خوش خوراک‌ترین غذاهای سراسر دنیا را بشناسید

غذا یکی از مهم‌ترین و چالش‌ برانگیزترین بخش سفر به مقصد جایی است که انتخاب کرده‌اید. شاید غذاهای ترکی که بسیاری از آن‌ها با منوی ایرانی مشترک است باب دندان شما باشد یا به سبکشان عادت داشته باشید. اما آیا موضوع در مورد کشورهای اروپایی و یا آسیای شرقی هم صادق است؟ آیا تا به حال در سفر به کشوری دیگر به چالش خوراکی‌ها دعوت شده‌اید؟ بعضی از غذاها آنقدر مشهور هستند که گردشگران از قبل خودشان را آماده می‌کنند تا در کشور مقصد آن‌ها امتحان کنند. بیایید نگاهی به مشهورترین غذاهای کشورها بیاندازیم.

 

 

 

مجارستان؛ گولاش

 

 

مجارستان؛ گولاش

 

 

گولاش به زبان مجارستانی یعنی چوپان. این غذا با گوشت قرمز تهیه می‌شود و بسیار خوش طعم و محبوب است. گولاش غذایی به شدت تند است که با فلفل پاپریکا درست می‌شود. مجارستانی‌ها قبلا آن را به رنگ قرمز در می‌آوردند تا این که ترک‌ها در طی کشورگشایی‌ها با خودشان پاپریکا را به مجارستان بردند. جشنواره گولاش سالانه در Szolnok و در شهریورماه برگزار می‌شود. اگر در این ماه به مجارستان سفر می‌کنید، شانس خوردن بهترین گولاش‌های ممکن را خواهید داشت.

 

 

ایتالیا؛ زیتون سوخاری

 

 

ایتالیا: زیتون سوخاری

 

 

وقتی اسم از ایتالیا به میان می‌آید اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند پاستا و پیتزا است. در حالی که اگر به این کشور سفر می‌کنید حتما باید زیتون سخاری را امتحان کنید. این غذا در منطقه جنوبی شهر آسکولی-پیکنو بسیار رایج بوده و در طول زمان به سمت شمال گسترش یافته است. این غذای منحصر به فرد انواع مختلفی دارد که می‌توانید از رستوران‌ها و یا غرفه‌های غذای خیابانی خریداری کنید.

 

 

ژاپن؛ رامن

 

 

ژاپن؛ رامن

 

 

رامن غذایی حاضری از نودل نیست که در ظرف‌های نقلی سرو می‌شود. بلکه رامن ژاپنی از نودل چینی همراه با گوشت معطر و خوشمزه همراه با سس سویا و یا میسو تهیه می‌شود. البته هر منطقه‌ای از ژاپن رامن سبک خودشان را دارند. بعضی جاها همراه آن نیمرو می‌زنند و بعضی جاها تخم مرغ پخته و حتی بعضی نقاط هم به آن ذرت اضافه می‌کنند.

 

 

مراکش؛ پاستیلا

 

 

مراکش: پاستیلا

 

 

این پای شیرین اساسا با گوشت پرندگانی مثل مرغ، بلدرچین و جوجه تهیه می‌شود. معمولا این پای را به عنوان مکمل غذا با پودر قند، دارچین و کنجد تزئین و سرو می‌کنند. در حالی که انواع دیگر آن را با نمک و سس تند هم درست می‌کنند.

 

 

لهستان؛ چلوندیک

 

 

لهستان؛ چلوندیک

 

 

این میان وعده خوشمزه تابستانی، با چغندر تازه با رنگ صورتی تهیه می‌شود. این خوراک صورتی لهستانی با خیار، تربچه، ماست ساده طعم دار می‌شود و در آخر بالای آن را با تخم مرغ پخته و سبزیجات تزئین می‌کنند. این غذای تقریبا گیاهی به عنوان میان وعده‌ای به شدت سالم طرفداران زیادی دارد. در نهایت اگر از طعمش هم بگذریم، رنگ منحصر به فرد آن همه را به تله می‌اندازد.

 

 

آفریقای جنوبی؛ بیلتونگ

 

 

آفریقای جنوبی: بیلتونگ

 

 

بیلتونگ با انواع گوشت چاشنی زده، خشک شده و نمک سود شده‌ی گوشت گاو و شترمرغ تهیه می‌شود. به طور معمول این غذا را به عنوان میان وعده با گوشت نمک سود درست می‌کنند. بسیاری از مردم محلی گوشت را به صورت نواری تاس کباب می‌کنند و یا به سبک مافین در می‌آورند. همچنین شما می‌توانید نسخه‌های دیگر از آن را با پنیر و تخم مرغ هم پیدا کنید.

 

 

کره جنوبی؛ بولگوگی

 

 

کره جنوبی؛ بولگوگی

 

 

ما خیلی خوب با کباب آشنا هستیم و تقریبا هیچ شهری در ایران بدون جایی برای خوردن کباب وجود ندارد. اما اگر گذرتان به کره جنوبی افتاد بولگوگی را از قلم نیاندازید. این غذا به معنی گوشت آتش، طعم شیرینی دارد که از شکر و سسس سویا به دست می‌آید. شما می‌توانید این غذا را که از گوشت تازه تهیه می‌شود در رستوران‌های مجلل تا غذاخوری‌های معمولی پیدا کنید.

 

 

هتل‌های عجیب دنیا برای اقامتی متفاوت و دلچسب

 

 سوئیس؛ شکلات

 

 

 سوئیس؛ شکلات

 

 

به احتمال قوی شما هم مانند خیلی‌ها سوئیس را در فهرست کشورهای برجسته غذا قرار نمی‌دهید اما این کشور هم مانند بیشتر نقاط دنیا ویژگی‌های خاص خودش را دارد. به غیر از پنیرهای مشهور سوئیسی، شکلات‌ها نیز در این کشور به شدت مورد توجه و محبوب هستند. شما می‌توانید انواع مختلفی از آن‌ها را با بسته‌بندی‌های شیری، تلخ، فندوقی و ... پیدا کنید. از مشهورترین برندهای این کشور می‌توان به Cailler اشاره کرد.

 

 

تایلند: سوپ تام یام

 

 

tom-yum-soup

 

 

سوپ تام یام به معنی سوپ ترش تند، محبوب‌ترین سوپ  در تور تایلند است که هم مردم بومی عاشق آنند و هم گردشگران. شما می توانید آن را به دو روش مختلف سفارش دهید: شیر نارگیل tom yum goong nam khon یا بدون tom yum goong nam sy.

 

 

 

نوشیدنی‌های خوشمزه و بومی تایلندی که حتما باید آنها را بنوشید

 

 

فرانسه؛ ماکارون

 

 

فرانسه؛ ماکارون

 

 

ماکارون معروف‌ترین شیرینی فرانسوی است که در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف تهیه می‌شوند و در خانواده کوکی‌ها جای می‌گیرند. از آنجایی که تهیه این شیرینی بسیار سخت است، خیلی بهتر است به یکی از بهترین شیرینی‌پزی‌های دنیا یعنی Ladurée بروید و چندتایی از آن‌ها را بخرید.

مطالب مرتبط