محبوب‌ترین خیابان‌های استانبول

خیابان‌ها زندگی جاری و فرهنگ مردم را به نمایش می‌گذارند. در شهرهای توریستی برخی از این خیابان‌ها دارای حس و حال فوق‌العاده پر شوری هستند و زندگی رنگارنگی را به تصویر می‌کشند، فروشگاه‌ها، کافه‌ها و مردمی که قدم می‌زنند، صدای صحبت و خنده و دوره‌گردهای آوازخوان همگی فضایی نشاط‌آور را پدید می‌آورند. در استانبول چنین خیابان‌هایی را در سطح شهر پیدا خواهید که بیش از سایرین مورد توجه و تحسین قرار دارند. در تور استانبول به محبوب‌ترین خیابان‌های شهر بروید و دنیایی رنگارنگ را کشف کنید.

 

خیابان استقلال در تقسیم

خیابان استقلال احتمالا معروف‌ترین و سرگرم کننده‌ترین خیابان استانبول است. این یک خیابان عابر پیاده رنگارنگ و پر از انواع مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و نمایش‌های خیابانی است. شما می‌توانید در اینجا از موزه Madame Tussauds Wax، کلیسای شگفت‌انگیز سنت آنتونی پادوا و موزه پرا در استانبول بازدید کنید. اگر به دنبال شام و سرگرمی شبانه در این منطقه هستید پس به خیابان غذای معروف Asmalimescit بروید.

 

 

خیابان بغداد، بین بستانچی و Goztepe

خیابان بغداد یکی از لوکس‌ترین خیابان‌های شهر برای مردم محلی است. این خیابان از 14 کیلومتری بستانچی آغاز شده و تا غوزتپه ادامه پیدا می‌کند. دو طرف این خیابان را کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های لوکس زیادی پوشانده است، که میتوانند ساعت‌ها وقت شما را به خود اختصاص دهند. خیابان بغداد که در منطقه آسیایی استانبول واقع شده و پر فرصت‌های تفریح و سرگرمی است؛ چندین سال پیش به عنوان چهارمین خیابان خرید دنیا انتخاب شده بود.

 

بخوانید: بهترین بازارهای خیابانی استانبول

 

 

خیابان عبدی ایپکچی، هاربیه شیشلی

خیابان عبدی ایپکچی که از ماچا تا محله نیشانتاشی استانبول امتداد پیدا کرده از خیابان‌های لوکس و پرطرفدار استانبول محسوب می‌شود. عبدی ایپکچی از روزنامه‌نگاران استانبولی بوده که در سال 1979 در این خیابان کشته شد. بعد از آن اسم او را بر روی خیابان گذاشتند تا یاد او را زنده نگه دارند. تعداد زیادی مغازه خرید لوکس و مارک‌های جهانی و کافه‌های لوکس، بارها، رستوران‌ها و کلاب‌های لوکس را اینجا پیدا خواهید کرد.

 

 

خیابان Valikonagi، نیشانتاشی – شیشلی

این خیابان واقعا زیبا یکی از زیباترین خیابان‌های کل شهر محسوب می‌شود. این خیابان که در منطقه شیشلی استانبول واقع شده در فاصله کمی از خیابان عبدی ایپکچی، تقسیم و منطقه تشویکیه استانبول قرار گرفته است. این خیابان مکانی ایده‌آل برای گذراندن اوقات شاد در فروشگاه‌های مارک‌های جهانی، بوتیک‌ها، انواع رستوران‌های مجلل و فروشگاه‌های جذاب خرده فروشی است.

 

 

خیابان سردار اکرم

خیابان زیبا و جذاب سردار اکرم که در نزدیکی گالاتا واقع شده از خیابان‌های سنگ فرش شده استانبول است که برای پیاده‌روی فوق‌العاده است. این منطقه به خاطر بوتیک‌های منحصر به فرد، فروشگاه‌های مدرن لباس‌های شیک، سوغاتی و عتیقه فروشی‌ها بسیار محبوب است. همچنین بسیاری از کافی شاپ‌ها و شیرینی فروشی‌های معتبر را در این خیابان می‌بینید که کیک‌های شکلاتی خانگی خوشمزه‌ای را ارائه می‌دهند.

 

بخوانید: راهنمای گردش در غذاهای خیابانی استانبول

 

 

خیابان بهاریه، کادیکوی

این خیابان بدون ترافیک یکی از زیباترین و سرزنده‌ترین بخش‌های محله کادیکوی استانبول شناخته می‌شود. همچنین یک تراموا به سبک قدیمی وجود دارد که از بندر کادیکوی می‌آید و منظره این خیابان را زیباتر از قبل می‌کند. خیابان بهاریه همیشه شلوغ و سرزنده است و با جو شاد و نشاط‌‌آورش بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد. شما در این خیابان می‌توانید انواع کافه‌ها، کلاب‌ها، بارها و رستوران‌ها و همچنین فروشگاه‌های باکیفیت و مراکز فرهنگی و هنری متنوعی را پیدا کنید و بنا به سلیقه و حس و حالی که دارید جذب نقاط مختلف این خیابان شوید.

 

 

جاده امپریال دیوان

جاده دیوان که به معنای "جاده شورای شاهنشاهی" است، جاده‌ای باستانی است؛ که امروز خط تراموا بین میدان سلطان احمد و میدان بایزید فعالیت می‌کند و میزبان انواع مکان‌های تاریخی و یادگارهای معماری از دوره‌های عثمانی، رومی و بیزانس، هتل‌ها و فروشگاه‌ها توریستی است. این مهم‌ترین جاده در دوره بیزانس بود. جاده دیوان یکی از بخش‌های بسیار سرزنده و شاداب منطقه سلطان احمد است. شما با رفتن به این خیابان می‌توانید از نقاط تاریخی استانبول دیدن کنید، به فروشگاه‌ها سربزنید و هر زمان که خسته و گرسنه شدید به یکی از کافه‌ها و یا رستوران‌ها بروید. در واقع این خیابان همه چیز را یک جا به شما تقدیم می‌کند.

 

بخوانید: بهترین خیابان‌های مخصوص خرید در استانبول

 

 

نیسپتیه، اتیلر- بشیکتاش

خیابان نیسپتیه واقع در اتیلر و بعد از مرکز خرید معروف آکمرکز، یکی از مجلل‌ترین خیابان‌های شهر استانبول است. در این خیابان تعداد بی‌شماری کافه، رستوران و مغازه لوکس پیدا خواهید کرد. برای افرادی که به دنبال جایی امروزی با فروشگاه‌های لوکس و کالکشن‌های فصلی گران قیمت هستند، اینجا انتخابی عالی است. در امتداد خیابان قدم بزنید و از ویترین فروشگاه‌ها کنید و عصر برای نوشیدن قهوه ترکی و دسرهای شیرین به یکی از کافه‌های گران قیمت بروید.

 

مطالب مرتبط