استانبول و برج‌ها و قلعه‌های جذابش

استانبول به واسطه جنگ‌های زیاد و دوره‌های حکومتی مختلفی که دیده پر از برج‌ها و قلعه‌های دیدنی است که مربوط به قرون مختلفی می‌شوند و داستان‌های جذاب زیادی برای تعریف کردن دارند. بسیاری از آن‌ها مانند برج گالاتا در تورهای گردشگری حایز اهمیت هستند. ما در اینجا برج‌ها و قلعه‌های شگفت‌انگیز این شهر هزار رنگ را بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید در سفری ماجرایی با تور استانبول از این نقاط دیدن کنید.

 

برج گالاتا در گالاتا

برج گالاتا در استانبول گالاتا با آن کلاه مخروطی‌اش که یادآور فیلم‌های هری پاتری و کلاه جادوگران است، یکی از جاذبه‌های برجسته استانبول و مخصوصا گالاتا است. گالاتا برجی است که قدمت آن به قرن چهاردهم میلادی برمی‌گردد. این برج دیدنی که دارای سازه‌ای مخروطی است و به استانبول نمایی دیدنی دارد، 38 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده 62 متر ارتفاع دارد. شما در بازدید از این برج می‌توانید نمایی از شبه جزیره تاریخی، شاخ طلایی استانبول و بسفر تا سراسر جزایر پرنس را تماشا کنید. این برج جذاب و دیدنی یکی از جاهای دیدنی و برجسته منطقه گالاتا است که تراس بالای آن مخصوصا در غروب نمایی فوق‌العاده دارد.

 

 

 

برج مایدن در اسکودار

برج مایدن یا برج دوشیزه که به زبان ترکی (Kiz Kulesi) شناخته می‌شود، برجی خارق‌العاده و دیدنی در بسفر است که در امتداد سواحل اسکودار واقع شده است. این برج جذاب و دیدنی را به عنوان Leandros هم می‌شناسند. برج مایدن در واقع یکی از نمادهای اصلی و از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی استانبول است. مایدن در وسط آن بر روی جزیره‌ای کوچک واقع شده و در افق بسفور همچون نگینی می‌درخشد. این برج روزها به عنوان کافه و رستوران و عصرها به عنوان رستوران فعالیت می‌کند. به علاوه مایدن یکی از گزینه‌های برجسته و لوکس استانبولی‌ها برای رویدادهای خاص مثل عروسی، برگزاری جلسات، شام‌دهی و قرارهای تجاری است.

 

بخوانید: بهترین نقاط شنا در سفر به استانبول

 

 

برج بیازیت، در بیازیت

برج زیبای بیازیت را به راحتی می‌توان از گالاتا و منطقه شاخ طلایی دید. این برج دیدنی که از سنگ مرمر سفید ساخته شده دارای گالری و نمایی دیدنی به افق شهر است. بیازیت سابقا به عنوان برجی برای دیدبانی آتش‌سوزی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در حالی که گالاتا همیشه میزبان خیل عظیم بازدیدکنندگان است، برج بیازیت محیط نسبتا آرام‌تری دارد، بنابراین می‌توانید از گالری آن راحت تر دیدن کنید و از تماشای منظره افق لذت ببرید.

 

 

قعله روملی در روملی‌حصار

قلعه روملی بین ببک و امیرگان در قسمت سواحل اروپایی استانبول واقع شده است. این قلعه دیدنی که حین عبور با کشتی کناره خط ساحلی خودنمایی می‌کند و در زمینی به مساحت 30 هکتار گسترده شده است. این بنا به دستور سلطان احمد فاتح در دوره پیروزی استانبول ساخته شد. گفته می‌شود این قلعه در زمان کوتاهی حداقل 4 ماه ساخته شد تا از استانبول در برابر حملاتی که از سمت دریای سیاه می‌شود محافظت کند. این قلعه زیبا که در نمای خیره‌کننده دریا و بک‌گراندی سرسبز نشسته است، یکی از قلعه‌های نمادین استانبول است که منظره پانورامای سحرانگیزی را ارائه می‌دهد.

 

بخوانید: جاذبه‌هایی برای خوش‌گذرانی اطراف تنگه بسفر

 

 

قلعه آنادولو در بیکوز

قلعه آنادولو (آناتولی)، واقع در ساحل آسیایی بسفر و درست در امتداد قلعه روملی واقع شده است. این قلعه درست در یکی از باریک‌ترین نقاط بسفر و بر روی یک تپه واقع شده است. این قلعه نیز همانند روملی‌حصار در زمان جنگ‌های استانبول و به دستور ییلدیریم بایزید ساخته شد. گفتنی است که آنادولو و روملی‌حصار روبروی هم ساخته شدند تا از دور دست بتوانند امنیت دریا و تهاجمات دشمن را رصد کنند. قلعه آناتولی در مساحتی 7 هزار متر مربعی گسترده شده و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. امروزه از بخش‌های مختلف این قلعه به عنوان سالن غذاخوری و کافه‌های مختلف استفاده می‌کنند که در سفر به استانبول می‌توانید از آن‌ها دیدن کرده و در یکی از سالن‌ها غذا بخورید.

 

 

قلعه یوروس در بیکوز

قلعه یوروس که به قلعه ژنو هم شهرت دارد در قسمت ساحل دور سمت آسیایی بسفر واقع شده است. این قلعه در دوره بیزانس برای کنترل ورود به بسفور از دریای سیاه ساخته شده بود. این قلعه شگفت‌انگیز 500 متر طول و بین 50 تا 130 متر عرض دارد. در حال حاضر قلعه یوروس یکی از مکان‌های محبوب برای محلی‌ها است که آخرهفته‌ها برای خوردن صبحانه و وعده‌های غذا به کافه قلعه می‌روند. در اینجا می‌توانید هم دریای سیاه و هم بسفر را با چشم اندازهای دیدنی تماشا کنید. مخصوصا عصرها جایی عالی برای تماشای غروب خورشید و لذت بردن از هوای ساحلی است.

 

بخوانید: به محبوب‌ترین شهرهای ترکیه سفر کنید

 

مطالب مرتبط