آشنایی با معروف‌ترین موزه‌های پوکت

در سفر با تور تایلند به خطه زیبای پوکت، هیچ کاری بهتر از این نیست که در روزهای بارانی که امکان فعالیت‌های فضای باز وجود ندارد، سری به معروف‌ترین موزه‌های پوکت بزنید. در این موزه‌ها، داستان‌های بسیار جالبی از دوره‌های مختلف پوکت را خواهید شنید. در کنار تاریخ طولانی پوکت، اعتقادات مذهبی مختلف نظیر تائو بودیسم، تراوادا بودیسم و اسلام نیز سهم بزرگی در ساخت این جزیره کوچک در جنوب تایلند به یک جامعه چند فرهنگی داشته است، که بخشی از اطلاعات مربوطه را در موزه‌های این شهر و برخی دیگر را در مقاله معرفی بهترین معابد چینی در پوکت خواهید یافت.

 

 Thai Hua

این موزه در سال 1934 ساخته شده و در جاده کرابی واقع شده است. این مکان، روزگاری نخستین مدرسه چینی زبان در پوکت بود، اما این روزها از آن بعنوان موزه فضای نمایشگاه و گاهی گردهمایی‌های فارغ التحصیلان استفاده می‌شود. در ضمن امکان نمایش فیلم‌های کوتاه به زبان‌های تایلندی و چینی با زیرنویس انگلیسی، در هر دو طبقه موزه وجود دارد. این مکان، همه روزه از ساعت 7 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است.

آدرس: 28 Krabi Road, Phuket Old Town area within walking distance from the famous Soi Romanee

 

بخوانید: بهترین موزه‌های چیانگ مای تایلند

 

 

Phuket Mining

موزه معدن پوکت، زمانی بزرگ‌ترین سایت معدن بود که از منابع طبیعی و مواد معدنی فراوان رونق می‌گرفت. استخراج قلع یک فعالیت اقتصادی مهم در پوکت بود، اما با گذشت زمان و تمام شدن قلع این معدن متروکه شد. سال 2007 ، شهرداریKathu  نوسازی محل معدن را آغاز کرد و آن را همانطور که امروزه می‌بینیم به موزه تبدیل کرد و امروزه این معدن به یکی از معروف‌ترین موزه‌های تایلند تبدیل شده است. در اینجا ده‌ها اتاق نمایشگاه جالب در فضای باز و سرپوشیده وجود دارند. علاقمندان می‌توانند همه روزه، از ساعت 7 صبح تا 4 بعد از ظهر به این مکان مراجعه کنند.

آدرس: Moo 5, Kathu-Nakoh Road within a few minutes from British International School

 

 

Phuket Seashell

این موزه که در سال 1997 در Rawai  تاسیس شد، حاوی بیش از 2000 گونه صدف و حلزون از سراسر جهان و نیز از آب‌های پوکت و تایلند است و یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های صدف دریایی در جهان به شمار می‌آید. همچنین در این موزه، فروشگاهی وجود دارد که هدایا و سوغاتی‌های بسیار جالبی از قبیل صنایع دستی صدفی برای تزئین خانه، جواهرات صدفی، جا کلیدی و موارد مشابه را به فروش می‌رساند. اگر از علاقمندان به طبیعت زیر آب هستید، این موزه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر به روی شما گشوده است.

آدرس: 12/2 Moo 2, Viset Road, Rawai

 

بخوانید: معرفی بهترین مقاصد تاریخی تایلند

 

 

Peranakannitat

این موزه که به تازگی در Thalang افتتاح شده است، به ارائه تاریخ پوکت می پردازد. معماری، هنر، جواهرات، سبک زندگی، غذاهای محلی و بسیاری موارد دیگر را در مورد مردم این منطقه در این موزه ارزشمند خواهید یافت. این موزه همچنین دارای استودیویی برای عکس گرفتن با لباس‌های سبک سنتی Baba است. این مکان، همه روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر به روی علاقمندان باز است.

آدرس: 124/1 Moo 1 Thepkasatre Road, Srisunthon District, Thalang – Right across Home Pro Thalang

 

 

Thavorn Heritage

هتل Thavorn، بعنوان اولین هتل 5 ستاره پوکت در سال 1961 افتتاح شد. این هتل هنوز هم برای بهره‌برداری و پذیرش مهمانان باز است، اما طبقه اول و برخی از قسمت‌های دیگرش به موزه‌ای از وسایل باستانی، تجهیزات، شمشیرها، عکس‌ها، آثار هنری و موارد دیگر تبدیل شده که به دوران قدیم پوکت اختصاص دارند و توسط خانواده Thavornwongwongse جمع آوری شده‌اند. این موزه، همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است.

آدرس: 74 Rasada Road, Old Phuket Town

 

بخوانید: معرفی 6 گالری‌ هنری جذاب در بانکوک

 

 

Baan Chinpracha

این خانه زیبا، در شرایط خوبی نگهداری می‌شود. می‌توانید کاشی‌های کف‌پوش ارزشمند ایتالیایی، مبلمان لوکس اروپایی و چینی و بسیاری از تصاویر قدیمی قبیله Tandavanitj را در این جا مشاهده کنید. در آشپزخانه نیز وسایل عتیقه نظیر یک اجاق گاز به سبک قدیمی، گلدان‌های مخصوص، قابلمه‌های برنجی و غیره به چشم می‌خورند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این بنا که به سبک استعماری ساخته شده، حیاط داخلی است که سقف آن رو به آسمان باز می‌شود و بعنوان ریه‌های خانه اجازه می‌دهد تا هوای تازه در محوطه جریان داشته باشد. این موزه، همه روزه از ساعت 9 صبح تا 4:30 بعد از ظهر برای بازدید به روی عموم باز است.

آدرس: 98 Krabi Road, Talat Nuea, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

 

Phuket Cultural Centre

فرهنگسرای پوکت در دانشگاه Rajabhat، دارای یک نمایشگاه است که زندگی مردم محلی تایلند و تاریخ و فرهنگ بی‌نظیر پوکت را نشان می‌دهد. در فضای 3 طبقه این موزه و همچنین در خانه شبیه‌سازی شده به سبک تایلندی - چینی، تعداد انگشت‌شماری از وسایل ارزشمند قلع، سرامیک‌های قدیمی چین و هلند، عروسک‌های تایلندی و مواردی از این دست به نمایش گذاشته شده‌اند. این موزه روزهای دوشنبه تا جمعه، از ساعت 8:30 صبح تا 4:30 بعد از ظهر باز است.

آدرس: 21 Thepkassatri Road, RaSsada, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

بخوانید: کافه‌های جذاب بانکوک با کارگاه‌های هنری

 

 

Phuket Philatelic

این موزه، بخشی از دفتر پست پوکت در جاده Montri است. شما می‌توانید نمایشگاه‌های متعددی را در اینجا بیابید که از آن جمله می توان به نمایشگاهی اشاره کرد که نحوه خدمات پستی تایلند از زمان آغاز به کار در زمان سلطنت پادشاه راما پنجم را ارائه می دهد. این موزه همچنین دارای یک اتاق سوغات است که مجموعه‌ای از تمبرهای تایلندی و اقلام منحصر به فرد را به فروش می‌رساند. اگر قصد بازدید از این مکان را دارید، می توانید روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر و روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 8:30 صبح تا 4:30 بعد از ظهر به این موزه مراجعه کنید.

آدرس: Phuket Post Office, Montri Road, Talat Yai, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

 

Phuket Trickeye

موزه Trickeye پوکت، یک نمایشگاه نقاشی سه بعدی تعاملی است که فرصت ثبت عکس‌های شگفت‌انگیز و سرگرمی‌های جالبی را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند. این موزه، دارای یک گالری است که حدود 100 صحنه نقاشی و تصویرسازی دارد که از تکنیک‌های فریب‌چشم استفاده می‌کنند تا شما را در موقعیت‌های خنده‌دار و غیرواقعی قرار دهد. گشت و گذار در کل موزه، ممکن است تا 2 ساعت طول بکشد. زمان بازدید از این، همه روزه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر است.

آدرس: 130/1 Phang Nga Road, Talat Yai, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

 

در این مقاله، با معروف‌ترین موزه‌های پوکت تایلند آشنا شدیم. واقعیت این است که از زمان‌های بسیار قدیم، پوکت در مسیرهای تجاری مهم قرار داشته و از سوی تاجران، کاشفان و مسافران دیگر، مورد بازدید و بهره‌برداری قرار گرفته است. موزه‌های این شهر، بهترین مکان برای آشنایی با این تاریخچه محلی و جذاب پوکت هستند.

 

مطالب مرتبط