بهترین مقاصد آسیا برای سفر در ایام کریسمس

برنامه دارید تا برای کریسمس امسال به سفر خارجی بروید؟ همیشه در اولین نظر همه‌ی ما به یاد کشورهای اروپایی می‌افتیم تا کریسمس را در آن‌ها گردش کنیم و از جو شاد سال نوی میلادی لذت ببریم، اما در آسیا هم مقاصد زیادی هستند که می‌توانند جزو بهترین‌ها به حساب می‌آیند.

 

ناگانو، ژاپن

 

 

ناگانو، ژاپن

 

 

اگر به کریسمس برفی علاقه‌ دارید، بدون هیچ تردیدی باید ناگانو را در لیست مقاصد خود قرار دهید. این شهر نه تنها هر سال زمستان میزان زیادی برف به خود می‌بیند، بلکه برای آن‌ها که به دنبال ورزش‌های زمستانی هستند همچون بهشتی جذاب می‌ماند. در کنار جشن‌های کریسمس می‌توانید از چشمه‌های آب گرم این منطقه هم بهره برده و خستگی خوشگذرانی‌ها را در آن‌ها به در کنید.

 

 

هنگ کنگ، چین

 

 

هنگ کنگ، چین

 

 

بیخود نیست که هنگ‌کنگ را در زمره بهترین مقاصد برای ایام کریسمس در تور چین به حساب می‌آیند. این مقصد گردشگری بسیار مدرن و جذاب با دکورهای متنوع و زیادی به پیشواز کریسمس رفته و با جشنی باشکوه شب سال نو را مملو از نورافشانی‌ها به صبح می‌رساند. هنگ کنگ به خاطر شرایط خاص اداره‌اش در قرن گذشته، کم‌تر شبیه به بیشتر مراکز چین است و بیشتر به یک شهر اروپایی می‌ماند. حتی یکی از شعبه‌های دیزنی‌لند در آن وجود دارد که بهترین مکان ممکن برای گذراندن شب سال نو خواهد بود.

 

 

جذاب‌ترین هتل‌های عجیب در آسیا

 

 

لنکاوی، مالزی

 

 

langkawi

 

 

تور مالزی و لنکاوی کریسمسی برفی را برایتان به ارمغان نمی‌آورد اما در عوض، درست وسط زمستان آب و هوایی فوق‌العاده دارد و می‌توانید در کنار جشن‌های سال نوی میلادی، در آب‌های زیبای این جزیره شنا کرده و در طبیعت بکرش به گردش مشغول شوید. هر ساله در این ایام یک نمایش هوایی و دریایی در لنکاوی برگزار می‌شود که جدا از مراسمات سال نو، خود ارزش بالایی برای دیده شدن دارد.

 

 

سنگاپور

 

 

سنگاپور

 

 

شهر شیرها کریسمس را مملو از آواز، رقص، نورافشانی و برنامه‌های مختلف می‌گذراند. سنگاپور در تمام ایام کریسمس، مخصوصا شب سال نو، میزبان جشن‌ها و همایش‌های زیادی است. کنسرت‌های موسیقی در این ایام تمامی ندارند، برنامه‌های نمایشی در همه جا برگزار می‌شود و چند نقطه از سنگاپور نیز برای شمارش معکوس سال نو در نظر گرفته شده که بعد از به صدا درآمدن توپ سال جدید، چندین ساعت مراسم آتش بازی را در آسمان به اجرا خواهند گذاشت.

 

 

شگفت‌انگیزترین کانال‌های آبی و باستانی دنیا

 

 

سئول، کره جنوبی

 

 

سئول، کره جنوبی

 

 

سئول در بیشتر کریسمس‌ها برفی و زیباست و دکورهای کریسمسی در همه جای آن دیده می‌شود. جدا از برنامه‌های متنوعی که برای این ایام در سئول در نظر گرفته می‌شود، رژهی کریسمس و سیل جمعیتی که با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان حرکت می‌کنند یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بودن در سئول در این ایام است.اسکیت روی یخ، شرکت در کنسرت‌های متنوع گروه‌های کی‌پاپ و جشن‌هایی که هر گوشه و کناری برگزار می‌شوند، باعث شده تا سئول یکی از انتخاب‌های اول هر کسی باشد که بخواهد کریسمس را در آسیا جشن بگیرد.

 

 

بانکوک، تایلند

 

 

bangkok

 

 

اگرچه کریسمس یک جشن ثبت شده در تور تایلند به شمار نمی‌آید، اما شب سال نوی میلادی در سال‌های اخیر به صورت جدی همچون بسیاری نقاط دنیا در تایلند و مخصوصا در بانکوک با شکوه تمام جشن گرفته می‌شود. همه چیز در این ایام از جمله مراکز خرید و تفریحی با دکورهای کریسمسی آذین می‌شوند و برنامه‌های متنوعی از جمله شمارش معکوس سال نوی میلادی نیز در بخش‌های از پایتخت تایلند برنامه‌ریزی شده است. البته نباید انتظار کریسمس برفی را در بانکوک داشته باشید، اما برای آن‌ها که اهل خرید هستند، این ایام زمانی عالی برای گشت زدن در مراکز خرید بی‌پایان بانکوک است.

 

 

۶ مقصد ارزان دنیا برای گردش و خرید

 

 

تایپه، تایوان

 

 

تایپه، تایوان

 

 

تایپه بر خلاف بسیاری نقاط در آسیای شرقی، کریسمس را دقیقا به شکل کلاسیکش جشن می‌گیرد. البته این شهر برفی نخواهد بود اما بابانوئل‌ها در شهر به چشم می‌خورند، درخت کاج در همه جا رخ می‌نماید و همه چیز رنگ و بویی درست شبیه به کشورهای اروپایی در این ایام پیدا می‌کند. نقاط گردشگرپذیر این شهر نیز به شکل بخصوصی برای گردشگرانی که از سراسر دنیا برای این ایام به تایپه می‌آیند آماده می‌شود تا این جشن با شکوهی هر چه تمام‌تر برگزار شود.

 

 

بالی، اندونزی

 

 

بالی، اندونزی

 

 

تور بالی در تمام طول سال به عنوان مقصدی مهم در میان شهرهای دنیا برای سفر محسوب می‌شود. با این همه سال‌های اخیر با توجه به سیل گردشگرانی که به این جزیره سفر می‌کنند، برنامه‌های متنوع و جذابی برای کریسمس چیده می‌شود که باعث شده این جزیره‌ی زیبا رنگ و بویی متفاوت به خود بگیرد. مراکز خرید دکور بندی کریسمسی می‌کنند، رستوران‌ها غذاهای مخصوص می‌پزند و در مجموع همه چیز آنطور می‌شود که حتی در ایام کریسمس هم بخواهید به بالی سفر کنید.

مطالب مرتبط