مهم‌ترین دیدنی‌های کازبگی گرجستان

وقتی برای اولین بار از کازبگی دیدن می‌کنید، در برابر عظمت کوهستان و قله‌ای به ارتفاع 5000 متر که با برفی زیبا پوشیده شده است، خشکتان می‌زند! این منطقه در زمان امپراطوری روسیه، به احترام سنت استفان ابتدا به نام Stepantsminda نامگذاری شد، اما پس از آن به یاد الکساندر کازبگی که یک اشراف‌زاده و از شاعران محلی بود تغییر نام یافت. به هر حال اینجا یک منطقه دوست داشتنی است و ما نیز در این مقاله قصد داریم به معرفی مهم‌ترین دیدنی‌های کازبگی گرجستان بپردازیم.

 

کلیسای ترینیتی گرگتی

این کلیسا که در قرن چهاردهم ساخته شده، از زمان اتحاد جماهیر شوروی مکانی بسیار توریستی به شما می‌آمده است و یکی از کلیساهای معروف گرجستان به شمار می‌رود. حتی در دوران کمونیستی که تمام فعالیت‌های مذهبی ممنوع بود. در حال حاضر چند کشیش ارتدکس در تمام طول سال، در این کلیسا زندگی می کنند و شما می‌توانید صومعه را می‌توان بدون هیچ مشکلی بازدید کرد.

 

بخوانید: معرفی دریاچه اودزیرو گرجستان

 

 

پس زمینه این کلیسا، کوه کازبگ است که این ترکیب، یکی از بهترین مناظر جهان را برای عکاسی فراهم کرده است. در اوایل صبح، می‌توانید از تصویر کلیسا و کوه کازبگ در پس زمینه آن عکس بگیرید، زیرا خورشید پشت سر شما خواهد بود. در هنگام غروب نیز، می‌توانید از طرف مقابل کلیسا عکس بگیرید که آن منظره هم به همان اندازه شگفت‌انگیز است.

در ضمن باید گفت که شما می‌توانید هم پیاده و هم با ماشین به این کلیسا بروید. مسیر پیاده‌روی این منطقه یکی از بهترین نقاط گرجستان برای پیاده‌روی است، اگر قصد پیاده‌روی دارید، ابتدا باید به روستای گرگتی بروید و در انتهای روستا به سمت چپ بپیچید و در ابتدای مسیر حرکت به سمت کلیسا قرار بگیرید. بسته به سرعت شما، طی کردن این مسیر حدود یک ساعت به طول خواهد انجامید. اما با مینی ون‌هایی که 60GEL دریافت می‌کنند، نیز می‌توانید این مسیر را طی کنید.

 

 

دره تروسو

اگر می‌خواهید ترکیب کاملی از چشم اندازهایی به دره، خانه‌های روستایی و برج‌های باستانی‌ را داشته باشید، دره تروسو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دره تروسو از 20 کیلومتری جنوب کازبگی شروع می‌شود و پس از آن لازم است، که یک مسیر 15 کیلومتری را طی کنید تا به روستای آبانو برسید. در این روستا، مردمی مهربان انتظار شما را می‌کشند و سنت مهمان‌نوازی در گرجستان را به خوبی تمام در حق شما به جا می‌آورند. این گشت و گذار یک روز طول خواهد کشید و لازم است که برای طی مسیر، راننده‌ای را استخدام کنید و 100GEL نیز پرداخت نمایید.

 

بخوانید: معرفی جاذبه‌های غیرمعمول تفلیس

 

 

یخچال گرگتی

این پیاده‌روی، یکی از محبوب‌ترین کارها در کازبگی است که مسافران ماجراجو را به این سمت می‌کشاند. البته این پیاده‌روی به هیچ وجه آسان نخواهد بود. زیرا شما باید فقط در عرض یک روز 1600 متر را بالا و پایین بروید، مگر اینکه بخواهید در کنار یخچال‌های طبیعی در ارتفاع 3،200 متری از سطح دریا اردو بزنید.

به طور کلی این سفر، حدود 8-9 ساعت طول می‌کشد. بنابراین صبح زود حرکت کنید و به اندازه کافی آب همراه داشته باشید، زیرا تا زمانی که به اردوگاه نرسیدید چیزی نخواهید یافت. اگر با تور گرجستان سفر می‌کنید و به پیاده‌روی های یک روزه علاقه‌مند هستید، خواندن مقاله بهترین مسیرها برای پیاده‌روی یک روزه در گرجستان را قبل از سفر به شما توصیه می‌کنیم.

 

 

دره جوتا

جوتا یکی دیگر از دره‌های قابل توجه و بسیار متفاوت با تروسو است، زیرا شما هیچ روستایی را در این محدوده نمی‌یابید. منظره اینجا، از یک دره زیبا و مخملی سبزرنگ تشکیل شده و طبیعت آن از تروسو وحشی‌تر و بکرتر است. می‌توانید در این محدوده با کرایه دوچرخه از مغازه‌های اطراف، به گشت و گذار بپردازید.

البته باید گفت که در آغاز دره، روستایی است که چندین مهمان‌خانه نیز دارد و می‌توانید برای استراحت و برخورداری از غذاهای خوشمزه گرجستان مدتی در آن روستا بمانید. برای رسیدن به جوتا از کازبگی، کافی است که یک تاکسی کرایه کنید و 60GEL نیز پرداخت نمایید.

 

 

مرز روسیه و آبشارهای گولتی

کازبگی کمتر از 10 کیلومتر با مرز روسیه فاصله دارد و اگر خودرو دارید، توصیه می‌کنیم به آن سمت بروید، زیرا با منظره متفاوت و شگفت‌انگیزی مواجه خواهید شد. گفتنی است که آبشارهای گولتی، نقطه عطفی در این منظره بی‌بدیل به شمار می‌آیند. این آبشارها، در روستایی به همین نام واقع شده‌اند. با رسیدن به این منطقه، مسیرهای پیاده‌روی عالی را خواهید یافت و بعلاوه یک کلیسای جامع نیز در این حوالی وجود دارد که از جاذبه‌های گردشگری این مسیر به شمار می‌آید.

 

بخوانید: معرفی مهمترین صومعه‌های گرجستان

 

 

موزه تاریخی Stepantsminda

این موزه، در خانه یادبود نویسنده گرجی الکساندر کازبیگی (1890-1848) واقع شده است و یکی از موزه‌های معروف گرجستان است. در این موزه، علاوه بر کتابخانه و وسایل شخصی نویسنده، صنایع دستی نگارشناسی مرسوم منطقه Khevi نیز نگهداری می‌شود. نمایشگاه‌های باستان شناسی، یادگارهای مذهبی، کتاب‌ها آثار مختلفی از هنرمندان محلی را می‌توانید در این مکان جالب توجه بیابید.

 

 

کلیسای آنانوری

در راه بازگشت به تفلیس، می‌توانید از راننده مینی بوس بخواهید تا شما را در کنار کلیسای آنانوری ومجموعه‌ای از قلعه‌هایی که در کنار رودخانه زمردی رنگ آراگوی واقع شده‌اند، پیاده کند. این کلیسا نیز از جاذبه‌های پرطرفدار کازبگی به شمار می‌آید. بعلاوه توصیه می‌کنیم که از گشت و گذار در مغازه‌ها، خوردن قهوه و خاچاپوری و نیز صعود به تپه‌های اطراف غافل نشوید.

 

بخوانید: گردشگری در تفلیس برای هنردوستان

 

 

در این مقاله برای آشنایی با مهم‌ترین دیدنی‌های کازبگی گرجستان، همسفر شدیم. این منطقه، از هر طرف با کوه‌های بزرگ احاطه شده و قابل توجه‌ترین آنها، کوه کازبگ است که در بخش غربی کازبگی واقع شده است. به هر حال اگر روحیه ماجراجو و کمال طلب دارید و نیز اولویت سفرتان، چشم‌انداز بی‌نظیر از طبیعت است، سفر به کازبگی را قویا به شما توصیه می‌کنیم.

 

مطالب مرتبط