ارزان‌ترین شهرهای اروپا برای سفرهای پاییزی

اروپا قاره‌ای مرطوب با طبیعتی سرسبز و دیدنی است. خوشبختانه آنقدر جاهای زیبا و دیدنی در آن وجود دارد که هر بودجه‌ای می‌تواند برای بازدید و سفر به آن برنامه‌ریزی کند. مخصوصا پاییز و زمستان که چهره شهر‌ها با درختان خشک و سرمازده زیبایی دوچندانی ارائه می‌دهند. برگ‌های زرد و قهوه‌ای، خیابان‌های باران‌زده و ارتفاعات برفی موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای برای گردش‌های ارزان‌قیمت فراهم می‌آورند. اما برای سفری ارزان و عالی گه گزینه‌های مقابل شماست؟

 

 

 اسپانیا، آلیکانته

 

 

 اسپانیا، آلیکانته

 

 

سواحل آرام و دوست داشتنی، ساختمان‌های قدیمی و تاریخی و نقاط پیاده‌روی جذاب به شما تعطیلاتی آرام ارزانی می‌دارند. اقامتگاه‌های این شهر معمولا کوچک و ارزان هستند و سیستم حمل و نقلی آن هم آنچنان گسترده و خرج‌تراش نیست. شما می‌توانید در خیابا‌ن‌ها قدم بزنید و در کافه‌های دنج به استراحت بپردازید. درختان زرد و برگ‌های خشک ریخته روی زمین لذت قدم زدن در نقاط طبیعی و پارک‌ها را دوچندان می‌کنند. شما می‌توانید با حداقل هزینه تعطیلاتی آرام را در این شهر تجربه کنید.

 

 

بلغارستان، صوفیه

 

 

بلغارستان، صوفیه

 

 

با توجه به این که پاییز فصل گردشگران کوله‌گرد است در رده‌بندی سال ۲۰۱۷ صوفیه پایتخت بلغارستان ارزان‌ترین شهر اروپا برای گردش بود. در حالی که سواحل و استراحت‌گاه‌های اسکی در بلغارستان یک جاذبه توریستی محلی ایجاد کرده‌اند، پایتخت کشور همچنان یک گزینه غیرمعمول و کم تردد در این فصل است. شما در این سفر با تور بلغارستان می‌توانید از کلیساهای برجسته دوره عثمانی، مکان‌های پرهیجان برای گردش‌های شبانه و پارک‌های زیبای شهر دیدن کنید و از فعالیت‌های ارزان و بعضا رایگان در بین آن‌ها لذت ببرید. اگر هم خواستید از دامنه کوه ویتوشا دیدن کنید تنها باید یک اتوبوس سواری کوتاه را تحمل کنید.

 

 

راهنمای گردشگری رایگان در صوفیه؛ بلغارستان

 

 

پرتغال، لیسبون

 

 

پرتغال، لیسبون

 

 

لیسبون با خانه‌های رنگی، خیابان‌های پر پیچ و خم سنگ‌فرش شده، نقاط تاریخی دیدنی و کلیساهای زیبا از شهرهای گردشی اما ارزان اروپاست که در هر فصلی از زیبایی‌های خودش را دارد. اما سفر در پاییز از هر لحاظ برد برد محسوب می‌شود. زیبایی طبیعت ساحلی آن از سبز درخشان به نارنجی می‌گراید و خیابان‌های باران زده‌اش حس و حالی کاملا عاشقانه به خود می‌گیرد. شهر نسبت به تابستان خلوت‌تر بوده و شما شانس بیشتری برای لذت بردن از امکانات آن دارید. هر کاری که بخواهید می‌توانید بکنید بدون آن که جایی در صف بمانید و یا از شلوغی زیاد در سختی باشید.

 

 

مجارستان، بوداپست

 

 

مجارستان، بوداپست

 

 

این پایتخت زیبا، که در امتداد رودخانه دانوب قرار دارد، مقصدی عالی برای کاوش و گردش است. این شهر پر از ساختمان‌های قدیمی سبک نئوکلاسیک بوده و کلیسای قدیمی زیبایی را هم میزبانی می‌کند. مناظر زیبای رودخانه با درختان زرد و نارجی پاییزی، انعکاس آن‌ها در آب و ماهی‌گیرانی که به قایق‌سواری مشغولند این حس را به شما القا می‌کند که بخشی از یک تابلوی نفیس نقاشی هستید تا گردشگری در کشوری غریبه. از جای جای شهر دیدن کنید و در پارک‌های زیبای آن قدم بزنید. در صورت تمایل سوار قایق شوید و حالا این بار از وسط رودخلنه به زیبایی شهر پاییزی مقابلتان چشم بدوزید.

 

 

صربستان، بلگراد

 

 

صربستان، بلگراد

 

 

با این که خیابان‌های بلگراد هنوز اثرات جنگ را منعکس می‌کنند اما این شهر به عنوان پایتخت تاریخی و گردشی در اروپا محبوبیت زیادی دارد. شما در این شهر شانس دیدن و گشتن در نقاط تاریخی را در کنار سازه‌های مدرن امروزی دارید. به علاوه گشت و گذار میان بازارهای سنتی شهر که هنوز رنگ و بویی از جنگ‌های شوروی سابق را در خود نگه داشته‌اند از فعالیت‌های مورد علاقه تاریخ دوستان شمرده می‌شود. بلگراد کلا پایتختی ارزان است اما  تور صربستان در پاییز و زمستان به دلیل کم شدن سفرها در سطح بین‌المللی، تمامی قیمت‌ها از حد معمول هم ارزان‌تر می‌شود و هتل‌ها و اقامتگاه‌ها با تخفیفات فصلی سعی در ایجاد بازاری رقابتی می‌کنند. جدا از جاذبه‌های شهری طبیعت زیبای بلگراد هم دلیل دیگری برای سفر در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

بهترین نقاط بلگراد برای انداختن عکس‌های اینستاگرامی

 

 

یونان، آتن

 

 

یونان، آتن

 

 

بحران اقتصادی گسترده‌ای که یونان را در خود بلعیده باعث شده تا این کشور برای گردشگران مقصدی ارزان و مقرون به صرفه شود. سال گذشته از سراسر اروپا مردم مشتاق به یونان سفر کردند تا ضمن بازدید از زیبایی‌های آن، سفری کم هزینه داشته باشند. شما هم می‌توانید به این کشور سفر کنید و با رفتن به آتن از آثار تاریخی بی‌نظیری دیدن کنید که راجب آن‌ها تنها در کتاب‌های درسی چیزهایی خوانده‌اید. به علاوه نقاط فرهنگی برجسته، موزه‌ها، پارک‌ها و نقاط طبیعی از دیگر جاذبه‌های کاوشی در دسترس شماست که می‌توانید بین آن‌ها بگردید.

مطالب مرتبط