۱۰ مقصد ایده‌آل برای تعطیلات در فصل بهار

در حالی که شلوغی جشن‌های سال نوی میلادی مدتی‌ست تمام شده و با شروع فصل جدید و آمدن هوای دل‌انگیز، بازار سفرهای خارجی و اغلب آسیایی داغ می‌شود. اما همچنان مقاصد شناخته شده و جذابی در آسیا وجود دارد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

 


۱- گانسو؛ چین

 

گانسو؛ چین

 


شاید هنگامی که به فکربرنامه‌ریز برای سفر در تعطیلات می‌افتید تور چین الویت شما در انتخاب نباشد، اما استان گانسو در شمال غربی چین دارای برخی از زیباترین مناظر ممکن است که قطع به یقین چیزی در مورد آن‌ها نشنیده‌اید. این منطقه که در نزدیکی تبت قرار دارد به جاهای دیگری مثل کویر Gobi، رودخانه ی Yellow River، جاده ابریشم و دیوار متصل است. از آنجایی که این مناطق از کویر تا کوهستان هوای سرد مخصوص به خودشان را دارند بد نیست در این فصل با لباس گرم سفر کنید.

 


۲- اوکیناوا؛ ژاپن

 

 

اوکیناوا؛ ژاپن

 


از لحاظ گردشگری ژاپن زمستا‌ن‌ها میعادگاه عاشقان اسکی و ورزش‌های زمستانی در مناطقی چون هاکوبا، نیسکو و زائو است. با گذر از فصل سرما و نزدیک شدن به بهار اوکیناوا با سواحل باورنکردی و آب و هوایی فوق‌العاده در جنوب غربی ژاپن پذیرای گردشگران خواهد بود و در حالی که بقیه ژاپن هنوز در یخ و سرما فرو رفته این منطقه هوای ۲۰ درجه سانتیگرادی به خود می‌بیند. اگر چه برای شنا هنوز هوا سرد است اما قدم زدن در ساحل محبوب Ishigaki و آکواریوم مشهور Okinawa Churaumi از فعالیت‌های جذاب دیگری است که می‌توانید همراه خانواده به آن بپردازید.

 


۳- کانگو؛ بالی

 

 

کانگو؛ بالی

 


اگر می‌خواهید هم از تعطیلات لذت ببرید و هم به کارهای خود برسید پس باید با تور بالی به روستای ساحلی کانگو سری بزنید. این روستای دیجیتالی هر چیزی که بخواهید نظیر غذاهای فوق‌العاده، سواحل زیبا، فضای صمیمی و محل اقامت ارزان را به شما هدیه می‌کند. از اماکن گردشگری می‌توانید به معبد خیره‌کننده Oceanside Batu Bolong رفته و یا برای بررسی مسائل کاری خود به هوبود در اوباد یک محل پر سر و صدای کاری بروید.

 

 

۴- لئونگ پراگبان؛ لائوس

 

 

لئونگ پراگبان؛ لائوس

 

 


در شمال لائوس، استان لئونگ پراگبان، یک مکان ثبت شده در سایت میراث فرهنگی یونسکو کاخ سلطنتی هائو خام و معبد Wat Wisunarat هندوانه‌ای شکل قرار گرفته. یکی از دلایل جذب گردشگران به این مطقه در این فصل سال اصولا آب و هوای خوب آن است به این معنی که هوا رو به گرمی رفته و خبری از سرما و برف نخواهد بود.

 


۵- اوناواتونا؛ سریلانکا

 

 

اوناواتونا؛ سریلانکا

 


اگر می‌خواهید ترتیب یک سفر ساحلی را بدهید اما تور سریلانکا را در فهرست خود ندارید، بهتر است بعد از مطلب ما در مورد الویت‌های خود تجدید نظر کنید. برخی مناطق این کشور دارای سواحلی به صافی کف دست و شفاف‌ترین آبی‌ها در کل آسیا بوده و هتل‌های ساحلی آن نیز بهترین مکانی که انتظارش را از یک کشور در حال توسعه دارید به شما ارائه می‌دهد. از آنجایی که برای تعطیلات به این کشور سفر می‌کنید، بهتر است بودجه خود را نیز در نظر بگیرید.

 

۶- فونگ نوا-کیانگ؛ ویتنام

 

 

فونگ نوا-کیانگ؛ ویتنام

 

 

بازدید از پارک ملی فوق‌العاده زیبای فونگ نوا-کیانگ یک راه عالی برای به در کردن خستگی و داشتن ایامی خوش با روحیه بالا در کنار سرسبزی و زیبایی‌های بی نظیر ویتنام است. کوه‌های بسیار قدیمی این منطقه با قدمتی حدود ۴۰۰ میلیون سال، در سال ۲۰۰۳ در میراث جهانی یونسکو به عنوان کهن‌ترین کوه‌های آسیا به ثبت رسیده. شما می‌توانید در مناطق زیبایی چون Hanoi و Ho Chi Minh، تمام استرس‌ها و خستگی‌های دنیای مدرن را پشت سر گذاشته و چند روزی از لحاظ فکری و ذهنی به تقویت خود و بالا بردن روحیه‌تان بپردازید.


۷- کانچانابوری؛ تایلند

 

کانچانابوری؛ تایلند

 

 

کانچانابوری یک محل فوق‌العاده زیبا در قسمت غرب تایلند است که چیزهای دیدنی و کارهایی که می‌توانید در آن هم‌زمان با تور تایلند انجام دهید تمامی ندارد. فعالیت‌هایی از جمله بازدید از موزه‌های تاریخی، پارک‌های ملی و یا حتی محل سکونت فیل‌ها با مکان‌های شلوغ پلوغ و یا مکان‌های ساکت و دنج، همه و همه کارهایست که می‌توانید طی تعطیلات خود انجام دهید. کانچانابوری محلی‌ست که می‌توانید دنیای امروزی را در کنار دنیای بکر و دست نخورده به تماشا بشینید.

 

۸- تایپه؛ تایوان

 

تایپه؛ تایوان

 

 

پایتخت تایوان با دمای مناسب در این فصل از سال، همیشه یک گزینه عالی برای دوری جستن از سرمای زمستان و لمس هوای گرم‌تر است. تلفیق فرهنگ‌های ژاپنی، آمریکایی و چینی در این شهر کوچک یکی از جاذبه‌های فرهنگی آن بوده و غذاهای منحصر به فرد آن هر گردشگری را به ماجراجویی دعوت می‌کند. اگر گذرتان به این شهر شلوغ و پر جنب و جوش افتاد، حتما از انواع غذهای رنگی و فوق‌العاده آن که طیف عطیمی از آن به صورت خیابانی عرضه می‌شود امتحان کنید.


۹- کپ؛ کامبوج

 

 

کپ؛ کامبوج

 

 

این شهر که در سال ۱۹۰۸ به عنوان یک جاذبه ساحلی برای نخبگان فرانسوی تاسیس شده و عرصه‌های زیادی را به خود دیده است. از جاذبه‌های جامعه فرانسوی در دهه ۹۰، بودن در خانه‌های لاکچری دهه ۶۰ است که حالا تبدیل به یک جاذبه توریستی شده است. در این فصل سال هوا به ۳۰ درجه و بالاتر می‌رسد و تمام سواحل آن برای تفریح و وقت گذاری خانوادگی و پیک نیک در تمام ساعات مناسب است. اگر به این منطقه سفر کردید حتما از پارک ملی کپ دیدن نمایید.

 

۱۰- دهلی نو؛ هند

 

 

دهلی نو؛ هند

 

 

برای گردشگران بلندپرواز دهلی‌ نو از الویتی برخوردار نیست اما با توجه به جاذبه‌های متنوعی که در خود دارد برای بازدید در تور هند مقصدی مناسب خواهد بود. در حال حاضر هوای دهلی ملایم بود و هرچه که به بهار نزدیک‌تر شویم هوای مطلوب‌تری به خود خواهد دید که زمینه مناسبی برای بازدید از ساختمان‌های پارلمانی دوره استثمار هند و بازارهای غرفه‌ای شکل دهلی را فراهم می‌آورد. به این تربیت حسی را تجربه خواهید کرد که گویا دنیایی خارج از دهلی هرگز وجود نداشته است.

مطالب مرتبط