خوردن بهترین افطار در استانبول

اصلا مهم نیست که شما در طول سفرتان با تور استانبول واجد شرایط روزه‌داری هستید یا خیر. سفر در ماه رمضان به استانبول هم موهبت‌های خودش را دارد که افطاری یکی از آن‌هاست. رستوران‌هایی که سال‌ها در استانبول فعال هستند و غذاهای خوشمزه‌ای تدارک می‌بینند در ماه رمضان بهترین غذاهای ترکیه را در کنار غذاهای مخصوص راه رمضان تدارک می‌بینند و عرضه می‌کنند. یکی از بهترین کارهایی که این شهر و در طول رمضان می‌توانید بکنید، شرکت در ضیافت افطار و خوردن بهترین غذاهای این ماه است. برخی از آن‌ها آنقدر محبوب هستند که باید قبل از رفتن حتما میز رزرو کنید.

 

Kanaat

این رستوران که یکی از گزینه‌های کلاسیک اوسکودار است و غذاهای لوکانتاشی ارائه می‌دهد؛ تا ساعت 3:30 صبح فعال بوده و از افطار تا سحر پذیرای مردم است. در این رستوران جدا از غذاهای مخصوص افطاری گزینه‌های کلاسیک ترکی هم ارائه می‌شود، که بر روی صفحه بزرگ به نمایش در می‌آیند و شما می‌توانید به راحتی انتخاب کنید. تاسیس این رستوران به سال 1933 برمی‌گردد و از آن زمان مورد استقبال مردم استانبول بوده است.

آدرس: Sultantepe, Selmani Pak Cd No:9, 34674 Üsküdar/İstanbul, Turkey

 

بخوانید: ارزان‌ترین غذاخوری‌های استانبول

 

 

Çiya Sofrası

این رستوران که در قلب محله کادیکوی استانبول قرار گرفته و دارای چندین شعبه است که می‌توان آن‌ها را از لحاظ شهرت یکی از معروف‌ترین‌ رستوران‌های استانبول دانست. منوی منحصر به فرد این رستوران‌ها از غذاهای کلاسیک عثمانی تشکیل شده که هر جایی نمی‌توان آن‌ها را پیدا کرد. این رستوران بین گردشگران و مردم محلی بسیار محبوب است. شما می‌توانید از بین ده‌ها غذایی که در صفحه نمایش پخش می‌شود هر چه دوست داشتید سفارش دهید. به علاوه اینجا یکی از رستوران‌های گیاه‌خواری محبوب در استانبول هم هست؛ زیرا سالادهایی برای گیاه‌خواران هم تدارک دیده‌اند. آن‌ها در زمان رمضان برگ برنده‌شان را رو می‌کنند و با ارائه طیف گسترده‌ای از غذاها و دسرها مردم را به سمت خود می‌کشانند.

آدرس: Caferağa, Güneşli Bahçe Sk., 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

 

Develi

احتمالا رستوران دِوِلی مشهورترین غذاخوری زنجیره‌ای استانبول است که به خاطر سرو غذاهای جنوب شرقی آناتولی مخصوصا ناحیه گازیانتپ در کل ترکیه مشهور و شناخته شده است. اولین شعبه این رستوران در ساماتیا افتتاح شد و بعد از آن شعبه‌هایی در Kalamış Marina، شعبه غذای دریایی، و شعباتی در آتاشهیر و اتیلر افتتاح کرد.

 

بخوانید: بهترین دسرهای استانبول را کجا بخوریم

 

 

Hünkar

این رستوران که در سال 1950 در نیشانتاشی افتتاح شد، غذاهای فوق‌العاده عثمانی و ترکی را سرو می‌کند و یکی از بهترین رستوران‌های محله نیشانتاشی محسوب می‌شود. ولی این رستوران در اصل به خاطر سوپ‌ها و غذاهای گوشتی‌اش شناخته شده و محبوب است. به علاوه این رستوران تنها غذاخوری استانبول است، که مورد تایید انجمن وگان ایالت متحده آمریکا قرار گرفته است. هونکار با اضافه کردن برخی خوراکی‌های ماه رمضان به یکی از بهترین نقاط خوردن افطاری در این شهر تبدیل می‌شود.

آدرس: Harbiye, Mim Kemal Öke Cd. No:21, 34271 Şişli/İstanbul, Turkey

 

 

Darüzziyafe

این رستوران که در مجتمع مسجد سلیمانیه واقع شده بنایی خیره‌کننده از معماری عثمانی است، که قدمت آن به سال 1550 باز می‌گردد. تجربه افطار در Darüzziyafe چیزی کم از سوار شدن در ماشین زمان ندارد، زیرا آن‌ها غذاهایی را تهیه می‌کنند که مطابق دستور العمل‌های کشف نشده در بایگانی‌های عثمانی هستند. به علاوه آنان غذاهای افطاری ویژه‌ همراه با موسیقی ترکی ارائه می‌دهند و حال و هوای بسیار خوبی ایجاد می‌کنند.

آدرس: Hoca Gıyasettin, Şifahane Sk. No:4, 34134 Fatih/İstanbul, Turkey

 

بخوانید: بهترین صبحانه‌های ترکی را کجا بخوریم؟

 

 

Asitane

آسیتانه که در نزدیکی کلیسای چورا در ادیرنه‌ کاپی واقع شده است، غذاهای خوشمزه دوره عثمانی را ارائه می‌دهد. آشپزها که این دستورالعمل‌ها را مثل راز حفظ می‌کنند مدت‌ها برای احیای دستورهای از دست رفته دوره عثمانی وقت و تلاش صرف کرده‌اند. بنابراین این رستوران در ماه رمضان مکانی ویژه برای خوردن شام و افطار بوده و همچنین باغی آرام را در کنار غذاها، در شهر قدیمی را در دسترس شما قرار می‌دهد.

آدرس: Dervişali, Kariye Cami Sk. No:6, 34240 Fatih/İstanbul, Turkey

 

 

Nar Lokanta

نار لوکانتا در طبقه بالایی ساختمان ارمغان در نزدیکی بازار بزرگ استانبول در خیابان Nuruosmaniye واقع شده است. این رستوران جایی شیک‌تر و مدرن‌تر برای خوردن افطاری است. در این رستوران غذاهای کلاسیک ترکی و عثمانی و همچنین غذاهای برجسته منطقه‌ای با مواد غذایی محلی و به روز تهیه می‌شوند. همچنین این ساختمان به مرکز هنرهای آشپزی YESAM اختصاص داده شده که هدف آن حفظ میراث غنی آشپزی ترکیه است.

آدرس: Mollafenari, Nuruosmaniye Cad. Armaggan No:41, 34120 Fatih/İstanbul, Turkey

 

 

Beyti

بیتی رستورانی خانوادگی است که در منطقه کادیکوی واقع شده و تاسیس آن به سال 1945 برمی‌گردد. این رستوران یکی از معروف‌ترین غذاخوری‌های شهر در تمام این سال‌ها بوده است. مخصوصا بیتی برای عاشقان غذاهای گوشتی انتخابی عالی است زیرا این رستوران شهرتش را مدیون غذاهای گوشتی مخصوصا کباب ترش خود است. البته غذاها کمی گران هستند، اما هیچ شکی نیست که یکی از گزینه‌هایی است که باید حتما در استانبول یک بار آن را امتحان کنید. پس چرا در ماه رمضان مخصوصا وقتی که آن‌ها غذاهای متنوع‌تری سرو می‌کنند به اینجا نروید؟

آدرس: Şenlikköy, Orman Sk. No:8, 34153 Bakırköy/İstanbul, Turkey

 

بخوانید: در کدام رستوران‌های ساحلی بدروم غذا بخوریم؟

 

مطالب مرتبط