آبشارهای معروف دنیا که سوژه‌های جذاب عکاسی هستند

یکی از جلوه‌های شگفت‌انگیز و فرح‌بخش طبیعت وجود آبشارها بوده و تمام مردم از دیدن آن‌ها هیجان‌زده خواهند شد. آبشارها نیز مانند تمام پدیده‌های طبیعی انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها گروه مخاطبان خاصی را به خود جذب می‌کنند. آبشارهای ملایم و نه چندان عمیق برای گردش و بازدیدهای خانوادگی مناسب بوده، برخلاف آن آبشارهای بلند و خروشان مخاطبان جوان و ماجراجوی خودشان را دارند. همچنین عکاسان طبیعت نیز همیشه به دنبال ثبت تصاویری زیبا و کمتر دیده شده از این پدیده طبیعی می‌باشند. آسیا و بالاخص قسمت جنوب شرقی آن به واسطه مناطق پر آب گرمسیری و ارتفاعات سرسبز، میزبان آبشارهای فراوانی می‌باشد که ما در این مقاله به معرفی بهترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

 

تایلند، آبشار اراوان

 

 

تایلند، آبشار اراوان

 

 

در تور تایلند از اراوان که  از به هم پیوستن ۷ طبقه آبشار است دیدن کنید هر کدام این آبشار‌ها بالای دیگر‌ی قرار گرفته، این آبشار در فاصله‌ای از کانچانابوری و در پارک ملی اراوان واقع شده است. هر یک از آبشارها نیز دارای یک حوض با آبی شفاف و کریستالی به رنگ فیروزه‌ای روشن می‌باشد. شما می‌توانید در هر کدام از این حوض‌ها شنا کرده و از آن‌ها بالا بروید. در این محل ماهی‌های مرکبی که بزرگ‌تر از آنچه در آکوریوم‌ها نگه داری می‌کنید وجود دارند که باید مراقب آن‌ها باشید تا پای شما را گاز نگیرند. برای محافظت بیشتر می‌توانید چکمه‌های خود را به پا کرده و در آب قدم بزنید.

 

 

تایلند، آبشار واچیراتان

 

 

 تایلند، آبشار واچیراتان

 

 

این آبشار در پارک ملی دویی ایناتون در شمال تایلند واقع شده و از چیانگ مای خیلی دور نمی‌باشد می‌توانید در تور تایلند نوروز 97 به آنجا بروید. نام این آبشار هم از بلندترین قله تایلند، دویی ایناتون گرفته شده است. این پارک دارای چندین آبشار مختلف بوده که واچیراتان یکی از آن‌ها می‌باشد. این آبشار ۸۰ متری عظیم در فصل سرد سال تبدیل به آبشاری خشمگین تبدیل شده که محیط اطراف خود را در مه و ذرات آب فرو می‌برد، اما در فصل گرم سال آبشاری فوق‌العاده زیبا و جذاب برای گردش و تفریح خواهد بود.

 

 

محبوب‌ترین غذاهای تایلند که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

 

لائوس، آبشار کوآنگ سی

 

 

 لائوس، آبشار کوآنگ سی

 

 

کوآنگ سی یا گاها کوآنگ ژی، آبشاری  در نزدیکی شهر لوانگ پرابانگ متشکل از سه طبقه و به طول ۳۰ کیلومتر می‌باشد. در قسمت پایین هر بخش یک حوض کوچک واقع شده که پس از طی مسیری به یک سقوط آزاد ۶۰ متری می‌رسد که بدنه آبشار اصلی می‌باشد. شما می‌توانید از این آبشار صخره‌ایِ پله مانند بالا بروید اما باید مراقب باشید که بر روی سطح لیز و لغزنده آن سر نخورید. همچنین می‌توانید در حوض‌های آن شنا کرده و از خروش موج‌های آن لذت ببرید که البته این بخش‌ها جمعیت بیشتری را جذب می‌کند. این منطقه هم مانند اراوان شلوغ می‌باشد بنابراین قبل از سر رسیدن تور سعی کنید دقایقی را از سکوت و صدای آب لذت ببرید.

 

 

فیلیپین، آبشار تاپیا

 

 

تایپا

 

 

احتمالا یکی از خروشان‌ترین آبشارهای جنوب شرق آسیا را تجربه خواهید کرد. این آبشار که در منطقه باتاد واقع شده دارای یک مسیر پیاده‌روی می‌باشد که می‌توانید از آن بالا بروید اما مراقب مسر شیب‌دار و جای پای محکم خود باشید. قبل رسیدن به آبشار صدای سقوط 30 متری آن را خواهید شنید، که ارتفاع آن شاید به پای کوآنگ سی نرسد اما حجم زیاد آبی که از آن گذر می‌کند، خروش عظیمی به این آبشار می‌بخشد. آب این آبشار بسیار سرد بوده و مه و رطوبت، محیط اطراف آن را خواهد پوشاند و همین خصیصه کار را برای شنا دشوار می‌کند. با این وجود نمی‌توان منکر زیبایی و عظمت این پدیده طبیعی شد و بازدید از آن بی‌شک تجربه‌ای فراموش ناشدنی به شما تقدیم خواهد کرد.

 

 

مالزی، آبشار تلاگا توجو

 

 

 تلاگا

 

 

تلاگا توجو که به هفت چشمه نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین آبشارهای موجود در جزیره لنکاوی بوده که با تور مالزی به راحتی می‌توانید آن را ببینید علت نام‌گذاری آن نیز مثل موارد مشابه، تشکیل شدن آبشار از ۷ طبقه به هم پیوسته می‌باشد. شما باید مسیر پیاده‌روی آن را به آرامی طی کرده، سپس از شیبی که شدیدتر می‌شود بالا بروید بنابراین با احتیاط مسیر را تا بالای حوض تلاگا بپیمایید، در طول مسیر مراقب گیاهان اطراف مخصوصا گزنه‌ها نیز باشید تا با برخورد به پوست شما ایجاد خارش و حساسیت نکنند. بهترین زمان سفر به این آبشار فصل موسمی برابر با ماه‌های شهریور و مهر می‌باشد که آبشار به پر آب‌ترین حد خود خواهد رسید. باید اشاره کنیم در این فصل صخره‌های اطراف لغزنده شده و باید بیشتر در راه رفتن دقت کنید. در اینجا ۶ جاذبه‌ی دیدنی لنکاوی، که گردشگران را مشتاق به دیدار می‌کند را ببینید. 

 

 

بالی، آبشارهای نیاگارا موندوک

 

 

 بالی، آبشارهای نیاگارا موندوک

 

 

در جنگل‌های بارانی اطراف روستانی موندوک بوللنگ، آبشار موندوک نیاگارای بالی واقع شده است. در این منطقه دو آبشار تماشایی وجود دارد که شاید ارتفاع آن در مقابل دیگر هم‌ردیف‌هایشان تنها به ۱۵ متر برسد اما با وجود دو دریاچه کنار هم در این محل، محیطی دل‌انگیز و مناسب برای تفریح و استراحت پدید آمده است. مناظر اطراف آبشار با وجود گل‌های متنوع، کوه‌ها و زمین‌های برنج باعث می‌شوند بعد از یک بار بازدید از آنجا، آرزو کنید محل زندگی‌تان را به موندوک تغییر دهید پس حتما هنگام سفر با تور بالی از آن دیدن کنید. در اطراف آبشار موندوک رستورانی دوست‌داشتنی وجود دارد که می‌توانید در آن به سرو غذا و نوشیدنی بپردازید، سپس یک کیلومتر دیگر رفته و از آبشار ملانتینگ که ارتفاع بیشتری نسبت به موندوک دارد، بازدید کرده و برای ساعت‌ها در آب‌های آن به تفریح و شنا بپردازید.

 

بالی را پیش از این کارهای جذاب ترک نکنید!

 

مطالب مرتبط