تابستان ۲۰۲۰ در استانبول: بخش اول

جولای، گرم‌ترین ماه سال در استانبول است و در ادامه، آگوست با متوسط دمای 28 درجه سانتی گراد و بارش 34 میلی متر این گرما را حفظ می‌کند. بنابراین تابستان، بهترین زمان برای وقت گذراندن در کنار ساحل است.

در سفر با تور استانبول، می‌توانید از روزهای بسیار آفتابی و روشن لذت ببرید. همچنین این فصل زمان برگزاری کنسرت‌ها و فستیوال‌های جالب توجهی است. شهر ازدحام بیشتری دارد که این امر هم برای گردشگران و هم ساکنان استانبول می‌تواند جالب باشد. حالا نظرتان چیست که یک سفر به استانبول در تابستان 2020 را با هم تجربه کنیم؟

 

بازدید از ایاصوفیه

بدون شک، سفر به استانبول بدون بازدید از ایاصوفیه معنا ندارد. حتی اگر سفری کوتاه به این شهر داشتید، دیدن این بنای تاریخی را از دست ندهید. قدمت این بنا به سال 325 برمی‌گردد و کاربری آن در طول زمان به صورت کلیسا، مسجد و موزه تغییر کرده است. ایاصوفیه در استانبول، در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آثار معماری جهان شهرت دارد و به عنوان هشتمین شگفتی در دنیا پذیرفته شده است. مطمئنا فضای روحانی و مرموز، طیف گسترده‌ای از آثار معماری و هنری قرن‌ها و نقاشی‌های دیواری دوران بیزانس، شما را در زیر این سقف گنبدی شکل مبهوت خواهند کرد.

 

بخوانید: بهترین سواحل آنتالیا برای تفریح در تابستان

 

 

کاخ موزه توپکاپی

بازدید از این بنای باشکوه، در هر فصلی لطف خاصی دارد. قدمت این کاخ، به قرن 15 باز می‌گردد. این بنای زیبا که روی تپه‌ای واقع شده، نمونه‌ای عالی از امپراتوری عثمانی است. این ساختمان چشم اندازی عالی به  دریای مرمره، شاخ طلایی و بسفر دارد و این امر آنرا به یکی از بهترین مکان‌های بازدید در تابستان استانبول بدل می‌کند. این بنا نیز مانند ایاصوفیه، در شمار بزرگ‌ترین آثار معماری جهان است که امروزه به موزه‌ای تبدیل شده و می‌توانید از اتاق‌ها، باغ‌ها، گالری‌ها، کلکسیون‌ها و دکوراسیونی که قصه‌ای از قرون گذشته تا به امروز دارد دیدن کنید.

 

 

آب انبار باسیلیکا

اینجا، یک مکان مرموز و غیرمتعارف در استانبول است. این بنای مستطیلی شکل غول پیکر که 9،800 متر مربع مساحت دارد، در قرن 6 میلادی برای امپراتور بیزانس ژوستینین اول ساخته شد. آب این مخزن از جنگل‌ بلگراد استانبول و از فاصله 19 کیلومتری به این مکان می‌آمد. در واقع، اینجا ظرفیت ذخیره 100000 تن آب را داراست.

پس از فتح استانبول توسط امپراتوری عثمانی، این مخزن مدتی برای تامین آب مورد نیاز باغ‌های کاخ توپکاپی مورد استفاده قرار گرفت، اما پس از مدتی کاربری خود را از دست داد. گفتنی است که این مخزن در فاصله سال‌های 1544-1550، توسط یک مسافر هلندی که برای تحقیقات در مورد ویرانه‌های بیزانس به استانبول آمده بود، کشف شد.

 

 

فستیوال جاز

اگر در تابستان به استانبول سفر می‌کنید، هرگز شرکت در جشنواره بین‌المللی جاز که هنرمندان بزرگی در آن شرکت می‌کنند را از دست ندهید. این جشنواره، به مدت سه هفته در استانبول برگزار می‌شود. بنابراین اگر عاشق جاز هستید می‌توانید در جاز پارتی‌ها، جاز قایق و جازهای رایگان در پارک‌ها شرکت کنید و تجربه‌ای روح‌انگیز را با خود به کشورتان ببرید. پینشهاد می‌کنیم در این رابطه مقاله لذت بردن از موسیقی جاز در استانبول را از دست ندهید.

برخی از آنها در فاصله کمی از مرکز شهر برگزار می‌شوند، به طوری که می‌توانید با تاکسی یا اتوبوس‌های عمومی به آنجا بروید. اما توصیه می‌کنیم که از کنسرت‌های برگزار شده در منطقه کادیکوی استانبول غافل نشوید. شما به راحتی با کشتی‌های عمومی از امینونو، کاباتاش و یا بشیکتاش ظرف 45 دقیقه می‌توانید خود را به آنجا برسانید. از دیگر فستیوال‌های تابستانی مهم استانبول می‌توان به مسابقه شنای قاره‌ای در عرض بسفر، فستیوال موسیقی One Love و فستیوال موسیقی Electronica اشاره کرد.

 

بخوانید: بستنی‌های خوش‌مزه استانبول در سفر تابستانه

 

 

اتوبوس توریستی Double Decker

تورهای گردشی اتوبوس‌های استانبول یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردش هستند. بهره‌مندی از تور بزرگ اتوبوس استانبول با 19 توقف و گذر از 46 جاذبه (28 نقطه دیدنی، 15 جاذبه و 3 مکان خرید) در تابستان تنها با یک بلیط شما را شگفت‌زده خواهد کرد. بدین ترتیب شما می‌توانید ظرف یک روز، از محبوب‌ترین مناطق و جاذبه‌های شهر دیدن کنید. برای تهیه بلیط، بهترین راه این است که به صورت آنلاین از سایت مربوطه خرید را انجام دهید، تا برایتان ارزان‌تر تمام شود و صندلی شما مشخص باشد.

 

 

ساحل گردی

در روزهای گرم تابستان، می‌توانید از آفتاب گرفتن و استراحت در کنار دریا لذت ببرید، در آب پاک و شفاف شنا کنید و در کلوپ‌ها و کافه‌های ساحلی به تفریح و استفاده از خوراکی‌های عالی بپردازید. استانبول، سواحل زیبایی دارد که در جولای و آگوست از طرفداران بیشتری برخوردارند. اما باید گفت که سواحل منطقه Kilyos در شمال غربی دریای سیاه استانبول، بهترین مناطق برای گردشگران به شمار می‌آیند. آنها دارای باشگاه‌های ساحلی درجه یک، امکاناتی برای ورزش‌های آبی، مهمانی‌های تابستانی و خدمات ساحلی با کیفیت هستند. برای آشنایی بیشتر، مقاله بهترین سواحل استانبول در سال 2020 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

در این مقاله با هم سفر به استانبول در تابستان 2020 را تجربه کردیم. اما واقعیت این است کارهایی که می‌توانید در تابستان بعنوان یک توریست در استانبول انجام دهید، بسیار زیاد هستند و تنوع بالایی دارند. بنابراین ما را در مقاله بعدی نیز همراهی کنید تا سایر این جاذبه‌ها را با شما در میان بگذاریم. 

 

بخوانید: بهترین مکان‌ها برای پیک نیک تابستانی در تور استانبول

 

مطالب مرتبط