بهترین نقاط دنیا برای تجربه شگفت‌انگیز بالن‌سواری

بیش از ۲ قرن است که بشر توانسته با استفاده از بالن‌های هوای گرم خود را در آسمان معلق نگه داشته و شاهد مناظر شگفت‌انگیز و زیبایی باشد. در هیچ دوره زمانی‌ای مانند امروز تجربه بالن‌سواری به عنوان فرح‌بخش و گردشی در دسترس نبوده است. امروزه گردشگران ماجراجو از سراسر دنیا به بهترین نقاط بالن‌سواری سفر می‌کنند تا بتوانند تجربه شگفت‌انگیز سوار شدن بر بالن و معلق ماندن در آسمان را به افتخارات زندگی خود اضافه کنند و از مناظر طبیعی دیدنی و چشم‌اندازهای جهان باستان لذت ببرند.

 

 

استرالیا، دره یارا

 

 

استرالیا، دره یارا

 

 

در فاصله ۱ ساعت رانندگی از ملبورن، دره یارا واقع گردیده که میزبان یکی از بهترین کارخانه‌های نوشیدنی دنیا است. سوار شدن در بالن هوای گرم به شما فرصت تماشای بی‌خطر و بی دردسر تپه‌های شگفت انگیز و گل‌های خیره‌کننده با درختان میوه، تاکستان‌ها و مزارع کوهستانی را به شما می‌دهد. به طور کلی بالن‌ هوای گرم یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشی منطقه است که مورد استقبال گسترده مسافران قرار گرفته. شما می‌توانید مناظر زیبای وسیعی را در گستره آسمان ببینید و از باغ‌های سرسبز عکس‌های زیبا تهیه کنید.

 

 

دبی، ذخایر حفاظت شده کویری

 

 

دبی، ذخایر حفاظت شده کویری

 

 

با آنچنان زیبایی خیره‌کننده، اصلا جای تعجب نیست که بالن‌سواری از شهر قدیم دبی، یکی از لاکچری‌ترین سواری‌های دنیا در تور دبی محسوب می‌شود. مسافران از هتل‌ها، در نزدیکی برج خلیفه به محل برگزاری بالن‌سواری منتقل می‌شود و در آنجا دستورالعمل‌های ایمنی دریافت می‌کنند. بالن‌ها تا ارتفاع ۱۲۰۰ متری از سطح زمین بالا می‌روند و مناظر شگفت‌انگیزی از زمین‌های کویری، واحه‌های سرسبز، شترها، بزکوهی و گوزن عربی ارائه می‌دهند. معمولا بالن‌های عمومی تا ۲۴ نفر را در خود جای می‌دهند اما بالن‌های ویژه مانند بالن زوج‌ها نیز در دسترس است.

 

 

۵ رستوران‌ خانوادگی در دبی که بچه‌ها عاشق آن‌ها می‌شوند

 

 

کنیا، سرنگتی

 

 

کنیا، سرنگتی

 

 

سرنگتی، بزرگ‌ترین سرزمین میزبان پستان‌داران مهاجر در دنیا است که از تانزانیا تا ذخایر ملی ماسایی مارا در کنیا گسترش یافته است. تنها با یک بار بالن‌سواری بر فراز این منطقه می‌توانید طیف وسیعی از حیوانات را در هر فصلی از سال که باشد ببینید. علاوه بر بیش از ۲ میلیون گونه گیاهخوار، بز کوهی و گورخر که در طول فصل مهاجرت از این نواحی عبور می‌کنند، شاهد شیرها، کرگدن‌ها، زرافه‌ها، فیل‌ها و دیگر حیوانات عظیم‌الجثه نیز هستیم. شرکت‌های برجسته گردشی که سرویس‌های بالن‌سواری ارائه می‌دهند، بیشتر از مشعل‌های کم صدا استفاده می‌کنند تا تجربه بهتری از تماشای طبیعت وحش به شما بدهند تا شما بتوانید چیزهای بیشتری را تماشا کنید.

 

 

مالزی، پوتراجایا

 

 

مالزی، پوتراجایا

 

 

در تور مالزی صبح خود را زود شروع کنید و برای تماشای خورشید درخشان پوتراجایا، به مرکز اجرایی مالزی که در سال ۱۹۹۵ تأسیس شد، بروید. این بالن‌سواری در نزدیکی Monumen Alaf Baru آغاز شده و شما را در حدود ۱ ساعت بالای پوشش سرسبز گیاهی، دریاچه‌های آرام، محله‌های مدرن، و همچنین بزرگراه‌های مینیاتوری به گردش می‌برد. شما می‌توانید درخشش خورشید در افق را به تماشا بنشینید و شاهد فرو رفتن زمین در انوار صبحگاهی باشید. بنابراین دوربین‌تان در دست بگیرید و از این خورشید طلایی عکس‌های پوستری تهیه کنید.

 

 

در سفر با کودکان به این پارک‌های مالزی بروید

 

 

کامبوج، آنگکور

 

 

 

کامبوج، آنگکور

 

 

پارک باستانی آنگکور، میزبان مجموعه معابد آنگکور که بزرگ‌ترین بنای یادبود مذهبی در این سیاره محسوب می‌شود، است. این معابد که در اوایل قرن ۱۲ام ساخته شده‌اند از محبوب‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشی کامبوج شناخته می‌شود. اگر به هر دلیلی از بالن‌سواری واهمه دارید این منطقه یکی از بهترین نقاط دنیا برای شما خواهد بود. بدون هیچ ترسی سوار بالن شوید و شاهد زیباترین مناظر ممکن که فقط در فیلم‌ها نظیرش را دیده‌اید، باشید. به علاوه این بالن‌ها مجهز به کابل ایمنی نیز هستند. شما می‌توانید از پرواز ۱۰ دقیقه‌ای در روزهایی که هوا آرام است، لذت ببرید.

 

 

آمریکا، دره ناپا

 

 

آمریکا، دره ناپا

 

 

دره ناپا در کالیفرنیای آمریکا واقع شده و از زیبایی به تابلوهای نقاشی مثال زده می‌شود. مطمئنا با چنین تعریفی می‌توانید تصور کنید با بالن‌سواری در این منطقه شاهد چه مناظر زیبا و خیره‌کننده‌ای خواهید بود. شما می‌توانید با سوار شدن در بالن‌های هوای گرم یکی از زیباترین مناطق روستایی را شاید باشد. به علاوه مردم محلی هم با وسواس و به کار گرفتن روش‌های مختلف سعی می‌کنند مزارع جذاب و قشنگ‌تری داشته باشند تا نمای منطقه از بالا زیباتر به چشم آید و در نتیجه گردشگران بیشتری به روستایشان کشیده شوند. به دلیل آب و هوای مناسب و ملایم دره در تمام طول سال، بالن‌سواری در کل سال جریان داشته و شما هر زمان که به آن سفر کنید می‌توانید از تجربه شگفت‌انگیز را به دست بیاورید. همچنین در طول مسیر اطلاعاتی راجب منطقه به شما داده می‌شود.

 

 

ترکیه، کاپادوکیا

 

 

 ترکیه، کاپادوکیا

 

 

در منطقه آناتولی ترکیه، فلات کاپادوکیا قرار دارد که تشکیلات عجیب و غریب صخره‌ای و آتشفشانی‌‌اش در طی هزاران سال باد و باران اشکال مختلف به خود گرفته‌اند. برخی از این سنگ‌های آهکی به عنوان اولین محل سکونت مردم بومی مورد استفاده قرار گرفت. شاید به همین دلیل باشد که کاپادوکیا را به عنوان دودکش پری هم می‌شناسند. از آنجایی که شرکت‌های برگزارکننده تور بالن‌سواری در این منطقه بسیار حرفه‌ای هستند شما را با تمامی زوایای شهر و دره‌های عمیق و دیدنی اطراف آن آشنا می‌کنند. یکی از بهترین زمان‌هایی که می‌توانید از تماشای منطقه با تور ترکیه لذت ببرید، صبح زود و هنگام طلوع آفتاب است.

 

 

بهترین غذاهای ترکی که باید در سفر به این کشور امتحان کنید

مطالب مرتبط