استانبول در ماه ژوئن: راهنمای 2020

ژوئن آغاز رسمی تابستان در استانبول است. در این ماه متوسط دمای شهر به 26 درجه سانتیگراد می‌رسد و بارش باران 36 میلی‌متر است. ماه ژوئن همچنین یک ماه عالی برای گشت و گذار در شهر، فعالیت در فضای باز و یک ماه خوب برای برخی از جشنواره ها و رویدادهای محبوب است. با تور استانبول به این شهر تاریخی سفر کنید و از جشنواره‌ها و جاذبه‌های شهر دیدن کنید. در این مقاله می‌توانید اطلاعات خوبی برای سفر در خرداد به استانبول پیدا کنید.

 

آب و هوا و زندگی شهری

در خرداد روزهای روشن و آفتابی زیاد است و به نسبت از میزان بارش باران کم می‌شود. ما به شما توصیه می‌کنیم برای بعد از ظهرها و شب‌های گرم لباس‌های تابستانی، شلوارک، لباس خنک، تی شرت به همراه داشته باشید و برای زمان‌هایی که هوا خنک‌تر است، شلوار بلند و لباس بهاری با خودتان ببرید. در خرداد (ژوئن) روزها طولانی‌تر می‌شود و خورشید حدود ساعت 20:40 غروب می‌کند. میانگین حداکثر دما در این دوره 25 درجه سانتیگراد و میانگین حداکثر دما 17 درجه سانتیگراد است.

 

بخوانید: معرفی زیباترین جاذبه‌های کم‌تر دیده شده استانبول

 

 

تعطیلات عمومی، جشنواره‌ها و رویدادها

با گرم‌تر شدن هوا و طولانی‌تر شدن روز برنامه‌های عمومی و جشن‌ها رونق بیشتری می‌گیرند. در این ماه جشنواره بین‌المللی موسیقی استانبول و جشنواره Chill-Out استانبول برگذار می‌شود.

 

 

بهترین مکان‌ها برای گشت و گذار

شما می‌توانید برای این که تصمیم بگیرید از چه جاهایی بازدید کنید، به تقویم نمایشگاه‌ها و رویدادها نگاهی بیاندازید و یا از موارد زیر پیروی کنید:

  • موزه هنرهای مدرن استانبول در بی‌اغلو (هنری، نمایشگاهی، فیلم)
  • موزه پرا در تقسیم (هنری، نمایشگاهی، فیلم)
  • موزه ساکیب سابانجی در امرگان (هنری، نمایشگاهی، فیلم)
  • سالن IKSV در بی‌اغلو (کنسرت)
  • Bomontiada در شیشلی (کنسرت، تئاتر)
  • Akbank Sanat در تقسیم (هنر، نمایشگاهی، فیلم و کنسرت)
  • Zorlu PSM در بشیکتاش (کنسرت، موسیقی)

 

بخوانید: جاذبه‌هایی برای خوش‌گذرانی اطراف تنگه بسفر

 

 

چند جاذبه برتر در ژوئن سال 2020 استانبول

جاذبه‌هایی که استانبول ارائه می‌دهد بی‌پایان است و گفتن مجدد همه آن‌ها نه تنها از حوصله این مطلب خارج است بلکه تکرار مکررات است. با این همه ما جالب‌ترین جاذبه‌های ماه ژوئن را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

مناطق تاریخی

برای افرادی که علاقه‌مند به تاریخ هستند هیچ جایی بهتر از منطقه سلطان احمد در استانبول نیست. این بهترین راه برای لذت بردن از بیشترین مناظر و جاذبه‌های تاریخی است. این محله با میزبانی از موزه ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد آبی، مخزن باسیلکا در استانبول، موزه‌های باستان شناسی استانبول و موزه هنرهای ترکی و اسلامی بیشترین جاذبه‌های تاریخی را در خود جای داده است.

 

 

از جشنواره موسیقی ژوئن لذت ببرید

استانبول در ژوئن سال 2020 در میزبان جشنواره بین‌المللی موسیقی استانبول است، که حدود 3 هفته طول می‌کشد این جشنواره توسط IKSV برگزار شود. در این جشنواره شما می‌توانید از موسیقی برتر و اجرای قابل توجه هنرمندان برجسته بین‌المللی و محلی و همچنین اجرای موسیقی کلاسیک و غیره لذت ببرید. ارکسترهای فیلارمونیک، موسیقی باروک، باخ، ویوالدی و بسیاری دیگر در چندین مکان بزرگ تاریخی مانند: موزه ایاصوفیه، خانه اپرای ثریا، موزه راحمی کوچ و موارد دیگر برگزار می‌شود.

 

 

جشنواره Chill-Out استانبول

جشنواره Chill-Out استانبول یک جشنواره دو روزه رقص، الکترونیکی و پاپ است که در Garden Fiesta واقع در منطقه Sariyer برگزار می‌شود. این جشنواره در بدروم و چشمه نیز برگزار می‌شود. این جشنواره در اصل فستیوال برتر رقص ترکیه است که شما را با سبک و سیاق موسیقی آشنا کرده و هنرمندان برجسته‌ای را در ژانرهای مختلف معرفی می‌کند. شما در طول این جشنواره می‌توانید از فعالیت‌های شاد، کارگاه‌ها و گزینه‌های پذیرایی خوشمزه لذت ببرید.

 

بخوانید: جاذبه‌های ساحل دریای سیاه ترکیه

 

 

روزی شاد در Isfanbul Theme Park

این پارک تفریحی که سابقا ویالند شناخته می‌شد، یکی از بهترین پارک‌های تفریحی در استانبول و همچنین اروپا است و جاذبه‌های خوبی را هم برای بچه‌ها و هم بزرگسالان ارائه می‌دهد. آن چه که این پارک جذاب و منحصر به فرد می‌کند، این است که جدا از محوطه بازی و تفریح، یک مجموعه عظیم با گزینه‌ها خرید، سرگرمی، نمایشگاهی، و غذاخوری را در خود جای داده است. شما با رفتن به این پارک می‌توانید از امکانات زیادی در یک قالب استفاده کنید. شما می‌توانید با خانواده و دوستان خود از دنیای دیدنی و جادویی پارک تم لذت ببرید. از چهارمین رولر کاستر بزرگ دنیا و انواع سواری‌ها لذت ببرید و اوقات فراغت خود را برای گشت و گذار در مرکز خرید پارک اختصاص دهید.

 

 

از پارک مینیاتورک دیدن کنید

این موزه فوق‌العاده زیبای مینیاتوری در اصل موزه فضای بازی از بزرگ‌ترین نقاط دیدنی و بناهای معماری ترکیه است. در این پارک مینیاتوری نقاط دیدنی و بناهای تاریخی ترکیه را در اندازه 1/25 مشاهده خواهید کرد. این موزه همچنین موزه کریستال استانبول و موزه پیروزی پانوراما را در خود جای داده و به عنوان مکانی عالی برای بچه‌ها شناخته می‌شود.

در این دوره آب و هوای استانبول به حدی خوب و دل‌انگیز است که شما به جز این‌ها به هر کار و فعالیت دیگری هم مشغول شوید از آن نهایت لذت را خواهید برد.

 

بخوانید: ۷ رستوران‌ لوکس محله اسکودار استانبول

 

مطالب مرتبط