هفت باغ گردشگری در خاورمیانه و آسیای دور که باید دید

باغ‌های استراحتگاهی در آسیا، که شامل یک مجموعه امکانات و بخش‌های مختلف را شامل می‌شود، به طور معمول برای خاندان سلطنتی و اوقات فراغت و استراحت آن‌ها ساخته می‌شده و در اصل برای اقامت اعضای خانواده کاربرد داشته است. اما با گذر زمان و تغییر شکل حکومت‌داری و برچیده شدن نظام سلطنتی، امروزه درِ این باغ‌های وسیع برای بازدید به روی عموم گشوده شده است. با توجه به گونه‌های آب و هوایی مناسب، این باغ‌ها در سراسر آسیا پراکنده‌اند، از باغ‌های امپریالیستی پکن، توکیو و تایلند گرفته تا هند همگی از مثال‌های بارز شکوه و قدرت آن‌ها در طول تاریخ دارد.

 

۱- کاخ تابستانی پکن

 

 

 

کاخ تابستانی پکن

 

 

با تور چین به این باغ امپریالیستی محفوظ شده بروید که به طور قطع در بین هم گروهی‌های خود یکی از بهترین‌ها خواهد بود. کاخ تابستانی یا Summer Palace در سال ۱۷۵۰ میلادی ساخته شده و در خود انواع گوناگونی از درختان و گونه‌های جانوری، تپه‌های فراوان و بخش‌های متنوعی را در مساحتی بالغ بر ۱۲۹۰ هکتار در خود جای داده است. همچنین این باغ دارای کاخ‌های متعددی بوده که هر کدام از آن‌ها نیز، از ساختمان‌های مختلفی تشکیل شده‌اند، اما معروف‌ترین کاغ این مجموعه همان کلغ تابستانی است. به طور کلی این مجموعه از موزه طراحی باغ‌ها، خانه اپرا، سالن‌ها، برج‌ها و پل‌های مختلفی تشکیل شده است. از ویژگی‌های برجسته این باغ می‌توان به مسیر پیاده‌روی پوشیده از عکس حیوانات، قایق مرمرین Dowager Cixi و ساختمان‌های چینی نام برد.

 

 

۲- نوربولینگکا، چین

 

 

 نوربولینگکا، چین

 

 

با تور چین نوروز97  به این کاخ تابستانی که در اصل محل اقامت دالایی لاما بوده و شامل قصر و پارک‌های آن می‌شود سری بزنید. اقامتگاه نوربولینگکا در سال ۱۷۵۵ در لهاسای چین ساخته شد و از سال ۱۷۸۰ تا ۱۹۵۹ به طور پیاپی محل تبعید او بود. این باغ تابستانی عظیم نه فقط شامل محل اقامتی ساده بلکه باشکوه همراه با چندین کاخ پرزرق و برق، جنگل‌ها، باغ‌های گل و گیاه و یک باغ وحش است که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. در مجموع این منطقه ترکیبی از زیبایی‌های معماری سنتی و زیبایی‌های طبیعی را با هم ادغام کرده و پیش چشم بازدیدکنندگان خود می‌گذارد.

 

 

۳- گرند پلیس، تایلند

 

 

گرند پلیس، تایلند

 

 

گرند پلیس (Grand Palace) در واقع یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی تور تایلند در بانکوک و از شگفتی‌های معماری است که در قلب شهر بنا شده است. این مجموعه معابد که باغ‌های زیبا و ساختمان‌های متنوع همراه است در سال ۱۷۸۲ ساخته شد. کاخ اصلی آن برای سال‌ها محل زندگی پادشاهان تایلندی بوده و معماری منحصر به فرد و باشکوه آن نیز خبر از دوران‌هایی دارد که دیوارهای آن به خود دیده است. این مجموعه باغ با ۴ کاخ مختلف، سالن‌های متنوع برای ملاقات‌ها، معابد مهم و باغ‌های تشریفاتی و همچنین معماری بی‌نظیر تایلندی برای بازدید عموم و برگذاری جشن‌های دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی‌ست بازدید از این باغ با تهیه بلیط‌های ۵۰۰ باتی امکان‌پذیر است.

 

 

دیدنی‌هایی که در اولین سفر به بانکوک باید تماشا کنید!

 

 

۴- تیرتا گنگا، بالی

 

 

تیرتاگینگا

 

 

چیزی که در نگاه اول می‌توان بعد از سفر با تور بالی درباره این باغ آبی گفت، تلیق زیبایی‌های طبیعی و معماری آن است. تیرتا گنگا در زبان محلی به معنی آب گنگ بوده و به رودخانه‌‌ای از هند که به این منطقه سرازیر است اطلاق می‌شود. تیرتا گنگا یک مجموعه باغ با استخرهای متعدد با راهرو‌های مارپیچ و سختی است که آخرین پادشاه بالی آن را در سال ۱۹۴۷ بنا نهاده است. یکی از جاذبه‌های این پارک برای گردشگران، داستان مشارکت پادشاه به همراه باقی کارگران در ساخت و بنای آن است. در حوالی تیرتا گنگا رستوران‌ها و کافه‌هایی وجود دارد که ضمن بازدید از آن می‌توان به سرو غذا و یا نوشیدنی پرداخت. در نهایت بالی را پیش از این کارهای جذاب ترک نکنید!

 

 

 

۵- تاج محل، هند

 

 

تاج محل، هند

 

 

احتمالا کاخ تاج محل معروف‌ترین معماری در بین باغ‌های دنیا محسوب می‌شود که با تور هند می‌توانید از این مکان دیدن کنید. این مجموعه و کاخ اصلی آن با الهام از معماری اسلامی، طراحی و ساخته شده است. باغ قرآن آن تمثیلی از بهشت بوده و این از لحظه ورود به باغ کاملا قابل لمس و مشهود است. این باغ در بین جریان‌های آبی و گل‌کاری بسیار زیبا گسترده شده و گل‌کاری‌ها به طور مستقیم به قسمت مزار می‌رسند. تلفیق این معماری باشکوه و عظیم در کنار زیبایی‌های طبیعی باعث شده این کاخ نه تنها به عنوان نماد هند بلکه یکی از معروف‌ترین سازه‌های معماری اسلامی نیز در کل دنیا شناخته شود.

 

 

بهترین سوغاتی‌های هند که در دهلی می‌توانید بخرید

 

۶- باغ گیاه‌شناسی، سنگاپور

 

 

 باغ گیاه‌شناسی، سنگاپور

 



باغ گیاه‌شناسی سنگاپور یکی از باغ‌های سرسبز، مدرن و رده بالاست که نه تنها در سنگاپور بلکه در کل دنیا شناخته شده است. این باغ همه روزه به روی بازدیدکنندگان به صورت رایگان باز بوده و مساحتی حدود ۸۲ هکتار را به خود اختصاص داده است. در نظر داشته باشید که شما با تور مالزی می‌توانید به سنگاپور سفر کنید و به دیدن این باغ بروید، همچنین این باغ بزرگ‌ترین باغ مصنوعی دست‌ساز بشر بوده که برخی آن را به نام شهر گل نیز می‌شناسند. این باغ گیاه‌شناسی با ۱۵۶ سال قدمت خود به تازگی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. همچنین باغ مورد بحث میزبان حدود ۱۰ هزار گونه گیاهی مختلف نیز است. گفتنی‌ بازدیدکنندگان بر روی چنمزارهای وسیع آن برای پیک‌نیک رفته و به گشت و گذار در باغ‌های ارکیده و جنگل‌های بارانی آن می‌روند.

 

 

۷- باغ دائجون، کره جنوبی

 

 

 باغ دائجون، کره جنوبی

 

 

دائجون با داشتن باغ‌ها و پارک‌های متنوع محلی برای استراحت و گردش را به عنوان پنجمین شهر بزرگ کرده ارائه می‌دهد. پارک Saemmeori محل برگذاری کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها و بازارها بوده و پارک Gubongsan در کنار رودخانه گاپچئون میزبان درخت‌های افرا، گیلاس و تپه‌های ناهموار است. در آخر پارک جیجُکسان بخش تاریخی این مجموعه را تشکیل داده و دارای معابد کهن و تخریب شده و کوه‌ها است.

 

مطالب مرتبط