معروف‌ترین سواحل دنیا در کدام مناطق قرار گرفته‌اند؟

شکی نیست بسیاری از کسانی که می‌خواهند مقصدی را برای مسافرت انتخاب کنند، ابتدا فکرشان به سراغ مناطق ساحلی و یا جزایر خوش آب و هوا می‌افتد. اما شهرهای ساحلی و کدام ساحل‌ها هستند که در دید مسافران از همه معروف‌ترند؟ اغلب مردم سواحل زیبا را با شن‌های نرم و روشن و آب درخشانشان می‌شناسند و از این بابت آن‌ها را به دیگران معرفی می‌کنند. به همین دلیل است که تور بالی در صدر مناطقی قرار می‌گیرد که سواحلش معروفیت‌ ویژه‌ای دارد و سپس نوبت به دیگر نقاط دنیا می‌رسد. این لیست از معروف‌ترین سواحل را در ادامه با هم به مرور می‌کنیم.

 

 

بالی، اندونزی

 

 

بالی، اندونزی

 

 

بالی آنقدر سواحل جذاب و خوب دارد که نمی‌توان تنها از یکی از آن‌ها نام برد. جزیره‌ای که با داشتن آتش‌فشان، جنگل‌های بارانی و تنوع جذاب زیست‌محیطی، سواحل گوناگونی نیز در خود دارد که باعث می‌شود تمام این آن، به یکی از بهترین مقاصد ساحلی دنیا بدل شود. برای آن‌ها که عاشق ورزش‌های آبی هستند، بالی شبیه به بهشت می‌ماند!

 

 

برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشی اوباد در بالی

 

 

هونولولو، هاوایی

 

 

هونولولو، هاوایی

 

 

در آمریکا وقتی صحبت از سواحل زیبا می‌شود، اولین چیزی که به ذهن مردم خطور می‌کند هاوایی است. هونولولو یکی از معروف‌ترین مقاصد ساحلی دنیاست و ساحل وایکیکی معروف‌ترین ساحل آن. مکانی عالی با ساحلی بزرگ و عالی برای تفریح، آبی درخشان و جذاب برای ورزش‌های آبی و طبیعت حول محورش که زیبایی‌ منحصر به فردی دارد.

 

 

ریودوژانیرو، برزیل

 

 

ریودوژانیرو، برزیل

 

 

وقتی در مورد تفریح و خوش‌گذرانی حرف می‌زنیم، ریودوژانیرو سریعا به اولین انتخاب همه‌ی مردم دنیا برای سفر بدل می‌شود. ساحلی که عموما آن را با نام ساحل ریو می‌شناسند و با جشن سال نوی عجیبش و بسیاری فستیوال‌هایی که در آن برگزار می‌شود معروف شده، در واقع ایپانما نام دارد. ساحلی بسیار بزرگ و عالی و امکاناتی کامل که البته بابت همین معروفیت، در فصول گردشگر‌پذیر بسیار شلوغ می‌شود.

 

 

سانتورینی، یونان

 

 

سانتورینی، یونان

 

 

این جزیره در سال ۱۶۵۰ قبل از میلاد مسیح به واسطه فوران آتش‌فشانی شکل گرفته است. مکانی بسیار زیبا که در آن می‌توانید روزها کنار دریا به خوش‌گذرانی مشغول شوید. هر روزی بیش از ۱۰ هزار گردشگر که اکثرشان با کشتی‌های تفریحی به آن‌جا مسافرت می‌کنند، پا به این جزیره گذاشته و همان‌ها با تعریف و تمجید از سواحل زیبایش، اینقدر باعث معروفیت سانتورینی شده‌اند.

 

 

پوکت، تایلند

 

 

پوکت، تایلند

 

 

تور پوکت از آن جهت اینقدر محبوب است که بدون شک بهترین مقصد ساحلی تایلند محسوب می‌شود. سواحل کاتا، یا نوی، پاتونگ، سورین، بهشت و ... همه در پوکت هستند، سواحلی که هر کدامشان در هر شهری می‌توانست آن را به مقصدی گردشگرپذیر بدل کند. پوکت آنقدر برای صنعت گردشگری تایلند اهمیت دارد که روند بازسازی آن بعد از سونامی ۲۰۰۴ به قدری سریع بوده که سال‌هاست دیگر نشانی از خرابی‌های آن اتفاق وجود ندارد. یکی دیگر از مهم‌ترین نکات پوکت که باعث شده اینقدر معروف باشد، ارزانی سفر به آن نسبت به تمام مناطقی است که در لیست پیش‌رو آورده‌ایم.

 

 

رستوران‌های رمانتیک پوکت با نمای جادویی غروب آفتاب

 

 

کاستاریکا

 

 

کاستاریکا

 

 

یکی از نکاتی که گردشگران اهل سفر در مواجه با کاستاریکا با آن روبه‌رو می‌شوند و می‌دانند که در دیگر نقاط دنیا تا این حد وجود ندارد، جنگل‌های باران و انبوهی هستند که سواحل را احاطه کرده و پای حیات وحش را به نقاط کنار دریا باز کرده‌اند. جدا از زیبایی‌های منحصر به فرد سواحلی همچون کونچال یا مانزالینو و البته امکاناتی که برای تفریحات مختلف در آن‌ها گردآوری شده، این نکته‌ی بارز یکی از مهم‌ترین دلیل معروفیت کاستاریکا برای سفر به مناطق ساحلی محسوب می‌شود.

 

 

کویینزلند، استرالیا

 

 

کویینزلند، استرالیا

 

 

کویینزلند نام دیگری دارد که خود گواه چرایی وجودش در این لیست است: "بهشت موج سواران".  سواحل زیبای این منطقه برای کسانی که می‌خواهند بر روی شن‌ها دراز بکشند و آفتاب گرفتن لذت ببرند مکانی عالی هستند، اما با موج‌هایی که گاهی ۷۰ کیلومتر طول دارند، این محل به واقع بهشتی برای موج سواران است. سالانه میلیون‌ها سفر به کویینزلند انجام می‌شود که بخش مهمی از آن‌ها ورزشکارانی هستند که برای سواری بر روی موج‌های معروف آن پا به سواحل استرالیا می‌گذارند.

 

 

ساحل جنوبی میامی، آمریکا

 

 

ساحل جنوبی میامی، آمریکا

 

 

اگر ساحل ریو در برزیل برای برگزاری جشن‌های بزرگ معروف است، در آمریکا همه برای خوشگذرانی در کنار دریا به سراغ ساحل میامی می‌روند. هتل‌های عالی و ۵ ستاره زیادی حول محور این ساحل ساخته شده که هر کدامشان هر شب برنامه‌های جدا دارند، اما فستیوال‌های موسیقی روباز، مراسمات جذاب همگانی و برنامه‌های اینچنینی هستند که ساحل میامی را جدا از زیبایی‌هایش، اینقدر معروف کرده‌اند.

 

 

دون دو پیلا، فرانسه

 

 

دون دو پیلا، فرانسه

 

 

این ساحل زیبا و خاص در یک ساعتیه بوردو شهر توریستی فرانسه واقع شده است. ساحلی بزرگ و شیب دار به سمت اقیانوس اطلس. شیب ساحل شنی این محل حدود ۱۰۰ متر طول دارد که باعث می‌شود بلندترین ساحل اروپا محسوب شود. این شکل خاص و پوشش گیاهی زیبا، امکان انجام بسیاری تفریحات را در دون دو پیلا فراهم می‌کند و مردم می‌توانند در کنار لذت بودن در یکی از زیباترین سواحل دنیا، ورزش‌های هیجان انگیز زیادی را به انجام برسانند.

مطالب مرتبط