مهم‌ترین محله‌های استانبول: بخش اول

در سفر با تور استانبول اکثر گردشگران به دنبال بهترین و یا معروف‌ترین محله‌ها و مناطق توریستی این شهر هستند. به طور کلی 39 منطقه و محله در استانبول وجود دارد که 5 منطقه از آنها یعنی فاتیح، بشیکتاش، بی‌اغلو، اسکودار و کادیکوی از اهمیت گردشگری بالایی برخوردارند. بیایید در این مقاله، به بررسی مهم‌ترین مناطق و محله‌های استانبول بپردازیم.

 

سلطان احمد

سفر با تور استانبول، بدون حضور در این محله که در منطقه فاتیح واقع شده و زمانی مرکز اجتماعی و سیاسی امپراتوری‌های روم، بیزانس و عثمانی بود کامل نمی‌شود. از جاذبه‌های گردشگری محله سلطان احمد در استانبول می توان به ایاصوفیه، مسجد آبی در استانبول، کاخ توپکاپی و آب انبار باسیلیکا در استانبول اشاره کرد. سلطان احمد در کنار تنگه‌ها و دریاهای مختلف جنوب‌، شرق و شمال واقع شده و مناظر بی‌بدیلی را به گردشگران هدیه می‌دهد.

 

 

تکسیم

میدان تاکسیم و خیابان استقلال در منطقه بی‌اغلو استانبول، در تمام طول سال پر رفت و آمد هستند و امکانات بسیاری برای خرید، صرف غذا، کافه گردی، بار و کلوپ را ارائه می‌دهند. این محدوده، به استانبول مدرن شهرت دارد. می‌توانید گشت و گذار را از بنای جمهوری که در ابتدای خیابان استقلال قرار گرفته شروع کنید و تا خیابان سنگفرش Galip Dede ادامه دهید.

موزه هنر مدرن، مکان بسیار خوبی برای فرار از جمعیت و مواجهه با برخی آثار فرهنگی و هنری است. در ضمن میدان تکسیم، میزبان ایستگاه مرکزی شبکه مترو استانبول نیز هست. و باید گفت هتل‌های فراوانی با سطوح مختلف قیمت، در این محدوده وجود دارند.

 

بخوانید: راهنمای سفر ارزان و اقتصادی به استانبول

 

 

گالاتا

گالاتا که در بخشی از منطقه بزرگ بی‌اغلو در شمال شاخ طلایی استانبول واقع شده، از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول است. این محله، به وضوح توسط برج تاریخی گالاتا که مشرف به خیابان‌های سنگفرش شده قدیمی و ساختمان‌های نئوکلاسیک است، قابل تشخیص است. خیابان اصلی و اطراف برج، مملو از گالری‌ها، بوتیک ها و کافه‌های ریز و درشت و جالب است. جاذبه‌هایی از قبیل موزه مولوی در استانبول و موزه یهودیان ترکیه را نیز می‌توانید در این حوالی کشف کنید.

 

 

کاراکوی

کاراکوی، درست در کنار دریا و یکی از مهم‌ترین بنادر این شهر در منطقه بی‌اغلو واقع شده است. خیابان‌های پیچ و خم آن، نگاهی اجمالی به تاریخ شهر دارد. در اینجا، کلیساها و کنیسه‌هایی را می‌بینید که با بخش‌های مدرن محله یکپارچه شده‌اند. این منطقه همچنین در قرن نوزدهم، منطقه مالی شهر به شمار می‌آمد و برخی از این ساختمان‌ها نظیر SALT Galata همچنان در این محله خودنمایی می‌کنند.

 

بخوانید: بهترین نرم‌افزارهای موبایل برای سفر به استانبول

 

 

محله کاراکوی استانبول، بهترین زندگی شبانه در این شهر را دارد و اکنون "جالب‌ترین محله" استانبول نامیده می‌شود. این منطقه شیک بسیاری از مغازه‌های منحصر به فرد، رستوران‌های مجلل، هتل‌های لوکس و طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌ها را در خود جای داده است. در ضمن چشم انداز بی‌نظیری به شهر استانبول دارد. لازم به ذکر است که اقامت گاه‌های بودجه‌ای را در این محدوده نخواهید یافت و قیمت‌ها کمی بالا هستند.

 

 

منطقه بشیکتاش و محله‌های اورتاکوی و ببک

محله بشیکتاش در استانبول که در ساحل اروپایی تنگه بسفر و در شمال شاخ طلایی واقع شده، دارای سه دانشگاه بزرگ است. همچنین با وجود کافی شاپ‌های بسیار که موسیقی زنده ارائه می‌دهند، مکانی ایده‌آل برای برقراری ارتباط با دوستان است. بشیکتاش باشگاه فوتبال بشیکتاش را در خود جای داده که یک محل گردهمایی برای هواداران فوتبال در روزهای مسابقات به شمار می‌آید.

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این محله، کاخ معروف دولماباهچه است. جاذبه‌ محبوب دیگر، غذاکده‌ای خیابانی در کنار بازار ماهی است که ساندویچ‌های ماهی و بشقاب‌های مرغ و برنج آن طرفداران بسیاری دارد. پیشنهاد می‌کنیم که گشت و گذار در این محله را از مجسمه Black Eagle شروع کنید، زیرا در مرکز بازار واقع شده و از اینجا راحت‌تر می‌توانید به هر کجا که مایل باشید بروید.

 

 

این منطقه، دارای یکی از مهم‌ترین ترمینال‌های اتوبوس‌رانی است و در عین حال یکی از قطب‌های دریایی بسفر به شمار می‌آید که قایق‌ها از آن به بسیاری از مناطق دیگر در سمت آسیایی حرکت می‌کنند. گفتنی است که اکثر ساکنان این محدوده را افراد ثروتمند تشکیل می‌دهند.

اورتاکوی و ببک، دو محله در منطقه بشیکتاش استانبول هستند. اورتاکوی در گذشته یک منطقه جهان وطنی بود. در مقاله جاذبه‌های محله اورتاکوی در استانبول، اطلاعات مفیدی در مورد این محله ارائه شده است.  ببک نیز منطقه مسکونی محبوب در دروان سلطنت عثمانی به شمار می‌آمد. این ویژگی‌ها همچنان حفظ شده و معماری‌های متنوعی را می‌توان در این نواحی یافت.

جاده‌ای که از اورتاکوی به ببک منتهی می‌شود، به عنوان بهترین مسیر پیاده‌روی استانبول شناخته شده است و بدین نحو می‌توان از پیاده‌روی یا دویدن در کنار بسفر لذت برد. اورتاکوی همچنین به عنوان یکی از بهترین مکان‌های صرف صبحانه در استانبول شهرت دارد، در حالی که ببک دارای بهترین رستوران‌ها با نمایی بسفر است.

 

 

فنر و بالات

این دو محله که در منطقه فاتیح واقع شده‌اند، پر از خانه‌ها و کلیساهای قدیمی رنگارنگ هستند. محله‌های فنر و بالات استانبول از نظر معماری مذهبی، چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. یکی از جالب‌ترین این جاذبه‌ها، کلیسای سنت استفان استانبول در بالات است که در وین از چدن ساخته شد و در استانبول مونتاژ شد. همچنین می‌توانید از کلیسای چورا که سرشار از آثار و نقاشی‌های بیزانس قرن چهاردهم است دیدن کنید. توصیه می‌کنیم که حتما به بازار اصلی این محله بروید که مملو از فروشگاه‌های پرزرق و برق و کارگاه‌های صنایع دستی است.

 

بخوانید: مواردی که شما را عاشق سفر به استانبول می‌کند

 

 

آرناواتکوی

این محله مجلل که در کنار بسفر واقع شده، در حال حاضر قلب زندگی شبانه استانبول است و عمدتا به دلیل عمارت‌های تفریحی و بهترین رستوران‌های سرو غذای دریایی در استانبول شهرت دارد. گشت و گذار در این محله و دیدن خانه‌های زیبا در کنار آب، بسیار لذت بخش است.

 

مطالب مرتبط