گران‌ترین و لوکس‌ترین رستوران‌های دنیا بر اساس راهنمای میشلین

غذا همیشه بخش مهمی از سفر به جایی است. آشنایی با سلیقه، آداب و رسوم، ذائقه و سبک غذایی، باعث می‌شود تا دید بهتری از فرهنگ و تاریخ مردم کسب شود. طیف وسیعی از غذاهای ارزان خیابانی تا رستوران‌های لوکس آنچنانی انتخاب‌های زیادی پیش روی شما قرار می‌دهند. اما وقتی حرف از رستوران‌های گران‌قیمت و لاکچری می‌شود، با مواردی افراطی روبرو می‌شویم که تجربه خوردن غذا با طراحی‌های شاهانه و بعضا ماجراجویانه تلفیق می‌کنند، بهترین سرآشپزهای میشلین را به خدمت می‌گیرند تا شامی گران و به یادماندنی به شما عرضه کنند.

 

 

مالدیو؛ رستوران زیر آب ایتها

 

 

 مالدیو، رستوران زیر آب ایتها

 

 

این رستوران حدود ۵ متر پایین‌تر از سطح دریا، زیر آب‌های اقیانوس هند ساخته شده با لذت خوردن بهترین غذاهای دنیا را با منظره شگفت‌انگیز دریا تلفیق کند. در این رستوران کوچک اما بی‌نهایت لوکس تنها به اندازه ۱۴ نفر صندلی قرار داده شده که می‌توانند در نمای ۱۸۰ درجه اقیانوسی با صخره‌های دریایی، کوسه‌های شناور و حلزون‌های دریایی از غذایی گران‌قیمت و خوشمزه لذت ببرند. فیله گوسفندی در این منو از ۳۲۰ دلار شروع می‌شود.

 

 

آمریکا؛ نیویورک، پرسه

 

 

آمریکا، نیویورک، پرسه

 

 

حتی با وجود پایه منوی ۳۲۵ دلاری رزرو میز در این رستوران به شدت سخت است. با این همه به نظر می‌رسد خوراک صدف این رستوران که امضای توماس کلر محسوب می‌شود ارزش امتحان کردن را داشته باشد. اگر نه خوراک هشت‌پا یکی از موارد پرطرفداری است که توصیه می‌شود ماجراجویان لاکچری‌پسند آن را امتحان کنند. توجه داشته باشید که پایه منو از ۳۲۵ دلار شروع می‌شود و این یعنی باید انتظار گران‌تر از این‌ها را هم داشته باشید.

 

 

 

اینستاگرامی‌ترین نقاط اروپا برای عاشقان عکاسی

 

 

اسپانیا؛ ایبیزا، رستوران SubliMotion

 

 

اسپانیا، ایبیزا، رستوران SubliMotion

 

 

این رستوران فوق لاکچری که در هتل هارد راک واقع شده شامی منحصر به فرد با ۲۰ نوع غذای مختلف به مبلغ ۱٫۵۰۰ یورو و ۱٫۷۵۷ دلار فعلی آماده و سرو می‌کند. Paco Roncero سرآشپز این رستوران که دارای نشان ستاره میشلین است به شما تجربه بی‌نهایتی از لمس غذایی بهشتی همراه با هنر را می‌دهد. نکته جالب این که رستوران تنها در طول تابستان  یعنی از ۱ جون تا ۳۰ سپتامبر باز بوده و منوی آن نیز هر سال تغییر می‌کند. در گذشته مهمانان با بلیط‌های شخصی خودشان وارد رستوران می‌شدند و از غذاهای دریایی فوق‌العاده و گران‌قیمت در پس زمینه دیوارهای مجازی غذا می‌خوردند.

 

 

فرانسه؛ دروم، Maison Pic

 

 

 Maison Pic

 

 

سرآشپز این رستوران آنه سوفیه پیک، یکی از شش زن سرآشپز دنیا با نشان ستاره میشلین است که به تهیه و سرو غذا می‌پردازد. او منویی بر اساس ۹ کورس غذا با قیمت پایه ۳۷۵ دلار تهیه کرده تا نهایت خوشمزگی و هنر آشپزی را به رخ مهمانان خود بکشد. شما می‌توانید در تور فرانسه از غذاهای مدیترانه‌ای تا انواع دیگری از غذاهای برجسته دنیا را در این رستوران گران‌قیمت و برجسته امتحان کنید.

 

 

ارزان‌ترین شهرهای اروپا برای سفرهای پاییزی

 

 

ژاپن؛ توکیو، رستوران آراگاوا

 

 

ژاپن؛ توکیو، رستوران آراگاوا

 

 

این رستوران فوق لاکچری ژاپنی که به طور خاص، انواع برتر ساندا را ارائه می‌دهد جایی برای عاشقان گوشت است. سفارش‌ها در این رستوران از مبلغ ۲۶۱ دلار شروع شده و ۳۱۳ دلار بالا می‌رود. شاید تعجب کنید که از رستورانی فوق لوکس در مالدیو با امکان سرو غذا در زیر آب‌های اقیانوسی، چطور چنین رستوران ساده‌ای می‌تواند تا این اندازه گران باشد، اما راز این رستوران در دستور تهیه و دستان توان‌مند سرآشپز آن پنهان شده است.

 

 

چین؛ شانگهای، رستوران Ultraviolet

 

 

چین، شانگهای، رستوران Ultraviolet

 

 

رستوران Paul Pairet یکی از نقاط دنیاست که در آن می‌توانید غذایی فوق‌العاده و خاص نوش جان کنید. این رستوران در تور چین جایی‌ست که هر شب ده مهمان دور یک میز جمع می‌شوند تا از ۲۰ نوع غذای روی میز بخورند و لذت ببرند. در کنار میز و غذاهای آن، عطر، موسیقی، ویدئو و عکس‌های مجازی بر روی دیوارها نیز برای تلطیف شدن فضا مورد استفاده قرار می‌گیرند. منوی غذا نیز به طور مرتب عوض می‌شود تا از طریق مقالات روی اینترنت قابل تحقیق و نقد نباشد. منوی این رستوران ۵۹۸ دلار برای شما هزینه در بر خواهد داشت.

 

 

انگلستان؛ لندن، Alain Ducasse در The Dorchester

 

 

Alain Ducasse

 

 

این رستوران سه ستاره میشلین در لندن که به سرپرستی  سرآشپز نامی Jocelyn Herland فعالیت می‌کند یکی از رستوران‌های پر هزینه دنیا است. این رستوران که منوی غذایش از ۶ کورس مختلف تشکیل شده برای هر نفر حدود ۱۸۰ دلار هزینه می‌تراشد. برخلاف دیگر رستوران‌ها با فضای مجازی و تخیلی‌شان این رستوران در عین سادگی و مدرن بودن گرمای مطلوبی را از همان ابتدا به شما منتقل می‌کند.

مطالب مرتبط