بهترین مقاصد گرمسیری دنیا برای سفر در تمام طول سال

در برابر نقاط سردسیر زمین که همواره روی گرما را به خود نمی‌بینند و حتی در روزهای آفتابی هم پوسیده از یخ و برف هستند، مقاصد گردشی گرمسیری هم وجود دارند که هر زمان از سال به آن‌ها بروید می‌توانید تابستانی داغ را تجربه کنید. با اینکه در چنین جاهایی فصل ماه‌های بارانی هم وجود دارد با این همه باز هم دمای هوا افت چندانی نمی‌کند. اما برای سفری دل‌انگیز و تابستانی در دل سرمای زمستان به کجاها سفر کنیم؟

 

 

اسپانیا، جزیره تنریف

 

 

اسپانیا، جزیره تنریف

 

 

تنریف بزرگ‌ترین جزیره از مجمع‌الجزایر قناری در اسپانیاست که در قسمت غرب آفریقا قرار دارد. این جزیره میزبان کوه آتشفشانی تید هم بوده و مناظر بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهد. شما در این جزیره موقعیت‌های فراوانی به لحاظ تفریح و گشت و گذار خواهید داشت. از شنا و غواصی گرفته تا پیاده‌روی و صعود هر چیزی برای سلیقه‌های مختلف در این جزیره محیا است. به علاوه خود کوه تنریف که احتمالا به خاطر کارناوال de Santa Cruz بهتر شناخته می‌شود. این کارناوال جشنی بزرگ است که با انواع موسیقی‌ها، رقص‌ها و لباس‌های رنگارنگ و جورواجور برگزار می‌گردد. نکته جالب این که در این جزیره سواحل ماسه سیاه و ماسه سفید در کنار هم قرار گرفته‌اند. به علاوه به خاطر شرایط خاص و گردشی در سراسر جزیره پر از اقامتگاه‌های فوق‌العاده شیک و ساحلی ساخته شده است.

 

 

هند، گوا

 

 

هند، گوا

 

 

شاید جالب باشد بدانید گوا در تمام ایام سال داغ و سوزان بوده و طبق آمارها دمای آن تنها بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. یعنی همیشه تابستانی داغ و لاینقطع در این منطقه حکم فرماست. بنابراین فرقی نمی‌کند چه زمانی به این مقصد ساحلی شگفت‌انگیز سفر کنید همیشه می‌توانید تعطیلاتی فوق‌العاده را در آن تجربه کنید. روزهای بارانی و داغ گوا  در تور هند از اردیبهشت شروع می‌شود و در تیر به اوج خود می‌رسد و بعد دوباره فروکش می‌کند. گوا که یکی از مهم‌تریم مقاصد هند شمرده می‌شود میزبان گردشگرانی از سراسر دنیاست. زمستان‌ها به دلیل کاهش سفرهای بین‌المللی هزینه‌ها پایین‌تر بوده و احتمالا سواحل خلوت‌تر و اقامتگاه‌ها ارزان‌تر باشد. بنابراین برای سفری زمستانی، شگفت‌انگیز و بدون باران حتما به گوا توجه ویژه داشته باشید.

 

 

۱۵ موزه‌ی گران‌قیمت دنیا برای دیدن برترین آثار باستانی و هنری

 

 

جمهوری دومینیکن

 

 

جمهوری دومینیکن

 

 

جمهوری دومنیکن یکی از کشورهای دریای کارائیب است که زیبایی‌های شگفت‌انگیزی را با شما به اشتراک می‌گذارد. این کشور پر از سرزمین‌های بلند، جنگل‌های سرسبز و دشت‌های بی درخت است. شرایط آب و هوایی و طبیعی این کشور کوچک باعث شده تا سراسر آن و مخصوصا نقاط زیباتر پر از استراحتگاه‌ها و هتل‌های لوکس شود. به طور کلی روزهای آفتابی دمای هوا تا ۳۰ درجه می‌رسد و بارش نیش با داشتن ریتمی سینوسی اوج خودش را در شهریور تجربه می‌کند. سواحل واسه سفید به شما تعطیلاتی فراموش نشدنی و شگفت‌انگیز را پیشکش می‌کنند. این کشور به خاطر دشت‌های وسیع و سرسبز به اقامتگاه‌های لاکچری با زمین‌های گلف شناخته می‌شود.

 

 

اقیانوس آتلانتیک، جزیره لانزاروت

 

 

اقیانوس آتلانتیک، جزیره لانزاروت

 

 

لانزاروت یکی از جزایر از مجمع‌الجزایر قناری در قسمت ساحل غربی آفریقا قرار گرفته و توسط اسپانیا اداره می‌شود. این جزیره به خاطر آب‌های سبز اقیانوسی، آب و هوای گرم، سواحل زیبا و چشم‌اندازهای آتشفشانی از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. منظره سنگی پارک ملی Timanfaya که توسط فوران آتشفشانی در دهه ۱۷۳۰ ساخته شده یکی از زیباترین و چشمگیرترین مناظر طبیعی را پدید آورده است. شما می‌توانید به عکاسی، تفریح و ورزش بپردازید و اوقات‌تان را آنطور که دوست دارید سپری کنید. Cueva de los Verdes نیز دارای غارهای متعددی است که توسط رودخانه‌های جریان گدازه‌ای زیرزمینی تشکیل شده‌اند.

 

 

شهر‌های جادویی دنیا برای سفر‌‌های رمانتیک

 

 

تایلند

 

 

تایلند

 

 

برخلاف خیلی از مناطق ناشناخته و شگفت‌انگیز، تور تایلند را همه گردشگران به خوبی می‌شناسند. سراسر این کشور را جزیره‌های بزرگ و کوچک فرا گرفته که هر کدامشان بسته به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، و همچنین توسعه‌یافتگی از گردشگران کم و زیادی میزبانی می‌کنند. به طور کلی دمای هوا بین ۲۵ تا ۳۰ یا کمی بیشتر بالا می‌رود و اغلب اوقات سال را آفتابی است. پر باران‌ترین ماه تایلند آبان بوده و در ماه‌های دیگر بعضی از روزها بارش‌های ناچیزی به خود می‌بیند. سواحل ماسه سفید، صخره‌های مرجانی و سرسبز، زندگی دریایی رنگی و زیبا، موقعیت‌های غواصی، اقامتگاه‌های آنچنانی و تفریحات ساحلی بخشی از چیزهایی است که می‌توانید در این کشور گرمسیری تجربه کنید.

 

 

قبرس

 

 

قبرس

 

 

تور قبرس سفر به جزیره‌ای فوق‌العاده در قسمت شرقی دریای مدیترانه است که به بخش قبرس شمالی (ترک نشین) و قبرس یونانی نشین تقسیم می‌شود. به طور کلی در هر دو بخش این جزیره مردم به زبان‌های یونانی صحبت می‌کنند. ترک‌ها جمعیت مسلمان و یونانی‌ها ارتدوکس‌های جزیره را تشکیل می‌دهند. این جزیره زیبا که امروزه محل تفریح و استراحت مردم سراسر دنیا شده روزگاری محل تاخت و تازهای تاریخی بوده است. به همین دلیل نه تنها طبیعت دوستان، بلکه عاشقان ساحل و تاریخ نیز به این جزیره سرازیر می‌شوند تا اوقات شیرین و ماجرایی را تجربه کنند. شنا، قایق‌سواری، صعود و پیاده‌روی و اقامت در هتل‌های فوق‌العاده راحت از جمله تجارب شما در سفر به قبرس خواهد بود. دمای هوا نیز معمولا بین ۱۳ تا ۳۰ درجه سانتیگراد متغیر است.

مطالب مرتبط