گذری در بازارهای رمضانی پنانگ

پنانگ از مقاصد برجسته تور مالزی است که بعد از کوالالامپور مورد توجه گردشگران قرار دارد. این مقصد توریستی همچون دیگر بخش‌های کشور تحت تاثیر ماه رمضان تغییراتی را به خود می‌بیند که یکی از نمودهای جذاب آن برگزاری بازارهای ویژه ماه رمضان است. جایی که می‌توانید با طیف بسیار متنوعی از غذاهای رنگی و خوشمزه روبه‌رو شوید که با قیمت‌های واقعا ارزانی به فروش می‌رسند. آیا برنامه دارید در ماه رمضان با تور پنانگ به مالزی بروید؟ این بازارهای جذاب را از دست ندهید.

 

Taman Tun Sardon

شاید قبلا با فود کورت Astaka Taman Tun Sardon آشنا شده باشید. حالا باید ببینید در ماه رمضان پارکینگ آن چه خدماتی ارائه می‌دهد! پارکینگ این مجتمع تبدیل به بازاری محلی می‌شود که در آن انواع نوشیدنی‌های سرد و رنگی در کنار غذاهای محلی مثل nasi kandar نوعی برنج بخارپز با انواع تاپینگ‌ها و غذاها، دسرها و ژله‌های رنگی را به فروش می‌رساند. این بازار رمضانی انواع غذاها را با قیمتی پایین به فروش می‌رساند، تا همگی بتوانند در این ماه از غذاهای متنوع استفاده کنند. در این بین میتوانید از دیگر رستوران‌های حلال پنانگ نیز لذت ببرید و با خیال راحت غذا بخورید.

آدرس: Taman Tun Sardon Gelugor, Penang, 11700, Malaysia

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های جورج تاون در پنانگ

 

 

لیتل ایندیا

با تشکر از جامعه هندی و مسلمان در اینجا، شما می‌توانید صبحانه را با پامبادور (سالاد شیرین)، روتی ژلا (نان ویژه)، مورتابک (پنکیک گوشتی)، بریانی و انواع شربت‌های رنگی به عنوان دسر بخورید. در این بازار غذا به عنوان یک عامل فرهنگی مشترک بین جامعه هندی و عربی ظاهر شده و به خوبی همه مردم را به هم پیوند می‌دهد. یکی از جاذبه‌های گردشگری پنانگ در ماه مبارک رمضان این بازار است که شما می‌توانید با گشت و گذار در این بازار با انواع متنوعی از غذاها آشنا شوید، آن‌ها را خریداری کنید و برای افطار در کنار بقیه مردم نوش جان کنید. فکر نکنید چون روزه‌دار نیستید این بازار جذابیتی برای شما نخواهد، بلکه برعکس شباهت‌های فرهنگی شما را جذب خود می‌کند.

آدرس: 45-63 Lebuh Queen, George Town George Town, Pulau Pinang, 10200, Malaysia

 

 

Jalan Makloom

در این بازار رمضانی حدود 60 غرفه در امتداد جالان پراک پراکنده شده‌اند، که غذاهای سنتی مالایی مانند: nasi lemak (برنج آغشته شده در شیر نارگیل)، لیمانگ (برنج چسبناک که در برگ‌های موز و بامبو پخته شده است)، ayam rendang (مرغ تفت داده شده در ادویه‌جات و ترشی‌جات) و ساتای (گوشت چرخ کرده) را عرضه می‌کنند. در واقع غذاهایی که در این بازار رمضانی عرضه می‌شود گزینه‌های کلاسیک مالایی را تشکیل می‌دهند.

آدرس: Jalan Makloom, George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

بخوانید: رمانتیک‌ترین نقاط در سفر به پنانگ

 

 

Penang General Hospital

افرادی که در بیمارستان بستری هستند عموما با دسرها، انواع کمپوت‌ها و شیرینی‌جات مورد بازدید و عیادت قرار می‌گیرند. حالا این بازار مضانی که در نزدیکی بیمارستان عمومی پنانگ واقع شده به نوعی، به این موضوع اشاره می‌کند. کیک‌های سنتی مالزیایی در سراسر این بازار وجود دارند و می‌توان آن‌ها را یکی از بهترین دسرهای دنیا به شمار آورد. بنابراین شما می‌توانید به راحتی کیک مورد علاقه خودتان را انتخاب و خریداری نمایید. یکی از کیک‌های محبوبی که می‌توانید در اینجا بخرید کیک موکا است که با تاپینگ کاستارد پاندان، طرفداران زیادی دارد.

آدرس: Jalan Residensi, George Town, Pulau Pinang, 10990, Malaysia

 

 

Jelutong

در این بازار محلی جذاب شما می‌توانید انواع غذاهای کاری، آبمیوه‌های متنوع و خوشمزه و خرماهای مختلفی را پیدا کنید. این غذاها در بیشتر غرفه‌ها تکرار می‌شوند و با وجود تنوع و قیمت‌های مناسب خیلی شلوغ نمی‌شود. این نکته خوبی است، زیرا شما می‌توانید در آرامش و با فراق بال به انتخاب غذا و گشت و گذار در بازار بپردازید.

آدرس: Jalan Jelutong, George Town, Pulau Pinang, 10000, Malaysia

 

بخوانید: فعالیت‌های ارزان و رایگانی در پنانگ

 

 

Teluk Bahang

این بازار خیلی وسیع نیست اما نباید باعث شود تا ارزش غذاهای آن را برای افطار دست کم بگیرید. شما در اینجا Ikan panggang (ماهی کبابی پیچیده شده در برگ‌های موز)، گورنگ پوپیا (رولت‌های اسپرینگ سرخ شده)، سمبوسه‌ها، پفک‌های کاری، مورتاباک و انواع معمولی Kuih را پیدا خواهید کرد. اگر مراقب نباشید با وجود این همه غذای رنگی وسوسه‌انگیز کیف پول‌تان خالی خواهد شد! پس به فکر رفتن به بهترین مراکز خرید پنانگ نیز باشید.

آدرس: Jalan Hassan Abbas, Teluk Bahang Pulau Pinang, 11050, Malaysia

 

 

Bayan Baru

احتمالا بایان بارو بهترین بازار ماه رمضان در شهر، با تقریبا 300 غرفه است که به فروش انواع nasi-nasi (برنج مخلوط)، nasi Arab (برنج عربی)، nasi tomato (برنج گوجه فرنگی)، nasi kerabu (برنج آبی با غذاهای جانبی) و nasi kandar می‌پردازند. سعی کنید حتما همراه غذاهایی که می‌خرید مقداری kuih lapis (کیک آرد برنجی لایه‌ای) و نارگیل هم بخرید.

آدرس: Bandar Bayan Baru Bayan Lepas, Penang, 11900, Malaysia

 

بخوانید: ۵ ساحل زیبا برای شنا و خوش‌گذرانی در پنانگ

 

 

Bayan Lepas

با بیش از 100 فروشنده، این بازار از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. با اقلام متنوعی مثل ayam golek (مرغ کبابی)، ayam pandan (مرغ پخته شده با پاندان که در برگ موز پیچیده شده)، ayam percik (مرغ کبابی با سس) و انواع دیگری از غذاها انتخاب و خرید در این بازار برای شما راحت نخواهد بود.

آدرس: Bayan Lepas, Penang, Malaysia

 

مطالب مرتبط