در سفر‌ از زیباترین کاخ‌های دنیا بازدید کنید

یکی از زیباترین نمودهای تاریخی در حال حاضر، کاخ‌های سلطنتی به جا مانده از دوران امپراطوری‌ها هستند که نه تها توضیحی از زندگی شاهان گذشته را توضیح می‌دهند بلکه زیبایی‌های هنری و معماری دوره‌های مختلف را هم در دید عموم قرار می‌دهند. بسیاری از این کاخ‌ها هنوز در دستان دولت مورد استفاده قرار می‌گیرند و بعضی دیگر هم به موزه تبدیل شده‌اند. چه از آن‌ها استفاده بشود چه نشود، زیباترین کاخ‌ها همیشه محل بازدید گردشگران از سراسر دنیا هستند. بیایید نگاهی به زیباترین کاخ‌های پا برجای دنیا بیاندازیم.

 

 

پرتغال؛ سینترا، کاخ ملی پنا

 

 

pena

 

 

کاخ ملی پنا در پرتغال قدیمی‌ترین کاخ اروپا است که به سبک رمانتیک در سال ۱۸۴۲ توسط شاه فردیناند دوم ساخته شد. در واقع این کاخ بر روی ویرانه‌های صومعه‌ای در زلزله بزرگ لیسبون در سال ۱۷۵۵ آسیب گسترده دیده بود ساخته شد. امروزه این کاخ به رنگ‌های مختلف در آمده و هر بخشی از آن با رنگی شاد و چشمگیر تزئین شده است. این کاخ از دور بسیار زیبا و دیدنی بوده و یکی از محبوب‌ترین قاب‌ها برای عکاسان شمرده می‌شود.

 

 

هند؛ کاخ میسور

 

 

هند، کاخ میسور

 

 

مسیور هند به صورت معمول اصلا به شهر قصرها شهرت دارد. در این شهر تعداد زیادی کاخ وجود دارد که از لحاظ زیبایی و قدمت زبانزد هستند. در این بین شناخته شده‌ترین قصر، کاخ میسور است. قصر قدیمی و اولیه در یک جشن عروسی دچار آتش سوزی شد و از بین رفت بعد از آن قصر فعلی در سال ۱۸۹۷ ساخته شد و در ۱۹۱۲ نیز به اتمام رسید. در طول جشنواره داسارا در تور هند که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر برگزار می‌شود کاخ را با ۱۰ هزار لامپ تزئین می‌کنند.

 

 

مناظری از زیباترین ساختمان‌های پر شکوه هند

 

 

اتریش؛ وین، کاخ شون‌برون

 

 

اتریش؛ وین، کاخ شون‌برون

 

 

در مقایسه با کاخ ورسای، شون‌برون با ۱۴۴۱ اتاق یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی و مهم وین شناخته می‌شود. در ابتدا این کاخ بین سال‌های ۱۶۹۶ تا ۱۷۱۲ به دستور شاه لئوپلد اول ساخته ساخته شد که بعدها توسط ماریا ترزا به کاخ تابستانی تبدیل شد. پارک کاخ خود به تنهایی تعداد زیادی جاذبه دیدنی از قبیل کاخ اسرار، کهن‌ترین باغ وحش دنیا، هزار تو، و یک خانه تابستانی سنگ مرمر که بالای تپه‌ای ۶۰ متری واقع شده، ارائه می‌دهد.

 

 

چین؛ پکن، کاخ تابستانی

 

 

چین؛ پکن، کاخ تابستانی

 

 

کاخ تابستانی که در فاصله ۱۵ کیلومتری از پکن واقع شده نمایی بسیار زیبا به تپه‌ها و دریاچه کونمینگ به نمایش می‌گذارد که در تور چین می توانید از ان دیدن کنید. همانطور که از نام این کاخ بر می‌آید در طول تاریخ حاکمان و پادشاهان از آن برای دوری و استراحت از شهر ممنوعه استفاده می‌کردند. باغ‌های اطراف کاخ در سال ۱۷۵۰ به طور گسترده‌ای گسترش یافتند و انواع سبک‌ها به آن اضافه شدند.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

 

 

ترکیه؛ استانبول، کاخ توپکاپی

 

 

ترکیه؛ استانبول، کاخ توپکاپی

 

 

هنگامی که سلطان احمد فاتح در سال ۱۴۵۳ قسطنطیه را فتح کرد دستور ساخت این قصر را داد. این کاخ بعدها به توپکاپی شهرت یافت. این کاخ به مدت ۴ قرن از سال ۱۴۶۵ تا ۱۸۵۳ در سلطه امپراطوران عثمانی باقی ماند و برای ضیافت‌ها و مهمانان خارجی مورد استفاده قرار گرفت. البته در طول سالیان دراز داخل قصر مورد تغییرات پیوسته قرار گرفت. اما آن چه که امروزه باقی مانده و در تور استانبول قابل مشاهده است شامل چهار حیاط اصلی بزرگ و بسیاری از ساختمان‌های کوچک می‌شود.

 

 

راهنمای گردش یک روزه در استانبول برای عاشقان معماری

 

 

فرانسه؛ کاخ ورسای

 

 

فرانسه؛ کاخ ورسای

 

 

کاخ ورسایرا در تور فرانسه ببینید اینجا در اصل استراحتگاه شکار بود که در سال ۱۶۲۴ توسط لویی ۱۳ام ساخته شد. اما جانشین او یعنی لویی ۱۵ام آن را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌خای دنیا گسترش داد و برای محل اصلی حکومت به فرانسه انتخاب کرد. قصر ورسای تا اکتبر ۱۷۸۹، درست زمانی که خاندان سلطنتی مجبور به ترک خاک‌شان شدند به عنوان محل پادشاهی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

 

اسپانیا؛ گرانادا، کاخ الحمرا

 

 

اسپانیا؛ گرانادا، کاخ الحمرا

 

 

این کاخ که فلات بالای شهر گرانادا در قسمت جنوبی اسپانیا قرار گرفته از بخش‌های مختلفی از جمله کاخ، قلعه و باغ‌ها می‌شود. این کاخ در اواسط قرن بیستم توسط سلطان نصرید ساخته شد که به عنوان یکی از نمونه‌های معماری هنرمندانه مسلمانان شناخته می‌شود. الحمرا یکی از جاذبه‌های بسیار مهم اسپانیاست که گردشگران سراسر دنیا برای دیدن آن زحمت سفر به گِرانادا را به خود می‌دهند.

 

 

تبت؛ دره لهاسا، کاخ پتالا

 

 

تبت؛ دره لهاسا، کاخ پتالا

 

 

کاخ پتالا بر روی تپه مارپو ری، ۱۳۰ متر بالاتر از دره لهاسا واقع شده و بیش از ۱۷۰ متر ارتفاع دارد. پتالا بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین در تمام تبت است که ساختمان اولیه آن در قرن ۷ام ساخته شده بود. ساختمان کنونی در سال ۱۶۴۵ در زمان حکومت پنجم دالایی لاما شروع به ساخت و ساز شد و تا سال ۱۶۴۸ تکمیل گردید. به علاوه کاخ قرمز نیز بین سال‌های ۱۶۹۰ تا ۱۶۹۴ اضافه شد. کاخ پتالا محل زندگی دالای لاما بود تا این که در سال ۱۹۵۹ و با یورش ارتش چین دالای لامای ۱۴ام مجبور شد به هند فرار کند.

مطالب مرتبط