برجسته‌ترین فستیوال‌های پاییز ۲۰۱۸ در سراسر دنیا

احتمالا برجسته‌ترین رویداد پاییزی سراسر دنیا را جشن هالوین بدانیم اما در سراسر دنیا و در کشورهای مختلف فستیوال‌های سنتی جذابی اتفاق می‌افند که از آن‌ها بی‌خبر هستیم. این فستیوال‌ها ریشه در آداب و سنت و فرهنگ مردم داشته و همیشه چیزی برای ارائه دارند. اگر برای سفرهای پاییزی به دنبال مقصدی با تجارب فراموش نشدنی می‌گردید می‌توانید به بهترین مقاصد دنیا برای جشنواره‌های پاییزی امسال نگاهی بیاندازید.

 

 

جشنواره دیوالی؛ هند

 

 

دیوالی

 

 

 

دیوالی را می‌توانیم با چراغ‌ها، آتش‌بازی، و انواع رنگ‌های تند و چشمگیر معرفی کنیم. جشنواره دیوالی که به جشن نور ترجمه می‌شود، فستیوالی تاریخی و کهن در هند است که هر سال پاییز برگزار می‌شود. این جشن ۵ روزه به دلیل پیروزی نور بر تاریکی برگزار شده و معمولا زمان آن بین ماه‌های اکتبر و نوامبر متغییر است. این جشن را که بر اساس ماه قمری محاسبه می‌کنند، امسال از ۵ تا ۹ نوامبر برگزار می‌شود. مردم این جشن رنگی زیبا را با روشن کردن چراغ، فانوس و آویزان کردن گل‌های رنگی در خانه‌هایشان جشن می‌گیرند و معمولا جلوی در منازل را گل‌ها و پودر رنگی میریزند. تمامی خانه‌ها به آتش‌بازی می‌پردازند و تمام خیابان‌های شهر روشن و درخشان می‌شود. از بهترین نقاط تماشای این جشواره جیپور است که با تور هند (مثلث طلایی) می توانید در اینجشن شرکت کنید. 

 

 

جذاب‌ترین نقاط دیدنی جیپور که باید آنها را ببینید

 

 

فستیوال لوی کراتونگ و یی پنگ؛ تایلند 

 

 

فستیوال لوی کراتونگ و یی پنگ؛ تایلند 

 

 

لوی کراتونگ در سراسر تایلند و در برخی نقاط لائوس و میانمار هم جشن گرفته می‌شود. این فستیوال که به  جشنواره نورها ترجمه می‌شود، جشن سنتی تایلندی است که در ماه کامل ماه ۱۲ام قمری تایلندی جشن گرفته می‌شود. در طی این مراسم خانه‌ها شمع‌های زیادی روشن می‌کنند و سبدهای شمع روشن را به رودخانه هم می‌اندارند. در شهرهای پر جمعیتی مثل بانکوک که مردم زیادی سبدهای شمع به رودخانه می‌اندازند، کل رودخانه همچون مواد مذاب می‌درخشد و منظره خیره‌کننده‌ای را پدید می‌آورد. در همین حین، شمال تایلند فستیوال یی پنگ را جشن می‌گیرد. در طی این مراسم مردم با روشن کردن فانوس‌های چینی آسمان منطقه را نور باران می‌کنند. تماشای آسمان درخشان و رودخانه به آتش کشیده از سبدهای شمع مناظر بی نهایت زیبایی را ایجاد می‌کنند که تماشای آنان آرزوی هر عکاس و گردشگری در تور تایلند است. این دو جشواره ۲۳ نوامبر امسال برگزار می‌شوند.

 

 

 

آشنایی با بهترین بازارهای شبانه تایلند

 

 

جشنواره Guy Fawkes Night؛ انگلستان

 

 

انگلستان، جشنواره Guy Fawkes Night

 

 

این جشواره که به شب آتش شناخته می‌شود، در سالگرد خنثی‌سازی طرح انفجار پارلمان برگزار می‌شود. آزادی‌خواهان مخالف پادشاه حدود ۴۰۰ سال پیش می‌خواستند مجلس را منفجر کنند که اقدام آنان بی‌نتیجه ماند. حالا از آن زمان تا کنون همه ساله در ۵ نوامبر بریتانیا بزرگ‌ترین آتش‌بازی خودش را در خیابان‌های شهرها برپا می‌کند. سابقا این فستیوال برای پاینده مانده پادشاه انگلستان، اسکاتلند و ایرلند و برخی مستعمرات دیگر مثل نیوزیلند، نیوفاندلند، آفریقای جنوبی و همینطور بخش‌هایی از دریای کارائیب برگزار می‌شد. بعدها این آتش‌بازی‌های خطرناک ممنوع اعلام شد تا این که امروز در سراسر انگلستان این جشن به صورتی پر هیجان و باشکوه برگزار می‌شود.

 

 

فستیوال چوسئوک؛ کره جنوبی

 

 

کره جنوبی، فستیوال چوسئوک

 

 

این جشنواره سه روزه که در کره جنوبی بین ماه‌های ستامبر تا اکتبر بر گذار می‌شود جشنی‌ست برای بزرگداشت اجداد و گردهمایی دوستان و خانواده در ماه کامل. در طی این جشنواره مردم به روستاها و شهرهای کوچک بازمی‌گردند و بر سر مزار رفتگان حاضر می‌شوند. آن‌ها با تهیه غذاهایی مثل کوفته برنجی، سوپ، شکلات و شیرینی و نوشیدنی در کنار یکدیگر جمع می‌شوند. در مکان‌های تاریخی و عمومی هم مراسم‌هایی همراه با رقص سنتی اجرا می‌شود که می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. زنان با لباس‌های محلی حاضر می‌شوند و چهره این کشور را به قرن‌ها پیش بر می‌گردانند.

 

 

فستیوال Matchmaking؛ لیسدو نوارنا در ایرلند

 

 

Matchmaking

 

 

این شهر کوچک ایرلندی که تنها ۷۰۰ نفر جمعیت دارد همه ساله میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر از سراسر دنیا است تا در فستیوال پاییزی آن شرکت کنند. در حقیقت فستیوال Matchmaking رویدادی یک ماهه است که هر سال پاییز برگزار می‌شود. این فستیوال ۱۵۰ ساله مردم به جشن و پایکوبی، خوردن شیرینی و نوشیدنی و غذاهای خوشمزه می‌پردازند. بسیاری از زوج‌های جوان روز ازدواج‌شان را در طول این فستیوال برگزار می‌کنند. گفته می‌شود در طی ۷۰ سال گذشضته ۳ هزار ازدواج در این فستیوال صورت گرفته است.

مطالب مرتبط