونه جزایر نزدیک به ایتالیا آب و هوایی متفاوت با ونیز، فرانسه، روسیه، اتریش و غیره دارند. در نتیجه معماری‌های متفاوت و زیبایی نیز در بین آن‌ها انواع صومعه‌ها و کلیساها وجود دارد. بیشترین مجموعه جزایر شناخته شده احتمالا Cycladic باشد که بین آتن و کرت واقع شده است. در این مجموعه برای دیدن ساختمان‌های آبی و سفید به محبوب‌ترین مقاصد آن یعنی سانتورینی و میکونوس بروید.

مطالب مرتبط