اسرارآمیزترین جزایر جزر و مدی دنیا

جزیره‌های جزر و مدی در حقیقت قسمتی جدا اما متصل به سرزمین اصلی هستند که به مرور زمان و در طول فرسایش و پیشروی آب، به طور کامل مسیر ارتباطی‌شان از بین رفته و به صورت مستقل درآمده‌اند. در خیلی از موارد این جزایر با پل به سرزمین اصلی متصل شده‌اند. بنابراین هنگام بازدید زمان مد را در نظر بگیرید و یا آماده باشید هنگام بازگشت خیس شوید. ما در این مقاله جزایر جزر و مدی جذاب دنیا را معرفی خواهیم کرد.

 

 

ژاپن، انوشیما

 

 

ژاپن، انوشیما

 

 

انوشیما جزیره کوچک جزر و مدی در حدود ۴ کیلومتری از رودخانه کاتاسه، که به خلیج ساگامی می‌رسد قرار گرفته است. بخشی از شهر فوجیساوا از طریق پلی ۶۰۰ متری به این جزیره متصل شده است. البته در زمان جزر شما می‌توانید با پیاده‌روی کوتاه روی مسیر ماسه‌ای به جزیره برسید. نزدیک‌ترین نقاط به این جزیره توکیو و یوکوهاما بوده و نزدیک‌ترین سواحل به آن نیز میزبان اقامتگاه‌های ساحلی زیادی هستند. جاذبه اصلی جزیره جدا از سواحلش، باغ گیاه‌شناسی بسیار زیبای آن است که در سال ۱۸۸۰ توسط بازرگانی بریتانیایی ایجاد و گسترش داده شده است. این باغ سالانه نیم میلیون گردشگر کنجکاو را به خود می‌بیند.

 

 

اسکاتلند، قلعه تیئورام

 

 

اسکاتلند، قلعه تیئورام

 

 

قلعه تیئورام بنای تاریخی ویرانه‌ای در جزیره جزر و مدی Eilean Tioram در اسکاتلند است. آنطور که از بررسی‌ها بر می‌آید دیواره اصلی قلعه در قرن ۱۳ام بنا شده اما دیگر بخش‌های آن بین قرون ۱۵ و ۱۷ میلادی ساخته شده‌اند. شما در حالت جزر می‌توانید برای بازدید از جزیره کوچک و قلعه روی آن بروید اما به دلیل خطر ریزش بهتر است از رفتن به داخل و بازدید از درون آن صرف نظر کنید. در حالی که خود قلعه از جاذبه‌های دیدنی این منطقه است، بخش ساحلی با پوشش گیاهی به شما فرصت‌های گشت و گذار ارائه می‌دهد.

 

 

 

انگلستان، لیندیسفارن

 

 

 انگلستان، لیندیسفارن

 

 

لیندیسفان جزیره‌ای در قسمت شمال شرقی انگلستان است که به جزیره مقدس شناخته می‌شود. در حدود ۶۳۵ میلادی صومعه در لیندیسفارن ساخته شد تا جایی برای مسیحیان شمال انگلستان باشد. این صومعه در سال ۷۹۳ به دلیل یورش وایکینگ‌ها خسارات فراوانی دید که موجب خشم مردم غرب گردید، امروزه این صومعه را سرآغاز دوره وایکینگ‌ها می‌شناسند. این جزیره که میزبان قلعه‌ای قرن ۱۶امی نیز هست یکی از نقاط محبوب گردشی محسوب می‌شود. مسافران معمولا علاقه به پیاده‌روی بین سرزمین اصلی و جزیره داشته و به گشت و گذار و بازدید از نقاط مختلف آن می‌پردازند. اگر می‌خواهید برای بازدید از این جزیره اقدام کنید، در صورت وجود جریانات هوایی، وضعیت آب و هوا را بررسی کنید و از توصیه‌های محلی پیروی کنید.

 

 

تایلند، کو نانگ یوآن

 

 

تایلند، کو نانگ یوآن

 

 

کونانگ یوآن، جزیره‌ای کوچک واقع در ساحل شمال غربی کو تائو است که با تور تایلند می توانید از این‌جا بازدید کنید. این جزیره زیبا که از سه صخره سنگی جداگانه تشکیل شده به وسیله خط ساحلی ماسه‌ای به هم متصل شده‌اند. در مد شدید این مسیر ماسه‌ای از بین می‌رود و شما تنها ۳ صخره غرق در آب را خواهید دید. تنها به فاصله ۱۰ متری از خط ساحلی شما می‌توانید به وضوح صخره‌های مرجانی و زندگی دریایی را در آب‌های کریستالی شفاف جزیره تماشا کنید. این جزیره یکی از مقاصد روزانه بسیاری از گردشگران بوده و به عنوان نقطه دیدنی شناخته می‌شود. همچنین جزیره میانی دارای امکانات تفریحی و بارهای متعدد نیز هست.

 

 

محبوب‌ترین غذاهای تایلند که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

 

هند، مسجد حاجی علی دارگاه

 

 

هند، مسجد حاجی علی دارگاه

 

 

حاجی علی دارگاه مسجدی در جزیره کوچک ساحل بمبئی است که به عنوان نمونه‌ای عالی از هنر معماری اسلامی هندی شناخته می‌شود. این مسجد شامل آرامگاه سید پیر حاج علی شاه بخاری می‌شود. مسجد حاجی علی را در واقع یک تاجر مسلمان ثروت‌مند در سال ۱۴۳۱ ساخته است که قبل از انجام اعمال حج تمام اموالش را از دست داده بود. این جزیره کوچک با مسیری باریک به اندازه نزدیک به ۱ کیلومتر به شهر متصل شده است. همانطور که قابل حدس است این مسیر در زمان مد در دسترس نبوده و شما فقط در جزر می‌توانید از آن برای رسیدن به جزیره استفاده کنید. این مسیر برای رسیدن به مقبره یکی از جاذبه‌های جزیره شناخته می‌شود. شما می‌توانید با در نظر گرفتن ساعت جزر و مد برای دیدن این جزیره و مسجد روی آن برنامه‌ریزی کنید. با تور هند حتما به دیدن این مکان جذاب در بمبئی بروید. 

 

 

بهترین رستوران‌های بمبئی با نمای چشمگیر

 

 

انگلستان، کوه سنت میشل

 

 

انگلستان، کوه سنت میشل

 

 

کوه سنت میشل جزیره‌ای جزر و مدی واقع در فاصله ۳۶۶ متری از کوهستان خلیج کرنوال، در جنوب غربی انگلستان است. این جزیره از طریق مسیری مصنوعی و ساخته شده با سنگ‌های گرانیتی به خط ساحلی متصل شده است. این مسیر در جزر قابل دسترسی بوده و شما را به جزیره کوچک وسط آب هدایت می‌کند. کلیسای سنت میشل در جزیره، دارای برج کوچک دیدبانی است که برای هدایت کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با وجود تمامی زیبایی‌های منطقه و مسیر گرانتیکی به جزیره، اما بررسی‌های حاکی از آن است که به دلیل افزایش آب‌های اقیانوس و همچنین فرسایش طبیعی موجود، برخی از سواحل کرنوال از جمله کوه سنت میشل در معرض تخریب و نابودی قرار گرفته است.

مطالب مرتبط