تفریحات متفاوت در سفر به شانگهای

شانگهای در حدود یک دهه گذشته رشد و پیشرفت سریعی را به خود دیده و به شهری تاریخی با چهره مدرن تبدیل شده است. مسافران از سراسر دنیا برای بازدید از این شهر برجسته چینی راهی این کشور می‌شوند تا فرهنگ، تاریخ و مدرنیته را یک‌جا پیدا کنند. مانند هر شهری جاذبه‌ها به چند دسته در رده اول، رده دوم، پربازدید و کم‌تر دیده شده و غیره تقسیم می‌شود. عموما جاذبه‌های برتر شانگهای میزبان جمعیت مسافران است بنابراین اگر وقت کافی ندارید و یا به دنبال چیزهای دیگری می‌گردید این فعالیت‌های زیر را می‌توانید در تور چین به عنوان جایگزین انجام دهید.

 

به تخته صخره‌نوردی کنار رودخانه بروید

در شانگهای نقاط صعود بی‌شماری وجود دارد، اما دیوار کوهنوردی West Bund در منطقه Xuhui با توجه به اینکه در فضای آزاد قرار دارد و استفاده از آن رایگان است بی‌نظیر است. این یکی از کارهای شجاعانه‌ای است که می‌توانید در شانگهای انجام دهید؛ زیرا نه از اتاق تعویض لباس خبری است و نه هیچ قفل و تجهیزات دیگری در کار است. حتی اگر نخواهید صخره‌نوردی کنید هم این قسمت از رودخانه جایی عالی برای پیک‌نیک کردن و لذت بردن از فضا و محیط باز آن است. کنار رودخانه منطقه‌ای مرسوم و مد روز است که گشت و گذار و وقت گذراندن در آن کار بسیار لذت‌بخشی است.

آدرس: 3398 Longteng Avenue, Xuhui Qu Shanghai Shi, 200032, China

 

بخوانید: معرفی بهترین چایخانه‌های شانگهای

 

 

در شهر متروک Art Deco ‘city’ کاوش کنید

این شهر هنری بین دهه 1920 تا 1930 هیچ نقشی در محبوبیت شانگهای در صحنه بین‌المللی ایفا نکرده، تا این که ناسیونالیست‌های چینی به عنوان بخشی از یک مشارکت اقتصادی در سال 1929 تصمیم به ایجاد طرح بزرگ شهر چینی هنری در شانگهای را ریختند. ساختمان‌های داخل این مجموعه زمانی شامل یک کتابخانه، سالن بدن‌سازی، سیتی هال و حتی مقرهای دولتی بود. این مجموعه به خاطر مداخله ژاپن در طول جنگ جهانی دوم نیمه کاره رها شد و دیگر هرگز تکمیل نشد. امروزه، شما می‌توانید یک تور پیاده‌روی برای کشف تاریخ قابل توجه این مجموعه رها شده، واقع در منطقه Baoshan در شمال شانگهای رزرو کرده و حقایق جالبی را درباره این شهر کشف کنید.

 

بخوانید: ۵ رستوران درجه یک، دیدنی و خوشمزه‌ی شانگهای

 

 

در اولین هتل زیرزمینی دنیا اقامت کنید

هتل شگفت‌انگیز شانگهای خیلی چیزهای بیشتری از آن که اسمش منتقل می‌کند را ارائه می‌دهد. این هتل که در داخل یک معدن قدیمی ساخته شده دارای 15 طبقه در 88 متر پایین‌تر از زمین و 2 طبقه روی زمین است. این هتل گران قیمت و لوکس می‌تواند جیب شما را خالی کند. در داخل سوییت‌ها و اتاق‌ها، حمام سنگ مرمر فوق‌العاده شیک و کمد و سایر امکانات قرار داده شده و مناظری زیبا به سمت بیرون ارائه می‌دهند. یک آبشار مصنوعی، دریاچه مصنوعی با امکان قایق‌سواری، و محیط سرسبز اطراف بر آرامش و جذابیت این هتل افزوده‌اند. این زیبایی شناسی از این فراتر رفته و تا داخل مجموعه نیز سرایت کرده به طوری که برخی سوییت‌ها دارای دیوارهای شیشه‌ای آکواریومی هستند. به طور کلی اینجا یکی از عجیب‌ترین هتل‌های دنیا به شمار می‌رود که اقامت در آن خود به تنهایی چالشی جذاب برای مسافران خواهد بود.

آدرس: Songjiang Qu Shanghai Shi, 201619, China

 

 

بازدید از محله کلیمی‌ها

این محله یهودی نشین تنها یک و نیم کیلومتر مربع از منطقه هنگکو را به خود اختصاص داده است. در طول جنگ جهانی دوم حدود 20 هزار یهودی در این محله و در شرایط سختی زندگی می‌کردند. همانطور که امتداد خیابان را می‌روید می‌توانید ستاره حضرت داوود را بر روی در برخی از خانه‌ها ببینید. با این که از آن زمان تا کنون حالت اولیه محله تغییر کرده اما هنوز برخی از نشانه‌های مذهبی را در آن می‌توان دید. یکی از کنیسه‌های اصلی به موزه پناهندگان یهودی شانگهای تبدیل شده که مکان مناسبی برای شروع سفر شما به اطراف است. شما با بازدید از موزه دید بازتری به سبک زندگی زمان جنگ مردم پیدا خواهید کرد.

 

بخوانید: راهنمای سفر ارزان به شانگهای

 

 

به پارک گویلین بروید

پارک گویلین یکی از زیبا‌ترین پارک‌ها و فضای سبز در شانگهای محسوب می‌شود. این پارک به نسبت بقیه پارک‌های شهر کوچک‌تر است اما هنوز زیبایی‌های خودش را دارد. از آبراهه‌های آرام تا تمرین‌های اپرا اینجا چیزهای زیادی در جریان است. در مرکز پارک مجموعه‌ای از قفس پرندگان وجود دارد که سالی یکبار در بهار میزبان جشواره آوازخوانی می‌شود. در طول این جشنواره صاحبان پرندگان در مسابقه شرکت خوش آوازترین پرنده شرکت می‌کنند. داوران بر اساس تغییرات و ریتم نغمه سرایی پرندگان به آن‌ها امتیاز می‌دهند. قدمت این جشنواره به سلسله ژینگ باز می‌گردد. در تمام طول سال مربیان مشغول آموزش و فراهم آوردن شرایط بهتر برای آوازخوانی پرندگان سبز و قهوه‌ای خود هستند.

آدرس: Tianlin, Xuhui District Shanghai, China

 

مطالب مرتبط