بی‌نظیرترین مسیرهای دوچرخه‌سواری کوهستانی جنوب شرقی آسیا

دوچرخه‌سواری کوهستانی یکی از بی‌نظیرترین راه‌ها برای طبیعت شگفت‌انگیز و جادویی جنوب شرقی آسیا است. فقط به دیدن عکس‌های باورنکردنی این نواحی بسنده نکنید، عزم‌تان را جزم کنید، کوله‌بارتان برا ببندید و برای یک بار در عمرتان هم که شده این نقاط دیدنی سرسبز را از نزدیک ببنید و ریه‌تان را از اکسیژن خالص پر کنید. اگر به دنبال مسیرهای دوچرخه‌سواری جدید هستید یا می‌خواهید تجربه‌ای جدید در زندگی‌تان رقم بزنید این مسیرهای بهشتی را از دست ندهید.

 

 

 

سنگاپور، پارک دوچرخه‌سواری کوه کاتم

 

 

سنگاپور، پارک دوچرخه‌سواری کوه کاتم

 

 

این پارک دوچرخه‌سواری زیبا در جزیره‌ای در قسمت شمالی ساحل سنگاپور قرار گرفته است. شاید کمی رسیدن به این پارک نیازمند حوصله و تلاش باشد اما شک نکنید شانس دیدن مناظر به شدت پوستری و رویایی و نمایی تالاب و حتی تنگ جوهور را شاهد باشید. پارک کوهستانی دوچرخه‌سواری کاتم دارای ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در سطح معیارهای بین‌المللی است. این پارک دارای سه درجه سختی مسیر با امتیاز ۵ ستاره از سازمان جهانی IMBA است. شما بسته با آمادگی جسمانی و مهارت‌تان می‌توانید در مسیرهای میدان آبی، الماس سیاه و دبل الماس سیاه برانید. اما اگر می‌خواهید تعطیلاتی آخر هفته‌ای و محلی را با تور مالزی و سنگاپور تجربه کنید از مغازه‌های محلی دوچرخه کرایه کرده و بدون وارد شدن به پارک، مسیرهای جزیره را رکاب بزنید.

 

 

این کار‌های ژاپنی را در سنگاپور تجربه کنید

 

 

تایلند، چیانگ مای، پارک ملی Doi Suthep-Pui

 

 

تایلند، چیانگ مای، پارک ملی Doi Suthep-Pui

 

 

کوه‌های پارک ملی Doi Suthep-Pui برخی از بهترین خوش‌منظرترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در تور تایلند را ارائه می‌دهد. در تور دوچرخه‌سواری چیانگ مای شرکت کنید و در یکی از ۱۳ مسیر به شدت دیدنی منطقه رکاب بزنید. توصیه ما برای عزیزانی که گاه گاه دوچرخه‌سواری می‌کنند و به دنبال تفریح و تماشای مناظر پارک هستند اینست که در مسیر Eagles Route رکاب بزنند. نقطه شروع مسیر شما Doi Pui در ارتفاع ۱۶۰۰ متری از سطح دریا است. برای رسیدن به مقصدتان یعنی دریاچه Huay Tueng Tao، شما از مناظر نفسگیری زیادی مثل روستای Hmong و دشت‌های اطراف عبور خواهید کرد. اگر در بانکوک هستید با پرواز چیانگ مای خودتان را به این شهر برسانید و بعد به سمت پارک ملی بروید.

 

 

تکه‌های بهشت را در جزیره‌های اطراف پوکت ببینید؛ تایلند

 

 

مالزی، کوالالامپور، بوکیت کیارا

 

 

مالزی، کوالالامپور، بوکیت کیارا

 

 

بوکیت کیارابه عنوان بهترین منطقه کوهستانی دوچرخه‌سواری کوالالامپور در تور مالزی از شهرت بسیار بالایی برخوردار است. این مسیرها با چندین درجه از سختی مسیرهای ساده برای مبتدیان تا مسیرهای کاملا حرفه‌ای و تنگ و باریک برای زبده‌کاران هر طیفی را پوشش می‌دهد. مسیرهای زیادی به دلیل عدم توسعه و رسیدگی رو به نابودی رفته‌اند اما خوشبختانه با پیگیری‌های انجمن کوالالامپور بسیاری دیگر از مسیرها نیز حفاظت و نگه‌داری می‌شوند.

 

 

فیلیپین، ریزال، سنت متیو، مارات

 

 

فیلیپین، ریزال، سنت متیو، مارات

 

 

وقتی صحبت از دوچرخه‌سواری کوهستانی در آسیا می‌شود حتما باید نگاهی هم به شهر سنت متیو فیلیپین انداخت. مارات که به عنوان Timberland شناخته می‌شود دارای مسیرهای مختلفی با درجات سختی متفاوت در تمامی گروه‌ها است. منطقه آبی یکی از چندین مسیر حرفه‌ای بین گردشگران و دوچرخه‌سواران باتجربه است. این منطقه در فصل تابستان بیش از هر زمان دیگر با رویش گل و گیاهان سخت و سنگین می‌شود. اگر هم دوست داشتید صعودی کاملا ماجرایی را تجربه کنید، همراه با دوستان‌تان دیوار ۲۴۰ متری را در کم‌تر از دوستاعت بالا بروید و رکوردی بین دوستان‌تان ثبت کنید.

 

 

ویتنام، دالات، گذرگاه بهشت

 

 

vietnam

 

 

شهر دالات که در ارتفاعات مرکزی جنوب ویتنام و در ارتفاع ۱۵۰۰-۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است یکی از نفسگیرترین چشم‌اندازهای کل منطقه را ارائه می‌دهد. آب و هوای سرد، تپه‌های گرد، دریاچه‌های آرام و درختان کاج، الات را بسیار شبیه به کوه‌های آلپ فرانسه کرده به طوری که خیلی‌ها این دو منطقه را با هم مقایسه می‌کنند. گذرگاه بهشت، جایی که شما کوه در ارتفاع ۱۶۰۰ متری می‌بینید، یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در آسیای جنوب شرقی می‌باشد. همانطور که از نام آن پیداست شما با نفسگیرترین و خیره‌کنند‌ترین مناظر ممکن احاطه می‌شوید و در پیچ و خم‌های مسیر به کل از هر فکذی تهی شده و تنها در طبیعت محو می‌شوید. گذرگاه بهشت برخلاف موارد بالا مسیری آسفالته و مخصوص دوچرخه‌سواری است که برخی از تورهای روستاگردی نیز در آن برگزار می‌شود.

 

 

کامبوج، پارک ملی کریروم

 

 

کامبوج، پارک ملی کریروم

 

 

کریروم که به عنوان پارک ملی Preah Soramarith نیز شناخته می‌شود دارای تک مسیری محبوب بین دوچرخه‌سواران است که از تپه‌ای ۷۰۰ متری بالا می‌رود. هرچه هوا سردتر باشد دوچرخه‌سواران بیشتر از آن استقبال می‌کنند، زیرا در این زمان‌ها درختان سرسبزتر و مناظر نفسگیرتر، آبشارها کاملا پر آب و صخره‌ها نیز زیباتر می‌شوند. سالانه در این پاک فستیوال دوچرخه‌سواری کامبوج برگزار می‌شود و کسانی که تمایل دارند مهارت‌هایشان را در برابر دیگران به بسنجند در آن شرکت می‌کنند.

مطالب مرتبط