سفر به زیبا‌ترین شهر‌های سال ۲۰۱۹

در انتخاب مقصدی برای سفر بیش از هر چیزی سلیقه شخصی دخیل است. این که شما سنت‌گرا هستید و یا از بودن در مکان‌های مدرن لذت می‌برید، دوست دارید خرید بروید و یا برای پیاده‌روی در طبیعت برنامه می‌ریزید، و ویژگی‌هایی از این دست باعث می‌شود دنبال نقطه دلخواه‌تان بگردید. با این همه سایت‌های گردشی با توجه به تحولات صنعت گردشگری، ارزش ارز دولتی، قیمت‌ها، جاهای دیدنی، تفریحی و نقاط فرهنگی را می‌سنجند و به این ترتیب فهرستی ترتیب می‌دهند. در اینجا ما بهترین شهرها در سفر در سال ۲۰۱۹ را بررسی می‌کنیم.

 

 

دانمارک، کپنهاگ

 

 

دانمارک، کپنهان

 

 

کپنهاگ به عنوان پایتخت دانمارک یکی از نقاط برجسته دنیاست که این روزها موجی از رستوران‌ها و کافه‌های جذاب آن را در بر گرفته و شکم‌پرستان را به سوی خود کشانده است. به علاوه مزارع زیبای حومه شهر موقعیت‌های زیادی برای گردش در دسترس شما می‌گذارد. منطقه شلوغ و پررفت و آمد Refshaleøen جاییست که سابقا کارخانه بوده و حالا به بازاری برای غذا و صنایع دستی تبدیل شده است. اگر از عاشقان پیاده‌روی هستید هم Amager Bakke برای اسکی و صعود بی‌نظیر است.

 

 

چین، شنزن

 

 

چین، شنزن

 

 

شنزن شهری مدرن و خلاقانه در تور چین است که در سال‌های اخیر به قطب تکنولوژی، معماری و گردشگری در چین بدل شده است. انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور شنزن خودش را تا مرز رقابت با هنگ کنگ بالا بکشد. همانطور که قبلا نیز نسخه ارزان‌قیمتی از تفریحات شبانه هنگ کنگ شناخته می‌شد. در حال حاضر این شهر محل برگزاری فستیوال‌های موسیقی، کافه‌های فانتزی و مدرن، صحنه کوچکی از جواهرات، صنایع دستی و همچنین مراکز خرید است. در طی این سال‌ها نیز چند موزه و نمایشگاه آثار هنری به شهر اضافه شده است.

 

 

 

مشهورترین میدان‌های اجتماعی دنیا

 

 

صربستان، نوی ساد

 

 

صربستان، نوی ساد

 

 

تور صربستان سفر به یکی از کشورهای اروپای شرقی‌ست که فاصله زیادی از لحاظ زمانی با ما نداشته و با تورهای گردشی می‌توان به آن با قیمتی معقول سفر کرد. نوی ساد به راحتی قابل دسترسی بوده و به عنوان دومین شهر صربستان مورد توجهات زیادی قرار دارد. این شهر نوظهور در صنعت گردشگری در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد جوانان برای گذران تعطیلات بدل شده است. با توجه به بازسازی‌هایی که در شهر صورت گرفت خیلی جاها مثل شهر چینی از بین رفت و همینطور شهر چهره‌ای متفاوت به خود گرفت. با توجه به پیش‌بینی‌ها اگر این شهر همچنان ادامه دهد تا آینده‌ای نزدیک به یکی از مقاصد شناخته شده اروپا بدل خواهد شد.

 

 

آمریکا، میامی

 

 

آمریکا، میامی

 

 

میامی از مقاصد گرمسیری آمریکاست که به تفریحات شبانه، سواحل زیبا و تفریحات آبی شهرت بالایی دارد. در چند سال اخیر این شهر تبدیل به محلی برای ارائه هنر، معماری، و صحنه غذاهای لذیذ و رنگی شده است. مرکز شهر به لطف موزه ۳۰۵ میلیون دلاری علمی رونق دوباره‌ای گرفته و این در حالیست که منطقه طراحی به یک آهن‌ربای فرهنگی با معماری چشم‌نواز جدید همچون موزه گاراژ و موسسه هنر معاصر، تاسیسات هنری عمومی و برنامه‌های فرهنگی فراگیر جدید تبدیل شده است.

 

 

هفت باغ گردشگری در خاورمیانه و آسیای دور که باید دید

 

 

مکزیک، مکزیکو سیتی

 

 

مکزیک، مکزیکو سیتی

 

 

مکزیکو سیتی پایتخت کشور مکزیک از نام‌های قدیمی در هنر، معماری و فرهنگ است که از سال‌ها پیش در دنیا شناخته می‌شد. ساختمان‌های پیش از اسپانیا در گوشه و کنار شهر به چشم می‌خورند و این در حالیست که کلیساها و بناهای دوره استعماری با بخش مدرن سازگاری پیدا کرده و همچنان پا برجا مانده‌اند. به همین دلیل و موارد بیشتر، این شهر در سال ۲۰۱۸ به لقب پایتخت طراحی جهان را از آن خود کرد. این شهر ششمین و اولین شهر قاره آمریکاست که این لقب را یدک می‌کشد و همین به ما یادآوری می‌کند چقدر طراحی و معماری ابزاری موثر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

 

 

سنگال، داکار

 

 

سنگال، داکار

 

 

یکی از پویاترین شهرهای آفریقا، داکار ترکیبی از سواحل خورشیدی، بازارهای رنگارنگ و آفتاب درخشان صبحگاهی است که با تابیدن به نشان‌های سرزمینی شروع روزی جدید را نوید می‌دهد. با این وجود پایتخت ساحلی سنگال برای سال‌ها از نظر مسافران دور مانده بود. در ده سال اخیر هزینه‌های زیادی در این شهر انجام شده و فرودگاه بین‌المللی در آن ساخته شده تا راهی برای تعامل بهتر با دنیا به این شهر باز شود. همه چیز در این شهر جوری برنامه‌ریزی شده که مقصدی جدید و مدرن در آفریقا ظهور کند.

 

 

کرواسی، زادار

 

 

کرواسی، زادار

 

 

شما در این شهر می‌توانید با تاریخ و زندگی امروزی یک جا آشنا شوید. از خیابان‌های سنگ مرمر روشن به خیابان‌های قدیمی شهر بروید تا بتوانید انواع کافه‌ها، خرابه‌های رومی، موزه‌های نوآورانه و روستایی و رستوران‌های سبک ایتالیایی را پیدا کنید. زادار از شهرهای کوچک و تاریخی کرواسی است که جاذبه‌های آن غالبا حول محور ویرانه‌ها می‌گردد.

مطالب مرتبط