زیباترین سواحل دنیا برای انتخاب مقصد بعدی سفر

درست است که همیشه سواحل جزو محبوب‌ترین نقاط گردشی شناخته می‌شوند اما نمی‌توان هم گفت که تمامی سواحل با هم برابر هستند و به یک اندازه از زیبایی و امکانات بهره برده‌اند. آنچه که آن‌ها را از هم متفاوت می‌کند به عوامل مختلفی همچون کیفیت و زیبایی شن و ماسه‌ها، خط ساحلی، وجود نقاطی برای اقامت و وقت گذرانی، اردوگاه‌های تفریحی و کمپینگ، و همچنین مناظر دیدنی و طبیعی می‌تواند آن‌ها را از هم متمایز کند.

 

 

ترکیه، الودنیز، بلو لاگون

 

 

oludeniz

 

 

اگر با تور ترکیه به این نقطه بروید، در همان لحظه نخست زیبایی مناظر آن، شما را درست به یاد تایلند می‌اندارند به گونه‌ای که می‌توانید ادعا کنید تکه‌ای تایلند را میان دریای اژه و مدیترانه قرار داده‌اند. در حدود ۱۶ کیلومتری شهر فتیه، قله‌های مرجانی از آب زمردین شفاف بیرون آمده و با ایجاد مرزی دیدنی شبه جزیره را از آب دریا جدا کرده‌اند. این منطقه ساحلی به عنوان ذخیره ملی طبیعی شناخته می‌شود، به همین دلیل هیچگونه ساخت و سازی در آن مجاز نمی‌باشد.

 

 

بهترین بوتیک هتل‌های استانبول

 

 

جزایر ویرجین انگلیس، ویرجین گوردا، The Baths

 

 

The Baths

 

 

یکی از زیباترین سواحل صخره‌ای دنیا را می‌توانید در این منطقه پیدا کنید. برخی از صخره‌ها تا داخل آب پیشروی کرده‌اند و باعث شده‌اند تا این سواحل یه قسمت‌های نامساوی تقسیم شوند. سواحل ماسه پودری با صخره‌های سرسبز موقعیت فوق‌العاده‌ای برای پیاده‌روی و شیرجه ارائه می‌دهند. در ادامه تصورش را بکنید که در پس زمینه‌ای کوهستانی وجود درختان نخل تا چه اندازه می‌تواند در خلق زیبایی هر چه بیشتر این جزایر ایفای نقش کنند. اگر به دنبال طبیعتی زیبا، بکر و با صدای واقعی طبیعت هستید این جزایر می‌توانند نظر شما را جلب کنند.

 

 

یونان، جزایر Zakynthos، ناواگیو

 

 

Zakynthos

 

 

این ساحل شبه جزیره‌ای جذاب که فقط توسط قایق قابل دسترسی است، از سه طرف توسط صخر‌ه‌های شگفت‌انگیز و بی‌نظیر احاطه شده است. اما مختصات طبیعی این ساحل باعث نشده تا گردشگران از آن دست بکشند. در حقیقت کسانی که به دنبال ساحل ماسه‌ای منحصر به فرد، آب‌های تمیز و آبی و صخره‌های آهکی زیبا هستند مرتب در اطراف این ساحل و صخره‌هایش به کاوش و گردش مشغول هستند.

 

 

بهترین رستوران‌ها و فروشگاه‌های جدید در استانبول

 

هاوایی، مائو، ماکنا

 

 

هاوایی، مائو، ماکنا

 

 

این ساحل زیبا با ماسه پرتقالی جذابش منظره‌ای بی‌نظیر و نفسگیر از غروب آفتاب با رنگ‌های نارنجی، بنفش، صورتی و کبود ایجاد می‌کنند که فقط می‌توانید شبیهش را در تابلوهای نقاشی ببینید. شما در این ساحل می‌توانید از مناظر دیگر جزایر اطراف در هاوایی لذت ببرید. آبی اقیانوس با جزایر دوردست موقعیت‌های بسیار خوبی را هم برای عکاسان ماجراجو ایجاد می‌کند تا بتوانند پوستری‌ترین عکس عمرشان را بیاندازند.

 

 

اسپانیا، مالورکا، Cala Deia

 

 

اسپانیا، مالورکا، Cala Deia

 

 

البته این بخش از ساحل اسپانیا خیلی شلوغ نیست اما قسمت غربی این ساحل به شدت زیبا و منحصر به فرد است. صخره‌های محصور در آب و ویلاهای صخره‌ای از امتیازهای قابل توجه این ساحل شمرده می‌شود. شما می‌توانید به یکی از دو رستوران غذای دریایی آن بروید و از غذاهای بسیار تازه و خوشمزه دریایی و محلی لذت ببرید.

 

 

مکزیکو، جزایر ماریتا، ساحل مخفی

 

 

مکزیکو، جزایر ماریتا، ساحل مخفی

 

 

مکزیک پر از نقاط دیدنی وجاذبه‌های فرهنگی است اما ساحل مخفی ک خیلی هم نمی‌توان به دلیل شهرت بالایش آن را مخفی دانست، یکی از بهترین نقاط این کشور برای بازدید و استراحت است. ساحل ماسه سفید، آب‌های بی‌نهایت شفاف، صخره‌های سرسبز و آب و هوای گرمسیری از این منطقه تابلویی بی‌تکرار ساختهکه هر گردشگری آرزوی بازدید از آن را دارد. شما باید از تونلی آبی گذر کنید تا بتوانید به این ساحل منحصر به فرد و اسرارآمیز برسید. همین شیوه رسیدن به آن به خوبی دلیل اسمش را توضیح می‌دهد. بنابراین درنگ نکنید و برای کاوش در منطقه آماده شوید.

 

 

نیوزلند، پیها، ساحل پیها

 

 

نیوزلند، پیها، ساحل پیها

 

 

اوکلند هرگز به عنوان شهری ساحلی شناخته نشده اما یکی از تصاویری که ممکن است در جستجوها با آن برخورد کنید مربوط به ساحلی باشد که در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شهر واقع شده است. سواحل ماسه‌ای و محیطی سرسبز فرصت گشت و گذار زیادی را برای شما فراهم می‌آورد. به علاوه این ساحل میزبان صخره‌ای ۱۶ میلیون ساله است که در کتابچه تلفن شهر و تمبر پستی به ثبت رسیده است. این ساحال ماسه سیاه در اصل به خاطر فعالیت‌های آتشفشانی به وجود آمده است.

 

 

اندونزی، مالوکو، ساحل اورا

 

 

اندونزی، مالوکو، ساحل اورا

 

 

در حالی که بالی به عنوان مشهورترین مقصد اندونزی شناخته می‌شود اما چشمگیرترین ساحل کشور در منطقه مالوکو قرار گرفته است. البته نمی‌توان شن و ماسه ساحل را به عنوان ویژگی برجسته آن نام برد بلکه بیشتر حالت زمردین اقیانوس با جنگل‌های گرمسیری سرسبز هستند که ساحل را بی‌نهایت زیبا و دیدنی کرده‌اند. جزایر این منطقه که عمدتا به عنوان مالدیو اندونزی شناخته می‌شوند، آپارتمان‌های کوچکی برای اقامت ارائه می‌دهند.

 

 

تایلند، کوه فی فی، خلیج مایا

 

 

تایلند، کوه فی فی، خلیج مایا

 

 

این خلیج زیبا و بی‌نظیر نه فقط به عنوان زیباترین ساحل استوایی در تایلند بلکه می‌توان به عنوان بی‌تکرارترین ساحل دنیا هم معرفی نمود. پس بی‌دلیل نیست که فیلم The Beach را در سواحل این منطقه فیلم‌برداری کردند. شما می‌توانید تعطیلاتی تمام و کمال و نسبتا مقرون به صرفه با تور تایلند  در این خلیج بگذرانید و از انواع تفریحات آبی و ساحلی‌اش بهره‌مند شوید.

مطالب مرتبط