بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های اروپا

سالانه در اروپا میلیون‌ها مسافر به بهانه‌های مختلفی مثل تجارت و گذران تعطیلات به سفرهای داخلی و بین‌المللی می‌روند. طبق آمارها هر سال هم بر این تعداد افزوده می‌شود. آیا می‌خواهید بدانید که شلوغ‌ترین فرودگاه‌های اروپا کدام‌ها هستند؟ ما فهرستی از شلوغ‌ترین و بزرگ‌ترین فرودگاه‌های اروپا تهیه کرده‌ایم که احتمالا وقتی درون‌شان پا بگذارید از دیدن بزرگی و مردمی که سراسیمه حرکت می‌کنند دچار شگفتی خواهید شد.

 

 

انگلستان، لندن، فرودگاه Heathrow

 

 

 Heathrow

 

 

بی‌شک فرودگاه Heathrow با ۲ باند فرود و ۴ پایانه مسافری از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی اروپا است که در لندن واقع شده است. تنها در سال ۲۰۱۷ این فرودگاه با ۷۸ میلیون مسافری که از گیت‌هایش عبور کردند شلوغ‌ترین فرودگاه دنیا شناخته شد. این فرودگاه که در ۲۳ کیلومتری غرب مرکز لندن قرار گرفته، برای رفت و آمد مسافران سهل‌الوصول هم هست. امروزه ۸۰ خط هوایی مختلف و بیش از ۱۸۰ مقصد از ۸۴ کشور دنیا در این فرودگاه به یکدیگر متصل می‌شوند.

آدرس: Longford, UK

 

 

فرانسه، پاریس، فرودگاه Charles de Gaulle

 

 

فرانسه، پاریس، فرودگاه Charles de Gaulle

 

 

فرودگاه Charles de Gaulle پاریس به لحاظ حجم زیاد مسافرانی که از آن عبور می‌کنند در رده دوم اروپا قرار گرفته است. این فرودگاه که ۳ پایانه مختلف دارد با سیستم شاتل خودکار ریلی به یکدیگر متصل شده‌اند. این فرودگاه برجسته با ۴ باند فرود و ۴۷۵٫۶۵۴ پرواز در سال ۲۰۱۷، به عنوان دومین فرودگاه اروپا شناخته شد. رشد مسافران فرودگاه شارل دو گل از سال ۲۰۰۹ رو به فزونی گذاشت و که این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.

آدرس: 95700 Roissy-en-France, France

 

 

هلند، آمستردام، فرودگاه Schiphol آمستردام

 

 

هلند، آمستردام، فرودگاه Schiphol آمستردام

 

 

این فرودگاه در ابتدا و در سال ۱۹۱۶ برای کاربری نظامی تاسیس شد اما بعدها به فرودگاهی عادی و مسافربری تغییر پیدا کرد و کم کم به اصلی‌ترین فرودگاه هلند تبدیل شد. به صورت غیررسمی این فرودگاه را اسچیفول هم می‌نامند. فرودگاه آمستردام با سه سالن اصلی مسافربری و یک پایانه در سال ۲۰۱۷ میزبان ۶۸٫۵۱۵٫۴۲۵ مسافر از از سراسر دنیا بود. تعجبی ندارد که با چنین آماری توانسته در جایگاه سوم اروپا جای گیرد. این فرودگاه با ارائه یک مرکز خرید بزرگ و مترویی در میدان آن، مردم زیادی را به خودش جذب می‌کند.

آدرس: Evert van de Beekstraat 202, 1118 CP Schiphol, Netherlands

 

 

آلمان، فرانکفورت، فرودگاه فرانکفورت

 

 

آلمان، فرانکفورت، فرودگاه فرانکفورت

 

 

فرودگاه فرانکفورت، از مراکز عمده پروازهای شرکت هواپیمایی لوفتانزا، یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها در جهان بوده و به عنوان چهارمین فرودگاه بزرگ اروپا نیز شناخته می‌شود. این فرودگاه که دارای ۲ پایانه و ۴ باند عبور است توانسته در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۴٫۵۰۰ میلیون مسافر را میزبانی کند. به علاوه یکی از محبوب‌ترین فرودگاه‌های دنیا بین ۵ قاره هم هست که ۳۰۰ مقصد مختلف دنیا را به هم متصل می‌کند. این فرودگاه که در فاصله ۱۲ کیلومتری از قسمت جنوب غربی فرانکفورت قرار گرفته به لحاظ دسترسی یکی از بهترین موقعیت‌ها را در بین فرودگاه‌ها ارائه می‌دهد.

آدرس: 60547 Frankfurt, Germany

 

 

ترکیه، استانبول، فرودگاه آتاتورک

 

 

آلمان، فرانکفورت، فرودگاه فرانکفورت

 

 

فرودگاه استانبول آتاتورک، که در اصل به عنوان فرودگاه یشیلکوی شناخته می‌شود، ۲ پایانه اصلی را برای جا به جایی مسافران در تور استانبول ارائه می‌دهد. این فرودگاه بزرگ‌ترین مرکز مسافری هوایی ترکیه و از مهم‌ترین فرودگاه‌های اروپا بوده که متاسفانه پس از حملات تروریستی سال ۲۰۱۶ از تعداد مسافرت‌های آن کاسته شد. این فرودگاه در سال ۲۰۱۷ در مقام ۵امی اروپا قرار گرفت در صورتی که سابقا در جایگاه سوم اروپا قرار داشت. با این همه فرودگاه آتاتورک در سال گذشته ۶۳٫۷۲۷٫۴۴۸ مسافر را سامان‌دهی کرد و بین ۲۷۳ مقصد بدون توقف خط اتصال ایجاد کرده است. در ادامه پیشرفت‌ها و اتفاقاتی که این فرودگاه پشت سر گذاشته، دولت ترکیه قصد دارد تا این فرودگاه را به رده اول و بزرگ‌ترین پایانه مسافری هوایی اروپا تبدیل کند.

آدرس: Yeşilköy, 34149 Bakırköy/Istanbul, Turkey

 

 

راهنمای گردشگری در کاخ دولما باغچه؛ استانبول

 

 

اسپانیا، مادرید، فرودگاه Adolfo Suarez

 

 

اسپانیا، مادرید، فرودگاه Adolfo Suarez

 

 

این فرودگاه که در رده ۶ام فرودگاه‌های بزرگ و شلوغ اروپا قرار گرفته در سال ۱۹۲۸ تاسیس شده و از آن زمان تاکنون بارها و بارها مورد بازسازی و ارتقا قرار گرفته تا بتوانید پذیرای مسافران بیشتر با سطح کیفی بهتری باشد. فرودگاه Adolfo Suárez که به خوبی با سیستم حمل و نقل به مرکز شهر متصل شده در سال ۲۰۱۷ میزبان ۵۳٫۴۰۲٫۵۰۶ مسافر از سراسر دنیا بوده است. از آن‌جایی که این فرودگاه در منطقه باخاراس واقع شده به اسم فرودگاه باخاراس نیز شناخته می‌شود.

آدرس: Av de la Hispanidad, s/n, 28042 Madrid, Spain

 

 

اسپانیا، بارسلونا، فرودگاه ال پرات

 

 

اسپانیا، بارسلونا، فرودگاه ال پرات

 

 

فرودگاه ال پرات به طور کلی بیشتر به مقاصد بین قاره‌ای در داخل اروپا می‌پردازد. این فرودگاه در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۴٫۱ میلیون مسافر را جا به جا کرد و در مقام ۷ام شلوغ‌ترین فرودگاه‌های اروپا جای گرفت. این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۴۷٫۲۸۴٫۵۰۰ مسافر افزایش پیدا کرد. ال پرات با ۳ باند، ۲ پایانه و ۶۴ دروازه ورودی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های اروپا نیز شمرده می‌شود.

آدرس: 08820 El Prat de Llobregat, Barcelona, Spain

مطالب مرتبط