تابستان ۲۰۲۰ در استانبول: بخش دوم

استانبول، شهری است که آغشته به فرهنگ و گذشته‌ای باشکوه است و هزاران مسافر را از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند. از بنای بی‌نظیر عصر بیزانس یعنی ایاصوفیه در استانبول گرفته تا کاخ بزرگ توپکاپی، در واقع هیچ چیز معمولی در استانبول وجود ندارد. در ماه‌های تابستان، زیبایی‌های شهر چشم نوازتر می‌شوند و همه چیز در زیر آفتاب می‌درخشد. بنابراین استانبول در این فصل مطمئنا بسیار ارزش دیدن دارد و جادوی آن شما را به وجد می‌آورد! بیایید به دنبال مقاله قبل، سفر به استانبول در تابستان 2020 را ادامه دهیم.

 

جزایر پرنس

جزایر پرنس با مناظر خیره‌کننده از کاج، یکی از بهترین مناطق دیدنی استانبول به شمار می‌آیند و بسیار محبوب افراد محلی و گردشگران برای گذراندن تعطیلات آخر هفته هستند. بنابراین شما می‌توانید ظرف یک ساعت با کشتی‌های کروز استانبول خود را به این منطقه برسانید و از کالسکه سواری، استراحت در یک کافه کنار دریا، صرف نهار در یک رستوران محلی که غذاهای دریایی سرو می‌کند و یا یک شب اقامت بی‌نظیر در یکی از هتل‌های زیبا لذت ببرید.

 

 

کروز سواری در تنگه بسفر

با کروزهایی که در بسفر گشت و گذار می‌کنند، یک مسافرت دو سه ساعته بسیار لذت‌بخش همراه با چشم اندازی 360 درجه از طبیعت بی نظیر اطراف داشته باشید. آرامش در زیر آفتاب، همراه با نسیم خنکی که از آبها به سوی شما جریان می‌یابند تجربه‌ای دلپذیر است. هر چند که اگر بخواهید می‌توانید از سالن‌های سرپوشیده کروز نیز استفاده کنید و از لذت این سفر دریایی سرشار شوید، یک فنجان چای یا قهوه ترک بنوشید و میان وعده‌های خوشمزه را تجربه کنید. نگران قیمت‌ها نباشید، سطوح مختلفی از قیمت متناسب با بودجه شما وجود دارد.

 

بخوانید: کروز شامی جذاب در بسفر استانبول

 

 

تماشای سماع درویشان

مراسم سماع درویشان در استانبول، از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است. این مراسم غیرمتعارف که می‌تواند یک ساعت به طول انجامد، حال و هوایی عرفانی و لذت‌بخش را برای مخاطبین به همراه می‌آورد. این مراسم در مکان‌های مختلفی از استانبول برگزار می‌شود و در تابستان به دلیل تعدد گردشگر در شهر، از ازدحام بیشتری برخوردار است. بنابراین بهتر است که از قبل بلیط رزرو کنید.

 

 

بازدید از اورتاکوی

اورتاکوی بخش محبوب، پرطرفدار و جذاب محله بشیکتاش استانبول است که دقیقا در کنار بسفر و زیر پل بسفر قرار گرفته است. قدم زدن در اطراف میدان اورتاکوی، تماشای جمعیت، استراحت و نوشیدن چای یا قهوه در کافه‌ها و رستوران‌های مختلف کنار بسفر در استانبول، بوتیک‌های عالی و فروشگاه‌های خرید سوغات از جاذبه‌های برتر این محدوده به شمار می‌آیند. شب‌های اورتاکوی در آخر هفته‌ها نیز، مثال زدنی و خارق‌العاده هستند. بسیاری از افراد محلی، ترجیح می‌دهند سیب زمینی پخته بخرند و ضمن دیدن مناظر زیبای بسفر، از خوردن از آن لذت ببرند. جاذبه‌های محله اورتاکوی در استانبول یکی از جذاب‌ترین‌ها برای شما در این سفر خواهد بود.

 

 

تم پارک‌های استانبول

استانبول، دارای تم پارک‌های متعددی است که طرفداران بسیاری دارد. Isfanbul پارک، یکی از جذاب‌ترین پارک‌ها در استانبول و حتی در اروپا است که هم برای بچه‌ها و هم بزرگسالان جذابیت‌های بالایی داشته و به ویالند نیز شهرت دارد. شما می‌توانید به همراه عزیزانتان از انواع وسایل سواری و هیجان‌انگیز نظیر ترن هوایی، چرخ و فلک و تونل وحشت لذت ببرید و یا به پیاده‌روی و گشت و گذار بپردازید.

 

بخوانیم: مهارت‌های لازم برای سفر به استانبول

 

 

فستیوال خرید

سفر به استانبول، بدون لذت بردن از خرید در بهترین مراکز خرید استانبول ناقص است. در واقع خرید کردن یکی از بهترین کارهایی است که در تابستان این شهر انجام می‌شود. و چه چیزی بهتر از شرکت در جشنواره خرید؟ این جشنواره که معمولا به مدت یک ماه برگزار می‌شود، این امکان را به شما می‌دهد تا با هزینه‌ای نسبتا کمتر، خرید مناسبی را از خرده فروشی‌ها و مراکز خرید داشته باشید. بعلاوه این جشنواره، میزبان نمایش‌های عمومی مد است.

 

 

گشت و گذار در جنگل بلگراد

یادتان باشد که در سفر تابستانی‌تان به استانبول، حتما از هشت سبز شهر یعنی جنگل بلگراد دیدن کنید و از پیک نیک، قدم زدن در کنار دریاچه‌ها و خرید از فروشگاه‌های این محدوده نهایت لذت را ببرید. این جنگل سرشار از درختان کاج، صنوبر، نارون، بلوط و درخت توس است و دارای آب و هوایی خنک و عالی در ماه‌های گرم سال است. بنابراین زیر سایه خنک درختان بنشینید و کباب بخورید و یا پیاده‌روی و دویدن در میان طبیعت بی‌نظیر جنگل را تجربه کنید.

 

 

تابستان، زمانی از سال است که در آن استانبول در آرام‌ترین وضعیت خود قرار دارد. استانبولی‌ها معمولا تعطیلات خود را در زادگاه‌شان و یا در بسیاری از استراحتگاه‌های ترکیه سپری می‌کنند. بنابراین شهر از ساکنانش خالی شده، ترافیک کاهش می‌یابد و گردش در اطراف شهر بسیار آسان می‌شود. هر چند که استانبول در این فصل، دارای بیشترین تعداد گردشگر است.

در نهایت باید یادآوری کنیم که برای سفر به استانبول در تابستان 2020، لباس تابستانی خنک، عینک آفتابی، کلاه و ضد آفتاب، لباس ساحلی و صندل را فراموش نکنید. یادتان باشد که حتما بلیط‌های مکان‌های تفریحی را از قبل رزرو کنید، زیرا به دلیل تعدد گردشگران، ممکن است بلیط گیرتان نیاید. و در آخر اینکه، دوربین را فراموش نکنید تا انبوه جاذبه‌ها و لحظات خاطره‌انگیز این سفر را ثبت کنید.

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایل سفر به استانبول

 

مطالب مرتبط