۸ کافه اینستاگرامی در استانبول

استانبول، تنها شهر بزرگ در جهان است که به طور مستقیم دو قاره اروپا و آسیا را به هم پیوند می‌دهد. همین ارتباط است که جذابیت و شخصیت بی نظیری را به این شهر می‌بخشد. علاوه بر تنوع فرهنگی و عقیدتی، می‌توان شاهد امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری در این منطقه بود.

جالب است بدانید که این شهر رابطه‌ای دیرینه با قهوه دارد و از سالیان دور، قهوه خانه‌های بسیاری در سراسر استانبول بوجود آمدند که به تدریج به بخشی اساسی از سنت و فرهنگ این شهر و کشور ترکیه بدل شدند. در این رابطه مقاله فرهنگ قهوه در استانبول و یافتن بهترین کافه‌ها، اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهد. امروزه هزاران کافی شاپ در سطح استانبول وجود دارد که بسته به هر منطقه، دارای سبک و دکوراسیون و خدمات منحصر به فرد خود هستند. بنابراین جای تعجبی ندارد اگر نسبت به سایر مناطق ترکیه، بهترین کافه‌های اینستاگرامی در استانبول جای داشته باشند.

 

Dandin Bakery

این کافه محبوب و مد روز که در منطقه کاراکوی استانبول واقع شده است، خوراکی‌های سنتی و مدرن ترکی را با تازه‌ترین مواد تهیه می‌کند. کارکنان و صاحب این کافه، بسیار مهربان و دوست داشتنی هستند و از اینکه در مورد قهوه و چای ترکی چیزهایی به شما بیاموزند، خوشحال می‌شوند.

گذشته از کیفیت و زیبایی غذای ارائه شده، فضای کافه نیز با وجود سقف بلند، دیوارهای آجری، گلها و گیاهان رنگارنگ به یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها در استانبول تبدیل شده است. در واقع دکوراسیون و خوراکی‌ها، برای عکس گرفتن و اشتراک در اینستاگرام عالی هستند. 

 

بخوانید: در استانبول کجا و چه غذایی بخوریم؟

 

 

Maide

این کافه که در محله سنتی یهودیان استانبول در محبه زیبای بالات استانبول واقع شده، بسیار جذاب و شیک و پر از نقاشی‌های دیواری است که هنر ترکی را تداعی می‌کنند. اگر مایل باشید می‌توانید در فضای بیرونی کافه بنشینید و ضمن بهره‌مندی از خوراکی‌های خوشمزه، از تماشای خانه‌های خوشرنگ خیابان Kiremit لذت ببرید. در واقع در سفر با تور استانبول، این جا یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای ثبت عکس‌های یادگاری به شمار می‌آید.

 

 

Balat Antik

این کافه که در نزدیکی کافه Maide در بالات واقع شده است، سقفی از بیش از 30 چتر رنگی را بعنوان سایبان به نمایش می‌گذارد و از فاصله ای دور، به زیبایی خودنمایی می‌کند. علاوه بر چترها و با وجود مجموعه‌ای بی‌نظیر از گل‌ها و گیاهان، میزها و نیمکت‌های چوبی رنگارنگ و دکوراسیون شاد، خوراکی‌های زیبا در رنگ‌هایی جالب، فرصت های زیادی برای گرفتن خیره کننده‌ترین عکسهای اینستاگرامی وجود دارد.

 

بخوانید: بهترین کافه‌های کادیکوی استانبول

 

 

Incir Agaci Kahvesi

این کافه و تمام گوشه و کنارش، به معنای واقعی کلمه رنگارنگ است. مبلمان، دیوارها، خوراکی‌ها و تمام عناصر از تنالیته‌های شاد و جذاب بهره برده‌اند و این کافه را به یکی از بهترین کافه‌ها در استانبول بدل کرده‌اند. هر چند که محبوب‌ترین لوکیشن، پلکانی زیبا است که از بیرون به سمت کافه بالا می‌آید. این مکان، در محله مدرن بالات واقع شده و طرفداران بسیاری در میان مردم محلی و گردشگران دارد. در ضمن غذا و نوشیدنی اینجا، بسیار عالی و با کیفیت است.

 

 

F'Roses

به نظر می‌رسد که این کافه، اساسا برای اینستاگرام ساخته شده است. این کافه منحصر به فرد که در Arnavutköy  واقع شده، به وفور از طرح گل رز و رنگ‌های صورتی ملایم و آرامش‌بخش در دکوراسیون خود بهره برده است. بعلاوه، برخی از کیک‌ها و شیرینی‌های باورنکردنی آن نیز بر اساس طرح‌هایی از گل رز تهیه شده‌اند. اینجا واقعا باشکوه و رویایی است.

 

بخوانید: گردش شبانه در کافه و رستوران‌های استانبول

 

 

Kybele

هتل و کافه Kybele که در محله سلطان احمد استانبول واقع شده، ایستگاهی عالی برای گردشگران خسته‌ای است که به دنبال خرید کیک و قهوه هستند. برای عکاسانی که دوست دارند از مناظر رنگی و جیغ عکس بگیرند، فضای بیرون و درون و ساختمان‌های اطراف و نیز مبلمان رنگی، کوسن‌های روشن و فانوس‌های سنتی بهترین مناظر به شمار می‌آیند. کیفیت خوراکی‌های این جا نیز مثال زدنی است.

 

 

Salt Galata

این کافه و کتابخانه، در ساختمان قدیمی بانک عثمانی در منطقه گالاتا استانبول واقع شده است. این مکان فرهنگی، بسیار محبوب دانش آموزان و دانشگاهیان است و یکی از بهترین کافه در استانبول برای انجام کارهای اداری و گذراندن یک بعد از ظهر طولانی برای خواندن، نوشتن و یا استراحت و خوردن و آشامیدن است. اگر به سمت بالکن بروید، می‌توانید از بالا عکس‌های خارق العاده‌ای را از ستون‌های روشن و راهروهای زیبا بگیرید.

 

 

Dimitri

چندین مجموعه از پله‌های رنگین کمانی در استانبول وجود دارند که یکی از آنها، در امتداد کافه Dimitri واقع شده است. این پلکان زیبا در کنار ساختمان سنگی قدیمی کافه، برای ثبت عکس‌های شاد و فرحبخش بهترین لوکیشن است. بعلاوه کافه در بلندی واقع شده و یک تراس روباز و چشم اندازی دیدنی از شهر و زیبایی‌هایش دارد، که عکاسان را به شوق می‌آورد. گفتنی است که این کافه رستوران، منوی کاملی از غذاهای ترکی و بین‌المللی را با قیمت متوسط و کیفیتی عالی ارائه می دهد.

 

بخوانید: معروف‌ترین کافه‌های فضای باز در استانبول

 

 

 در این مقاله با بهترین کافه‌های اینستاگرامی در استانبول آشنا شدیم. هنگام سفر با تور استانبول، مطمئنا وسوسه خواهید شد که برای استراحت در بعضی از این کافه‌های جالب توقف نمایید و ضمن بهره‌مندی از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه، چشمانتان را نیز به دیدن این بخش از زیبایی‌های خلاقانه شهر مهمان کنید.

 

مطالب مرتبط