معرفی جزیره koh lipe تایلند: بخش اول

koh lipe، بهشتی را می‌ماند که همیشه شگفت‌انگیز است، حتی وقتی ابری و بارانی است. این جزیره گرمسیری را در جنوب تایلند، در فاصله 80 کیلومتری ساحل استان ساتون، کنار دریای آندامان و در میان صخره‌های مرجانی و سواحل شنی سفید خواهید یافت. جالب است بدانید کوه لیپ، بخشی از پارک ملی دریایی تاروتائو به شمار می‌آید، که در کل شامل 51 جزیره است.

با افزایش محبوبیت koh lipe طی چند سال گذشته، این مکان نسبت به سابق شلوغ‌تر شده و پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نه چندان دور، به جزیره پرگردشگری نظیر کوه فی فی تبدیل شود. بنابراین هزینه‌های اقامت و تفریح و خورد و خوراک در این جزیره نسبت به سایر جزایر همتایش بالاست، اما ارزشش را دارد. اگر با تور تایلند سفر کردید، از گشت و گذار در جزیره koh lipe غافل نشوید. حالا بیایید بیشتر با این محدوده و جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شویم.

 

سواحل معروف koh lipe

سه ساحل اصلی در کوه لیپ وجود دارد که شامل Sunset Beach ، Sunrise Beach و Beach Pattaya می‌شوند. البته در اطراف جزیره، سواحل پنهان نیز وجود دارند که بسیاری از بازدیدکنندگان از وجودشان بی‌خبرند، از جمله ساحل Pitiusas ، Secret Beach و Bulow Beach که همگی از محبوب‌ترین سواحل تایلند نزد گردشگران هستند.

Koh Lipe به اندازه‌ای کوچک است که می‌توانید طی کمتر از یک ساعت، به هر ساحلی که خواستید بروید. در مورد ساحل Sunrise باید گفت همانطور که از نامش پیداست، جان می‌دهد برای تماشای طلوع خورشید در این جزیره. این ساحل در اوایل صبح و اواخر بعد از ظهر، با قایق‌های بلند چوبی پوشیده شده است. مردم محلی از آنها، برای ماهیگیری و غواصی در اطراف پارک ملی دریایی کوه تاروتائو استفاده می‌کنند.

 

 

در این محدوده یک مجتمع تفریحی وجو دارد که مانند یک نوار ساحلی خودنمایی می‌کند و خدمات قابل توجهی از جمله موسیقی و امکانات خورد و خوراک و اقامت را به گردشگران ارائه می‌دهد.

ساحل Sunset نیز بهترین مکان برای تماشای غروب آفتاب و مناظر کوه‌ها و صخره‌هاست. در اینجا صخره‌های مرجانی کمتری وجود دارد و صخره‌های موجود، اکثرا محل تجمع تعداد زیادی از ماهی‌های گرمسیری و حتی لاک پشت‌ها هستند. این ساحل همچنین، ارزان‌ترین مکان برای عبور و رفتن به Koh Adang است.

 و اما در مورد ساحل Pattaya باید گفت که نامش کمی غلط انداز است و ممکن است با سواحل پاتایا که در نزدیکی بانکوک قرار دارند، اشتباه گرفته شوند. این ساحل، اصلی‌ترین نقطه ورود به جزیره koh lipe است. در این ساحل، می‌توانید شاهد مجموعه‌ای از خانه‌های ییلاقی و نیز استراحتگاه‌های مجلل باشید. در ضمن رستوران‌های غذاهای دریایی خوبی را در کنار ساحل در نزدیکی ورودی Walking Street خواهید یافت.

 

بخوانید: معرفی بهترین جزایر تایلند برای انواع سفرهای خانوادگی

 

 

موقعیت‌های غواصی در جزیره

معروف‌ترین نقاط غواصی در تایلند بیشمار است اما لازم نیست که برای یافتن بهترین نقاط غواصی در koh lipe، خیلی جستجو کنید. این جزیره، توسط صخره‌های مرجانی رنگارنگ و گرمسیری احاطه شده است. بنابراین کافی است فقط 50 تا 100 متر از ساحل شنا کنید تا به موقعیت‌های مناسب غواصی برسید. بیایید به برخی از این موقعیت‌ها سر بزنیم:

Koh Usen: این جزیره کوچک چند صد متری از ساحل Sunrise فاصله دارد، به نحوی که با 10 دقیقه شنا از koh lipe می‌توانید خود را به آنجا برسانید. پیشنهاد ما این است که با پرداخت 150 بات به ازای هر ساعت، یک کایاک از تفریحگاه Castaway یا Mali  برای رفتن به Koh Usen کرایه کنید.

 

 

Koh Kra: این جزیره نیز یکی دیگر از جزایر کوچک ساحل Sunrise است که در سمت شمال به Koh Adang می‌رسد. شما می‌توانید به طور مستقیم از Koh Usen کایاک کرایه کنید و به این منطقه سفر کنید، هر چند که سفر از Salisa کوتاه‌تر خواهد بود.

ساحل Sunset: برای غواصی در این محدوده، به کایاک احتیاج ندارید. کافی است 50 متر شنا کنید تا با صخره مرجانی زیبایی مواجه شوید.

ساحل Pattaya: برخی از افراد معتقدند که این منطقه نیز بسیار مناسب غواصی است، هر چند که جانوران دریایی متعددی را شاهد خواهید بود.  

 

بخوانید: اینستاگرامی‌ترین جزایر زیبا و معروف در تایلند

 

 

سفر یک روزه به Koh Adang

Koh Adang، یکی از جذاب‌ترین جزایر تایلند است که در کنار Koh Lipe واقع شده است. کشف این جزیره غیر مسکونی ممکن است دشوار به نظر برسد، اما رسیدن به آن بسیار آسان است.

دو راه برای رسیدن از کوه لیپ به این منطقه وجود دارد: استفاده از کایاک و یا قایق بلند. البته امواج، کمی قدرتمند و تند هستند و لازم است مراقب باشید. در کل، حدود یک ساعت طول می‌کشد تا این مسیر را طی کنید. در طبیعت بی نظیر این جزیره، می‌توانید به پیاده روی بپردازید و یا به سمت جنگل و آبشار پنهان در این منطقه بروید. موقعیت‌های غواصی فوق‌العاده، سواحل بکر و آشپزخانه کوچک پارک ملی را نیز امتحان کنید.

 

 

خرید در این منطقه

تعداد دستگاه‌های خودپرداز در جزیره بسیار اندک است. بنابراین بهتر است مقداری پول نقد با خود داشته باشید. به طور کلی، هیچ مرکز خرید مدرنی را در جزیره نخواهید یافت. در نهایت تعدادی فروشگاه کوچک در این منطقه وجود دارند که  شما می‌توانید مایحتاج خود اعم از لباس شنا، میان وعده، نوشیدنی، کرم ضد آفتاب، سوغات صنایع دستی و چیزهای دیگری که ممکن است در طول تعطیلات به آنها نیاز داشته باشید، خریداری کنید.

 

بخوانید: جذاب‌ترین تفریح‌ها در جزایر فی فی و کرابی؛ پوکت

 

 

در این مقاله، به گشت و گذار در جزیره koh lipe تایلند پرداختیم. اگر با تور تایلند به این جزیره سفر می‌کنید، لازم است اطلاعات تکمیلی را در مقاله بعدی دنبال کنید. پس با ما باشید.

 

مطالب مرتبط