به مشهورترین خیابان‌های دنیا سفر کنید

تمامی شهرها از خیابان‌های متعددی تشکیل شده‌اند که بسته وسعت شهر تعدادشان متغیر است. در میان تمامی خیابان‌ها معمولا یکی دو خیابان به خاطر ویژگی‌هایی مثل انواع کافه‌ها و رستوران‌ها، مراکز سرگرمی، فروشگاه‌های متعدد برای خرید، و مواردی از این دست از بقیه مشهورتر و شناخته شده‌تر هستند. معمولا هم گردشگران از این خیابان‌ها و بلوارها بیشتر دیدن می‌کنند بنابراین از آن‌ها عکس‌های بیشتری به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

 

انگلیس؛ لندن، خیابان Abbey

 

 

انگلیس، لندن، خیابان Abbey

 

 

خیابان Abbey در شمال لندن واقع شده است. استودیوی Abbey Road که در قسمت انتهای جنوب شرقی خیابان واقع شده جاییست که گروه بیتلز ۹۰ درصد آهنگ‌های خود را در آن ضبط کردند. آن‌ها در آوریل سال ۱۹۶۹ به عنوان گروه دور هم جمع شدند تا آلبوم آخرشان به اسم Abbey Road را ضبط کنند. این آلبوم که بهترین و بیشترین فروش را از آن خود کرد تا حال حاضر هم شهرت خود را حفظ کرده است. هنوز هم مردم بعد از گذشت این همه سال برای دیدن این خیابان می‌روند و در آن به عکاسی و قدم‌زنی می‌پردازند.

 

 

آمریکا؛ پیاده‌روی نام‌آوران هالیوود

 

 

آمریکا، پیاده‌روی نام‌آوران هالیوود

 

 

پیاده‌روی نام‌آوران هالیوود در لس آنجلس یکی از مشهورترین خیابان‌های دنیاست که در آن نام مجموعه‌ای از ستارگان نوازندگی، کارگردانان، تولیدکنندگان، گروه‌های تئاتر و دیگر گروه‌های وابسته به رسانه در آن جاودانه شده‌اند. در حال حاضر اسم بیش از ۲۴۰۰ ستاره در این پیاده‌رو درج شده است. هر کسی از جمله طرفداران می‌توانند افرادی که در صحنه رسانه و سرگرمی فعالیت می‌کند را نامزد دریافت این ستاره‌ها کند. همه ساله حدود ۲۰۰ نفر نامزد دریافت ستاره می‌شوند.

 

 

معروف‌ترین سالن‌های اپرا در جهان را بشناسید

 

 

اسپانیا؛ بارسلونا، خیابان لا رامبلا

 

 

اسپانیا، بارسلونا، خیابان لا رامبلا

 

 

لا رامبلا شلوغ‌ترین و عجیب‌ترین خیابان بارسلونای اسپانیا است. اغلب اوقات هم گردشگران این خیابان را برای کاوش و گردش انتخاب می‌کنند. به همین دلیل انتخاب افرادی که به بارسلونا سفر می‌کنند معطوف به این خیابان می‌شود. شاید بیشترین جایی از شهر که بتوانید که بتوانید مردمی مختلف از همه جای دنیا پیدا کنید همین خیابان باشد. دو طرف این خیابان را درختان سرسبز و تنومند پوشانده‌اند که نمایی دل‌انگیز به آن بخشیده. در ضمن این خیابان همچون پیاده‌رویی عظیم محل عبور عابر پیاده است.

 

 

سنگاپور؛ خیابان ارچارد

 

 

orchard

 

 

ارچارد خیابان اصلی در تور سنگاپور است. به همین دلیل همیشه از مردم محلی و گردشگر مملو بوده و به عنوان جاذبه‌ای گردشی در نظر گرفته می‌شود. این خیابان طیف وسیعی از مراکز دیدنی، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، هتل‌ها و مراکز بزرگ خرید را در دسترس شما قرار می‌دهد. به علاوه این خیابان محل خانه ریاست جمهوری سنگاپور، ایستانا هم هست. همچنین با آمدن فصل سرما و حال و هوای کریسمسی فضای این خیابان هم تغییر می‌کند. ارچارد در کریسمس به خاطر طراحی منحصر به فردش از شهرت بسیار بالایی برخوردار است.

 

 

تایلند؛ بانکوک، خیابان خائو سن

 

 

تایلند، بانکوک، خیابان خائو سن

 

 

به لحاظ فنی خائو سن خیابانی کوچک واقع در بلوک رودخانه خائو فرایا است. خائو سن به معنی برنج خرد شده، اشاره به تاریخ این خیابان دارد که روزی بازار برنج بانکوک بود. با این همه حالا بعد گذشت ۲۰ سال این خیابان به یکی از معروف‌ترین پاتوق‌های دنیا تبدیل شده است. شما در این محدوده کوچک می‌توانید به ویژگی‌ها و امکانات سطح متوسط و مقرون به صرفه‌ای دست پیدا کنید. از آپارتمان‌های ارزان قیمت گرفته تا خوابگاه‌های سبک مهمانسرا، هتل‌های ۳ ستاره با قیمت مناسب و همچنین کافه‌ها، رستوران‌ها، غرفه‌های غذا، فروشگاه‌های متنوع و آژانس‌های مسافرتی همه چیز در دسترس شما قرار خواهد داشت.

 

 

۸ مقصد دیدنی دنیا که باید در بهار ببینید

 

 

آمریکا؛ نیویورک، والت استریت

 

 

آمریکا، نیویورک، والت استریت

 

 

وال استریت قلب تاریخی منطقه مالی و خانه بورس نیویورک است. این خیابانی باریک از برادوی به سمت رودخانه شرقی، به دلیل دیوارهای حفاظتی ساخته شده ساخته شده توسط هلندی‌ها در قرن ۱۷ام برای جلوگیری از رشد بی‌رویه ساخته شد. بعدها و در اواخر قرن ۱۸ سوداگران و معامله‌گران زیر این دیوارها به خاطر تجارت‌های زیر رسمی جمع می‌شدند و این آغاز کار خیابان بورس نیویورک بود. سایر خیابان‌های مشهور شهر نیز شامل برادوی، خیابان پنجم و خیابان مدیسون می‌شود.

 

 

فرانسه؛ پاریس، Champs-Elysees

 

 

فرانسه- پاریس

 

 

با وجود کافه‌ها، سینماها، مغازه‌های لوکس و درختان بزرگ بلوط، در تور فرانسه می‌بینید خیابان Champs-Elysées یکی از مشهورترین خیابان‌های پاریس است. این خیابان زیبا و وسیع که از Place de la Concorde به Arc de Triomphe می‌رود، یکی از معتبرترین بلوارهای خرید پاریس است. به علاوه بخش‌های بالاتر خیابان توسط ادارات اشغال شده و کم‌تر کسی می‌تواند در این خیابان زندگی کند. اتفاقا همین ویژگی غیر مسکونی بودن خیابان باعث شده تا شور و شوق زیادی در آن جریان داشته باشد و بی مهابا از سر و صدای زیاد برای خانه‌های مسکونی، این خیابان همیشه بیدار و پر رفت و آمد باشد.

مطالب مرتبط