در تعطیلات پاییز به کجاها سفر کنید؟

پاییز یکی از زیباترین فصل‌های زمین است که در آن می‌توان تنوعی بی‌نظیری از رنگ‌های طلایی و اخرایی را شاهد باشیم. معمولا چهره شهر‌ها با شروع مهر تغییر می‌کند و کم کم به رنگ‌های زرد و طلایی تا قهوه‌ای در می‌آیند. شدت گرما کاهش می‌یابد و به لحاظ گردشگری نیز قیمت‌ها دچار افت نسبی می‌شوند. اما چه مقاصدی در دنیا برای سفر در مهر جذاب‌تر هستند؟

 

 

ایتالیا، رم

 

 

ایتالیا، رم

 

 

رم یکی از شهرهای زیبای دنیاست که در هر وقت سال با تور ایتالیا سفر بروید جلوه‌ای از زیبایی‌هایش را خواهید دید. تابستان‌ها معمولا آفتاب شدید و سواحل شلوغ هستند و زمستان‌ها نیز با وجود زیبایی‌ها و مسافرانی که برای تعطیلات به آن سفر می‌کنند هوا سرمای قابل توجهی دارد. اما پاییز که سوت آغاز آن کم کم از اواخر سپتامبر زده می‌شود بیش از هر وقت دیگری برای رفتن به رم مناسب است. همه چیز عالیست و حتی دمای آب هم هنوز آنقدرها سرد نشده است. هوایی ملس و دلچسب، تقریبا خالی از مسافر با قیمت‌های تخفیفی از این شهر بهترین مقصد ممکن را می‌سازد. شما می‌توانید بین آثار دیدنی تاریخی و روی برگان طلایی قدم بزنید و از هوای خنک لذت ببرید.

 

 

جزایر یونان

 

 

جزایر یونان

 

 

بیشتر جزایر کوچک جنوبی یونان مثل Dodecanese و Cyclades در مهرماه هنوز گرم و آفتابی بوده و موقعیت خوبی برای گردش و تفریح در مناظر شگفت‌انگیز ارائه می‌دهند. Rhodes با سنگفرش‌های کلاسیک و برخی از ویرانه‌های تاریخی از نقاط مناسب برای تاریخ دوستان محسوب می‌شود و Kastellorizo نیز دارای جوی هنری و بانشاط است. ولی اگر به دنبال سواحل جذاب به سبک یونانی می‌گردید قطعا Milos می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

 

 

اسپانیا، سویل

 

 

اسپانیا، سویل

 

 

حتی بهترین مقاصد هم در نهایت به سمت سویل با آن شکوه و زیبایی‌اش متمایل می‌شوند. در مهر ماه این شهر شگفت انگیز هوایی دگرگون و خنک دارد. همیشه مسافرانی که پاییز را به سویل سفر کرده‌اند توصیه می‌کنند بازدید از این شهر را در مهر از دست ندهید. زیرا خیابان‌ها و کوچه‌ها با وجود برگ‌های رنگی و طلایی و نسیم ملایم حس و حالی عاشقانه به خود می‌گیرند و برای قدم زنی و عکاسی بهترین موقعیت را در اختیار شما قرار می‌دهند. به علاوه اکتبر پر از اتفاقات و رویدادهای فرهنگی بوده و شما می‌توانید به راحتی از گالری‌های هنری دیدن کنید.

 

 

ویتنام

 

 

ویتنام

 

 

مهر شروع فصل خشک و بی باران در شمال و جنوب تایوان بوده و برای بازدید از مناظر دیدنی‌اش بهترین زمان شناخته می‌شود. نقاط طبیعی و چشم‌اندازهای شهری زیادی وجود دارند که باید از آن‌ها دیدن کنید و زیبایی‌شان را برای همیشه در ذهن بسپارید. از تپه‌ها بالا بروید و از مناظر دیدنی بازدید کنید، دوربین‌تان را بردارید و از محیط اطراف عکس‌های پوستری بیاندازید و از سکوت آن لذت ببرید. پایتخت این کشور شهر هانویی مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرکز گردشگی آن پر از غذاهای خوشمزه، مناظر گردشی و دیدنی، معابد و ویرانه‌های باستانی و کافه‌های برجسته با بهترین قهوه ممکن است. شما می‌توانید مهر را به ویتنام سفر کنید و از تمام مزایا و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید. پاییز فصل ارزانی در این کشور بوده که در آبان به بالاترین حد خود می‌رسد.

 

 

دبی

 

 

https://www.avisatour.com/tours/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%A8%DB%8C

 

 

تابستان داغ‌ترین فصل دبی است که گردش و بازدیدها در آن به سختی صورت می‌گیرد اما با آمدن مهر فعالیت‌های شهر رونق می‌گیرد و مردم و گردشگران با تور دبی به سوی سواحل سرازیر می‌شوند، دمای هوا قابل تحمل می‌شود و کافه‌ها و رستوران‌ها خدمات فضای بازشان را از سر می‌گیرند. شما می‌توانید به تفریحات منحصر به فرد و فضای بازی مثل کویرنوردی، سافاری کویر، شنا و غواصی، قایق سواری و چتربازی بپردازید و از هوای دل‌انگیز ساحل استفاده کنید. اگر هم بیشتر مناطق داخل شهر را مد نظر دارید می‌توانید بین بوتیک‌ها و کافی‌شاپ‌ها و گالری‌ها کاوش کنید.

 

 

 

تجربه بالا و پایین پریدن در پارک ترامپولین؛ دبی را ببینید

 

 

نوار ساحلی ترکیه

 

 

نوار ساحلی ترکیه

 

 

سفر با تور استانبول و رفتن به سواحل زیبای دریای اژه و بسفور در مهر همچنان گرم و آفتابی است و میزبان گردشگرانی هستند که به دنبال تعطیلات تابستانی دیر هنگام به این نقاط سفر کرده‌اند. به این ترتیب شما می‌توانید به دور از شلوغی بیش از حد استانبول در تابستان‌ها، از گردش در این شهر لذت ببرید و در سواحلش آرام بگیرید. فصل بهار و پاییز یکی از بهترین نقاط برای قایق سواری و تماشای مناطق دور شهر هم هستند. به علاوه شما می‌توانید از جزایر پرنس در استانبول دیدن کنید که با آمدن مهر در نسیمی خنک و هوایی پاک فرو می‌روند.

 

 

معروف‌ترین گالری‌های استانبول برای دیدن هنر‌های معاصر ترکیه

 

 

بوتان

 

 

بوتان

 

 

بوتان کشوری کوچک و آسیایی است که پادشاهان آن با تصویب قانون شاخص ملی خوشبختی، شادی و رضایت از زندگی مردمش را می‌سنجد. کشوری کوهستانی که مردم هیمالیایی ساکن آن در صلح تمام در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. چون بوتان کشوری کاملا کوهستانی است که بیشتر جاذبه‌های دیدنی‌اش معطوف به معابد و ویرانه‌هایی در بین کوه‌هاست، ممکن است در دیگر مواقع سال کمی سرد باشد اما مهر با هوای مطبوع و ملسش از بهترین فرصت‌های سفر به آن محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط