جذاب‌ترین فستیوال‌های جهان برای انتخاب مقصد سفر هیجان‌انگیز

فستیوال‌ها معمولا اقسام مختلفی در زمینه‌های هنری، فرهنگی، مذهبی و موارد دیگر تقسیم می‌شوند. این جشن‌ها که معمولا در ابعاد بزرگ و همگانی برگذار می‌شوند، بیشتر فرهنگ، هنر و عقاید مردم یک کشور را در بر می‌گیرد. یکی از لذت‌های سفر شرکت در فستیوال‌های آن کشور است. بنابراین اگر به دنبال حس و تجربه‌ای جدید در کشور میزبان هستید، یکی از بهترین گزینه‌ها سفر به هنگام جشن‌های آن است. ما در این مقاله به معرفی برخی از مشهورترین جشن‌های دنیا که افراد زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند، می‌پردازیم.

 

 

فستیوال واکاکوسا یامایاکی در ژاپن

 

 

فستیوال واکاکوسا یامایاکی

 

 

مکان برگذاری این جشن نارا در ژاپن است که در ماه ژانویه بسته به شرایط آب و هوایی برگذار می‌گردد. در مورد پیداش این جشن اختلاف نظرهایی وجود دارد، بعضی‌ها معتقدند در زمان‌های دور با آتش زدن کوه مرز بین دو معبدی که با هم اختلاف داشتند مشخص می‌شد. هم زمان با آتش زدن نمایش‌های آتش بازی نیز اجرا می‌شود. معنی این جشن کوه کبابی می‌باشد و وقتی به آتش کشیده می‌شود تقریبا از تمام مناطق اطراف قابل رویت است.

 

 

جشنواره فیلم ساندنس در آمریکا

 

 

جشنواره فیلم ساندنس

 

 

ساندنس مشهورترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکای شمالی بوده که به اکران فیلم فیملسازان آزاد و افرادی که به قوانین هالیوودی پایبند نیستند می‌پردازد. این جشنواره در شهر کوچکی برگذار شده و معمولا فیلم‌های آن موجب غافلگیری افرادی می‌شد که مخصوصا برای بار اول در آن شرکت می‌کنند. این فستیوال هر ساله در ماه ژانویه در بخش‌های درام، مستند و فیلم‌های خارجی، به معرفی فیلم‌های کم بودجه خوب آمریکایی و خارجی می‌پردازد.

 

 

کارناوال ونیز در ایتالیا

 

 

کارناوال ونیز

 

 

کارناوال ونیز یکی از محبوب‌ترین و زیباترین جشنواره‌های خیابانی دنیا است که همه ساله در ایتالیا بر گذار می‌شود. در طول روز تمام خیابان‌های قدیمی شهر با مردمی که لباس‌های قرن ۱۸ به تن داشته و صورت‌های خود را با ماسک‌ها و آرایش‌های کلاسیک آراسته‌اند. توصیه می‌کنیم از میدان شلوغ سن ماریو و خیابان‌های اطرافش فاصله گرفته و برای شرکت در جشن به مناطق Cannaregio و Dorsoduro بروید.

 

 

فستیوال فانوس در چین

 

 

فستیوال فانوس

 

 

به گفته بزرگان Pingxi، جشنواره فانوس‌های آسمان بیش از دو هزار سال پیش در سلسله Xing پایه گذاری شد. در آن زمان بسیاری مناطق ناامن بوده و به صورت گروهی به روستاییان حمله می‌شد و آن‌ها مجبور بودند خانه خود را رها کرده و در کوه‌ها پنهان شود. سپس نگهبانان روستا با فرستادن فانوس‌های روشن، به مردم خبر از امنیت روستا داده و آن‌ها را دعوت به بازگشت می‌کردند. این فانوس‌ها امروزه به دو معنی به آسمان فرستاده می‌شوند. اولی امید و آرزوی و دومی پایان یافتن سال چینی و رهایی از گذشته و استقبال از آینده است. Discovery Channels این جشنواره را بهترین فستیوال نامیده که باید یکبار با تور چین در طول عمر خود آن را ببینید.

 

 

کارناوال ریو در برزیل

 

 

کارناوال ریو

 

 

کارناوال ریودوژانیرو بزرگ‌ترین فستیوال دنیا با شرکت حدود دو میلیون نفر در خیابان است که سالانه ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی را به سمت خود جذب می‌کند. این جشنواره معمولا با پرچمداران، عروسک‌های بزرگ، مبدل پوش‌ها از مدرسه سامبای ریو برگذار می‌شود. همچنین رقص‌های زیبای گروهی توسط رقاص‌هایی با لباس‌های پر زرق و برق به صورت در رژه انجام می‌گیرد. در خیابان‌های اطراف مردم محلی نیز به جشن و پایکوبی پرداخته و شب زنده‌داری می‌کنند.

 

 

فستیوال هولی در هند

 

 

فستیوال هولی

 

 

با تور هند به سرزمین مردم هزار رنگ و مذهب قدم بگذارید، دراین روز با آمدن به خیابان‌ها و پرتاب رنگ به یکدیگر، اتحاد خود را جشن گرفته و فارغ از هر مذهب و قبیله‌ای در کنار هم اوقات شادی را سپری می‌کنند. این جشن نیز یکی از فستیوال‌های معروف دنیا بوده که سالانه گردشگران خارجی بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. این جشن که از صبح شروع می‌شود تا غروب به اوج خود می‌رسد و تقریبا همه چیز از کنترل خارج می‌شود. این جشن جدا از پرتاب رنگ، با موسیقی و پاکبوبی همراه است.

 

 

در این رستوران‌های برتر دهلی با غذای هندی آشتی می‌کنید!

 

فستیوال سونگکران در تایلند

 

 

فستیوال سونگکران

 

 

می‌توانید با تور تایلند به جشن سال نوی تایلندی به نام سونگکران شرکت کنید. زمان دقیق جشن سال نو بسته به محاسبات قمری دارد و معمولا در ماه آوریل اتفاق می‌افتاد. به صورت مرسوم، در این جشن همه به بازدید از بزرگترها رفته و ضمن ادای احترام در دستان آن‌ها کمی آب اسپری می‌کنند. با اینهمه سونگکران در طی سال‌ها تغییر کرده و تبدیل به جشن سه روزه جنگ آب شده است. و البته غیرممکن است که این موضوع به خیابان‌ها کشیده نشود. مغازه‌داران با گذاشتن سطل‌های بزرگ آن به رهگذران خیابانی آب می‌پاشند.

 

دیدنی‌هایی که در اولین سفر به بانکوک باید تماشا کنید!

فستیوال دیوالی در هند

 

 

دیوالی

 

 

همه تلاش می‌کنند با تور هند نوروز 97 در فستیوال دیوالی که به جشن نور شناخته می‌شود شرکت کنند، ۵ روز به طول انجامیده و در طی آن مردم با دادن هدیه به هم و روشن کردن چراغ‌های نفتی و فانوس و آتش‌بازی این سنت را به جای می‌آورند. اما این جشن بیش از ۵ روز به طول می‌انجامد و باعث بالا رفتن سطح آلودگی می‌شود. همچنین اکثر هندی‌ها سعی می‌کنند تعطیلات خود را در زمان دیوالی در هند بگذرانند.

 

 

جشنواره فانوس یی پنگ در تایلند

 

 

 جشنواره فانوس یی پنگ

 

 

Loi Krathong یکی از پرطرفدارترین و عاشقانه‌ترین جشنواره‌ها در تور تایلند نوروز 97 است که در شب ماه کامل قمری برگذار می‌شود. در این زمان که ماه کامل و نورانی و روشن در آسمان دیده می‌شود، زوج‌های جوان با پوشیدن لباس‌های سنتی به حاشیه رودخانه‌ها، دریا و کانال‌ها رفته و به الهه آب با انداختن کراتونگ در ادای احترام می‌کنند. کراتونگ یک ظرف شبیه گل نیلوفر بوده که برگ‌های موز، شمع، عمود، گل و سکه درست شده است. گفته می‌شود مردم در این شب برای نجات از بدبختی و امید برای آینده بهتر خانواده خود دعا کرده و به انجام اعمال این جشن می‌پردازند. فرستادن فانوس‌های یی پنگ به آسمان یکی از جذاب‌ترین مناظر را ایجاد می‌کند.

 

 

فستیوال مولانا در ترکیه

 

 

فستیوال مولانا

 

 

این فستیوال ۱۰ روزه در قونیه‌ی ترکیه گرچه قابل رقابت با جشن‌های خیابانی پر سر و صدا همراه با رقص و آواز نیست اما در نوع خود بسیار جالب است. این جشنواره به مناسب بزرگداشت شاعر ایرانی قرن ۱۳امی جلال الدین محمد بخلی برگذار شده و طی آن مردان درویش با پوشیدن لباس‌های بلند و کلاه‌هایی بر سر به رقص سما می‌پردازند.

 

مطالب مرتبط