بهترین انتخاب مقصد سفر برای گیاه‌خواران هستند

برای آن‌هایی که گیاه‌خوارند یا حتی آن‌هایی که به غذاهای گیاهی علاقه‌ دارند، همیشه این سوال پیش می‌آید که کدام کشور یا شهر خاص در دنیاست که به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته شده، می‌تواند غذاهایی عالی در این سبک را دارا باشد تا آن‌ها نیز همچون کسانی که غذاهای گوشتی سفارش می‌دهند، بتوانند از یک غذای متفاوت در سفر لذت ببرند. در این مقاله ما به این سوال شما جواب می‌دهیم تا بتوانید مقاصد جذاب از نظر غذاهای گیاهی را پیدا کنید.

 

 

اسکاتلند

 

 

اسکاتلند

 

 

وقتی غذای اسکاتلندی هگیز به رستوران‌های دنیا راه پیدا کرد، مردم جهان با غذاهای خوشمزه این منطقه آشنا شدند. با این حال وقتی به اسکاتلند به عنوان یک گیاه‌خوار یا دوستدار غذاهای گیاهی سفر کنید، با این واقعیت مواجه خواهید شد که مردم این منطقه بر خلاف گذشته خود، حالا با تنوع کم‌نظیری از انواع غذاهای اینچنینی زندگی می‌گذرانند. مخصوصا گلاسکو که به این نوع غذاها معروف است و اگر گذرتان به این شهر افتاد، حتما سری به رستوران معروف The 13th Note بزنید، از مجموعه‌ای جذاب و پر تعداد غذاهای خیابانی‌اش تعجب خواهید کرد.

 

 

هند

 

 

هند

 

 

با توجه به باورهای بسیاری از مردم هند، بیش از ۳۰ درصد جمعیت این کشور عملا گیاه‌خوارند. با این همه در تور هند می‌بینید غذاهای این مردم بی‌نهایت خوشمزه، دلچسب و متنوع هستند. به غیر از آن ۳۰ درصد گیاه‌خوار بخش بسیار زیادی هم تنها لبنیات یا نهایتا ماهی می‌خورند و به همین خاطر در بسیاری از مناطق هند همه جا پر از غذاهای گیاهی است. اگر گذرتان به دهلی افتاد، Veg Gulati را به عنوان یک رستوران مخصوص گیاه‌خواران به شما پیشنهاد می‌کنیم که با منوی متنوع و غذایی با کیفیت انتظار شما را می‌کشد.

 

 

زیباترین آثار باستانی یونسکو در هند

 

 

ایتالیا

 

 

ایتالیا

 

 

بخش زیادی از کسانی که به غذاهای ایتالیایی فکر می‌کنند، به یاد پیتزاهای پر ژامبون و غذاهای گوشتی می‌افتند، اما ایتالیا غذاهای گیاهی فراوانی دارد که به اندازه غذاهای گوشتی و بعضا بیشتر از آن‌ها خوشمزه‌اند. انواع پاستا‌ها با سس‌های گیاهی و پیتزاهای گیاهی در این کشور پخت می‌شود و غذاهای بسیار معروفی که بدون گوشت پخت می‌شوند نیز در منوی رستوران‌های مهم وجود دارد. با این همه اگر از خود ایتالیایی‌ها بپرسید، مردم میلان را گیاه‌خوارتر از بقیه کشور می‌دانند، پس رفتن به این شهر بیش از باقی شهرها توصیه می‌شود.

 

 

سنگاپور

 

 

سنگاپور

 

 

اگر با تور سنگاپور سفر کردید و نتوانستید غذای گیاهی خوبی پیدا کنید، احتمالا به این دلیل است که از هتل خود خارج نشده و به خیابان‌های شهرهای این کشور نرفته‌اید! تنها در مرکز سنگاپور، بیش از ۳۰۰ رستوران مناسب برای گیاه‌خواران وجود دارد و با تنوع بی‌نظیر منوهای این رستوران‌ها، سنگاپور به بهشتی برای گیاه‌خواران می‌ماند. The Boneless Kitchen را در سفر به سنگاپور حتما امتحان کنید، جایی که انواع غذاهای گیاهی از نقاط مختلف دنیا را در لیست خود دارد.

 

 

بهترین کارهایی که باید تا قبل از ۴۰ سالگی در سنگاپور انجام دهید

 

 

سوییس

 

 

swiss

 

 

تمام چیزهایی که درمورد سوییس شنیدید را کنار بگذارید، مردم این کشور عاشق غذاهای گیاهی هستند و پیتزای مورد علاقه بسیاری ازمردم این کشور ریزوتو است که کلا بویی از گوشت نبرده! تعداد بسیار زیادی از رستوران‌های سوییس در شهرهای مختلف یا به صورت تخصصی تنها غذاهای گیاهی می‌فروشند یا اینکه منوی مخصوص این شکل غذاها را دارند. نکته دیگر اینکه غذاهای گیاهی در این کشور، حتما باید در روغن‌های گیاهی آماده شوند و رستوران‌ها از روغن‌های حیوانی برای پخت نمی‌توانند استفاده نمایند.

 

 

تایلند

 

 

تایلند

 

 

تور تایلند به عنوان یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری دنیا، از جمله کشورهایی است که مملو از غذاهای گیاهی و دسرهای گیاهی‌ست. مردم این کشور عادت زیادی به خوردن میوه و آب میوه دارند و بخش زیادی از دسرهایشان نیز از میوه‌های محلی ساخته می‌شود. بسیاری از غذاهای خیابانی معروف تایلند گیاهی‌ست و در جزایر گردشگرپذیر این کشور از جمله سامویی، پوکت یا فی‌فی، جدا از غذاهای دریایی، غذاهای گیاهی بسیاری در منوهای رستوران‌ها پیدا می‌کنید. البته این مهم در اکثر کشورهای شرق آسیا همچون تایوان، مالزی و ...  وجود دارد و از این نظر، این کشورها بسیار شبیه به هم هستند.

 

 

زیبا‌ترین پارک‌های ملی تایلند برای طبیعت گردی

 

جامائیکا

 

 

جامائیکا

 

 

حدود ۸ تا ۱۰ درصد مردم جاماییکا به آیینی به نام راستافاریان اعتقاد دارند که یکی از شروطش گیاه‌خواری‌ست، به همین خاطر در جاماییکا نیز با انواع غذاهای گیاهی مواجه‌اید که طعم و مزه‌ای عالی دارند. یکی از جذابیت‌های غذاهای این کشور، انواع سوپ‌هایی است که آن‌ها به صورت گیاهی پخت می‌کنند. احتمالا گیاه‌خواران حرفه‌ای هم اینقدر تنوع انواع سوپ گیاهی را یک جا نبینند!

 

 

ایرلند

 

 

 ایرلند

 

 

ایرلند بیشتر تعداد رستوران‌های گیاهی نسبت به جمعیت کشورش را دارد. البته رستوران‌هایی که منوی اختصاصی گیاهی دارند نیز در این آمار گنجانده شده، با این حال برای کشوری که به دامداری‌های بزرگش معروف است، این آمار خیره‌کننده است. خوشبختانه برای خوردن این نوع غذاها نیازی نیست که خیلی به اطراف کشور سر بزنید، در دوبلین، پایتخت ایرلند تعداد بسیار زیادی رستوران گیاهی است که انواع غذاهای محلی و غذاهایی از نقاط مختلف جهان در آن‌ها سرو می‌شود که اکثرا طعمی عالی دارند و ازمحصولات طبیعی این کشور سرسبز بهره می‌برند.

مطالب مرتبط