۷شهر تمیز در آسیا؛ شهرهایی که برق می‌زنند

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که تمیز‌ترین و منظم‌ترین پایتخت‌های جهان کدام‌ها هستند؟ البته ما در این مقاله به سراغ تمام جهان نخواهیم رفت و تمرکزمان بر جنوب آسیا خواهد بود، جایی که بیشتر مقاصد گردشگری محبوب ایرانی‌ها را در خود دارد. پس شاید بد نباشد در مورد این شهرها بدانید، تا شاید بخواهید به جایی سفر کنید که تمیزترین فروشگاه‌های غذا را دارد، تمیزترین خیابان‌ها را برای قدم زدن در اختیارتان قرار می‌دهد و منظم‌ترین سیستم حمل و نقل عمومی را برای شهروندان و مسافران تهیه دیده است.

 

 

۱- کلومبو

 

 

کلومبو

 

 

از سال ۲۰۱۴ کولومبو قوانین سفت و سختی برای همه گذاشت و باعث شد تا در این شهر ۱٫۲ میلیون نفری به ندرت بتوانید حتی ذره‌ای آشغال در خیابان پیدا کنید. راه رفتن در خیابان‌های تمیز و زیبای کلمبو بسیار لذت بخش است و اگر هر کسی که تا به امروز از این کشور دیدن کرده باشد می‌تواند این موضوع را تهیه کند که کلمبو نه تنها در جنوب آسیا، بلکه در مجموع یکی از تمیزترین شهرهای دنیا است.

 

 

۲- سنگاپور 

 

 

سنگاپور 

 

 

سنگاپور چند سالی است که به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در آسیا بدل شده، اما این شهر از خیلی پیش‌تر به پاکیزگی اهمیت ویژه‌ای می‌داد و از این رو حالا در رتبه دوم لیست ما قرار دارد و البته شاید می‌توانست به جای کلومبو در صدر باشد. سنگاپور جایی بسیار زیباست و سالانه میلیون‌ها گردشگر از آن بازدید می‌کنند. برای بازدید از این شهر تور کوالالامپور+ سنگاپور انتخاب بسیار مناسبی است.

 

 

بهترین کارهایی که می‌توانید در سنگاپور انجام دهید

 

 

۳- کوالالامپور

 

 

کوالالامپور

 

 

شاید اگر تور کوالالامپور تا این حد در میان گردشگران محبوب نمی‌شد، حالا در رتبه اول قرار می‌گرفت. کوالالامپور با داشتن مناظر زیبا، مراکز خرید پر تعداد و مراکز تفریحی پرشمار، به یکی از محبوب‌ترین نقاط دنیا برای سفر تبدیل شده و با توجه به حجم مسافرینی که به آن سفر می‌کنند، همین که در رده سوم تمیزترین پایتخت‌های جنوب آسیا قرار می‌گیرد، جایی شگفتی دارد. اگر با تور مالزی سفر کردید، حتما از نقاط تاریخی این شهر، مناظر طبیعی و بسیاری جاهای این چنینی نیز دیدن کنید و تنها به مراکز خرید آن محدود نشوید، زیبایی‌های این شهر در کنار تمیزی آن، باعث می‌شود که به سختی در هنگام برگشت دل از آن بکنید.

 

 

بهترین عکس‌های اینستاگرامی کوالالامپور را کجا می‌گیرند؟

 

۴- دبی

 

 

۴- دبی

 

 

در مورد دبی نیز قوانین سفت و سختی برای رعایت نظافت در بین شهروندان و همچنین مسافران وضع شده و به همین خاطر شما در خیابان‌های این شهر ساحلی هیچ گاه زباله نمی‌بینید. در عوض هر چه هست تمیزی، نظم خارق‌العاده و البته مراقبت‌های بسیار عالی سیستم شهرداری است. در مورد رستوران‌ها و کافه‌ها و حتی غذاهای خیابانی نیز قوانین زیادی وجود دارد تا استانداردهای کاملی در این مورد رعایت شود. اگر چه با توجه به حجم بالای رفت و آمد مسافران با تور دبی، نمی‌توان انتظار جایگاه بالاتری برای آن داشت، اما تا همینجا تمیزی این شهر برای بسیاری جای شگفتی دارد.

 

 

تفریحات جذاب در مراکز خرید دبی

 

 

۵- توکیو

 

 

توکیو 

 

 

توکیو یکی از خاص‌ترین شهرهای دنیاست. جایی که شبیه به هیچ شهر دیگری نیست و یک دنیای مدرن و فانتزی خاص به خودش را دارد. توکیو هم تراکم جمعیتی بالایی دارد و هم اینکه گردشگران زیادی در طول سال از آن دیدن می‌کنند، با این وجود آموزش‌های اولیه به مردم و سیستم‌های مدیریتی شهری پایتخت ژاپن، باعث شده تا این شهر به یکی از تمیزترین و البته منظم‌ترین نقاط جنوب آسیا بدل شود. توکیو نه تنها در آسیا، بلکه از تمامی کشورهای جهان گردشگر به خود می‌بیند، جایی ورای انتظارات هر مسافری که با داشتن مراکز بسیار زیاد سرگرمی، یکی از بهترین نقاط برای سفری تفریحی محسوب می‌شود.

 

 

۶- اسلام‌ آباد

 

 

 islamabad

 

 

اگر چه به واسطه وضعیت پاکستان، این روزها افراد زیادی به این شهر سفر نمی‌کنند، اما این چیزی از زیبایی‌های اسلام‌آباد کم نمی‌کند. شهری با قدمت زیاد و دیدنی‌هایی که تمامی ندارد و البته تمیز و زیبا که وقتی در خیابان‌هایش راه می‌روید انگار در شهرهای شرق آسیا یا امثال آن هستید.

 

 

۷- مانیل

 

 

مانیل 

 

 

اگر چه فیلیپین به طور کلی کشور خیلی منظم و تمیزی به نظر نمی‌رسد، اما مانیل انگار از کل کشور جداست، شهری زیبا و بسیار پرطرفدار و در عین حال تمیز و منظم. البته در قامت پایتخت‌های اروپایی، مانیل به هیچ وجه آنقدرها که فکر می‌کنید و تمیز و خارق‌العاده نیست، اما به عنوان آخرین پایتخت در لیست ما، جایی زیبا و آبرومند برای آسیا به شمار می‌آید. این شهر هم از نظر طبیعی مناظر زیادی داشته و همچنین شهری مدرن با مراکز تفریحی و خرید بسیار محسوب می‌شود. بازارهای متعددی در مانیل برگزار می‌شود و در هر گوشه‌اش فعالیتی نهفته که می‌تواند شما را تا چند روز سرگرم نگه دارد.

مطالب مرتبط