معرفی موزه‌های باستان‌شناسی استانبول

موزه‌های باستان‌شناسی استانبول که از 3 موزه مختلف تشکیل شده و به عنوان موزه باستان‌شناسی استانبول شناخته می‌شود، یکی از غنی‌ترین موزه‌های باستانی دنیاست که در محله سلطان احمد استانبول واقع شده است. این موزه از مجموع موزه باستان‌شناسی، موزه شرق باستان و غرفه کاشی کاری تشکیل شده که چون در یک مکان واقع شده‌اند در یک گروه در نظر گرفته شده‌اند. در تور استانبول می‌توانید به این موزه بروید و یک جا به تاریخی عظیم و باشکوه دسترسی پیدا کنید. ما در اینجا اطلاعات کاملی درباره این مجموعه ارائه می‌دهیم.

 

تاریخچه موزه

این موزه که در سال 1869 تاسیس شده در ابتدا به عنوان موزه امپریالیستی اقلام تاریخی را جمع‌آوری کرده و در نزدیکی هاگیا ایرنه واقع شده بود. اما بعد، ساختمان اولیه برای نگه‌داری اقلام جدید کشف شده در گودبرداری نیکروپلیس سیدون در سال 1888-1887 ناکافی بود، بنابراین موزه به ساختمان اصلی (موزه باستان شناسی) که توسط معمار مشهور الکساندر ولووری طراحی شده بود، منتقل شد و با ساخت واحدهای کمکی که در سال 1903 و 1907 ساخته شده به شکل امروزی آن در آمد. همه این پیشرفت‌ها مدیون عثمان حمدی بیگ نقاش مشهور، و مدیر موزه امپریال است. نقاشی معروف او به اسم "مربی لاک پشت" در موزه پرا نگه‌داری می‌شود. موزه شرق باستان نیز توسط معمار مشهور الکساندر ولووری، توسط عثمان حمدی بیگ در سال 1883 طراحی شده است. در نهایت سومین موزه به دستور سلطان محمد فاتح در سال 1472 ساخته شد. این تنها نمونه سبک معماری سلجوقی در استانبول است.

 

بخوانید: آشنایی با موزه کاریه استانبول

 

 

مجموعه‌های موزه

موزه‌های باستان‌شناسی استانبول دارای بیش از یک میلیون مجموعه بی‌نظیر از تمدن‌های مختلفی از قبیل تمدن‌های آشوری، هیتی، مصری، یونانی، رومی، بیزانس و عثمانی است که در طول تاریخ تاثیر عمیقی داشته است. همچنین موزه‌های باستان‌شناسی استانبول همچنین در بین 10 موزه برتر جهان و یکی از موزه‌های برتر ترکیه جای دارد. نه تنها ساختمان‌های این موزه بسیار چشمگیر هستند بلکه دارای حیاط و باغ های بسیار آرام و زیبایی هم هستند.

 

 

موزه باستان شناسی

این موزه میزبان قطعات بسیار چشمگیر از گودبرداری نپروپولیس سیدون مانند: سارکوفاگوس اسکندر بزرگ و پادشاه تابنیت، سارگوفاگوس لیکیان و سارگوفاگوس زنان عذاردار از مهم‌ترین آثار ارزشمند این موزه به شمار می‌روند. نمایشگاه "استانبول در قرن‌ها" را نیز باید مورد بازدید قرار دهید.

 

بخوانید: دیدنی‌ترین موزه ها و گالری‌های استانبول

 

 

موزه شرق باستان

موزه شرق باستان قطعات بزرگ از شبه جزیره عربستان قبل از اسلام، بین النهرین، مصر و آناتولی را در خود جای داده است. پیمان کادش (امضا شده در 1274)، که قدیمی‌ترین پیمان صلح در جهان است و در هتوزا، پایتخت هیتیت نوشته شده بود و همچنین یک شعر عاشقانه باستانی از محبوب‌ترین آثار این مجموعه محسوب می‌شوند.

 

 

غرفه کاشی کاری

غرفه کاشی کاری، که به عنوان "موزه هنر اسلامی" شناخته می‌شود، حدود 2000 قطعه متعلق به دوره سلجوقیان و عثمانی‌ها را در خود جای داده است.

  • ساعت کار:

این موزه همه روزه به جز دوشنبه‌ها بین 9 صبح تا 8 شب (از 01 آوریل تا 01 اکتبر)، و 9 صبح تا 6 عصر (از 01 اکتبر تا 01 آوریل) میزبان بازدیدکنندگان مشتاق است.

  • قیمت بلیط:

قیمت بلیط برای این موزه 50 لیر (حدود 7،5 یورو) برای هر نفر است که می‌توانید از باجه فروش بلیط تهیه کنید.

 

بخوانید: بازدید از موزه تاریخ پاناروما 1453 استانبول

 

 

  • کجا باید بلیط خرید؟

شما می‌توانید بلیط را از باجه بلیط فروشی بخرید، اما باید در نظر بگیرید که حدود یک ساعت از وقت شما پشت باجه تلف می‌شود و این بر ساعت بازگشت شما تاثیر می‌گذارد. اما اگر بلیط را به صورت آنلاین بخرید هم ارزان‌تر است و هم ساده‌ترین راه برای خرید بلیط است.

  • بلیط‌های پذیرش عمومی

هزینه ورودی موزه‌های باستان شناسی استانبول به تنهایی 50 لیر (حدود 7،5 یورو) است. شما می‌توانید آن‌ها از باجه خریداری نمایید. شما با این بلیط‌ها می‌توانید به تنهایی وارد موزه شوید و خودتان کاوش کنید بدون آن که کسی شما را راهنمایی کند و یا توضیح دهد. در اینجا توضیحات و تابلوهای راهنمای کمی وجود دارد. اگر نمی‌خواهید مطالب تاریخی یاد گیرید و صرفا داخل را ببینید پس این بلیط مناسب شما خواهد بود.

  • تورهای هدایت شده

این بهترین راهی است که ما همیشه به مسافران بار اولی توصیه می‌کنیم. یک راهنمای انگلیسی زبان آگاه می‌تواند اطلاعات شگفت‌انگیزی درباره تاریخ به شما ارائه دهد.

 

بخوانید: معرفی موزه موزاییک کاخ بزرگ در استانبول

 

 

موزه‌های باستان‌شناسی استانبول با راهنمای متخصص

این موزه در استانبول کارت ارائه شده که ما شدیدا آن را توصیه می‌کنیم. شما می‌توانید با یکی از معدود تاریخ‌نگاران انگلیسی زبان در استانبول از موزه‌های باستان‌شناسی استانبول لذت ببرید، که در مورد هر جزئیات و داستان انسانی از سومری‌ها در بین النهرین برای شما تعریف می‌کند و نگاهی دقیق به اتاق‌ها، باغ‌ها، گالری‌ها، مجموعه‌ها و دکوراسیون‌های گذشته و امروز می‌اندازد.

قیمت: 20 یورو

تور هدایت شده ترکیبی: کاخ بزرگ موزاییک + موزه‌های باستان شناسی

شما با این تور که توسط استانبول کارت ارائه می‌شود می‌توانید این دو موزه که یکی از مهم‌ترین دروازه‌ها به قلب اساطیر استانبول است بازدید کرده و از اسطوره شناسی یونان و فرهنگ بیزانس لذت ببرید.

قیمت: 30 لیر

آدرس: Alemdar Str., Osman Hamdi Bey ramp, Gulhane, Istanbul

 

مطالب مرتبط