معرفی موزه هنر مدرن در استانبول

استانبول مدرن که با نام موزه هنر مدرن استانبول نیز شناخته می‌شود، در سال 2004 به عنوان اولین موزه هنر مدرن و معاصر ترکیه تأسیس شد. این موزه خصوصی، متعهد است که خلاقیت هنری و هویت فرهنگی ترکیه را با دنیای هنری محلی و بین‌المللی به اشتراک بگذارد و میزبان طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های بین رشته‌ای باشد.

موزه هنر مدرن استانبول، چشم اندازی جهانی را برای جمع آوری، حفظ، نمایش و مستندسازی آثار هنری مدرن و معاصر، عکاسی، طراحی، معماری، رسانه‌های جدید و سینما ارائه می‌دهد. این موزه، از هنرمندان برای ایجاد آثار خود جهت ایجاد مشارکت‌های بین‌المللی پشتیبانی می‌کند. بیایید کمی به پیش برویم و در سفر با تور استانبول از نزدیک با موزه هنر مدرن استانبول آشنا شویم.

 

محل فعلی نمایشگاه مدرن

این موزه، به مدت 14 سال در ساختمانی به مساحت 8000 متر مربع در منطقه‌ی کاراکوی استانبول در سواحل بسفر واقع شده بود. اما هم اکنون به یک فضای موقت در بی اغلو نقل مکان کرده و از مه 2018 به بعد پذیرای بازدید‌کنندگان در این مکان شد. در عین حال ساختمان جدید آن در حال ساخت است، که پیش بینی می‌شود تا سال 2021 ساخت آن به اتمام برسد.

آدرس: Asmalımescit Mahallesi, Meşrutiyet Caddesi, No:99, Beyoglu

 

 

نمایشگاه دائمی

این موزه، انواع مختلفی از فعالیت‌های فرهنگی را در سالن‌های نمایش دائمی و موقت خود ارائه می‌‌دهد. در بخش دائمی، آثاری وجود دارد که به بررسی رابطه انسان‌ها با شهرها، با طبیعت، با خودشان و با محیط فیزیکی‌شان در بافت‌های تاریخی، اجتماعی و شخصی می‌پردازد. بعلاوه، این نمایشگاه تأثیر احساسات انسانی را از محرک‌های دیداری و شنیداری در دنیای مدرن امروزی انعکاس می‌دهد. این بخش، در قسمت فوقانی موزه واقع شده است.

 

بخوانید: معرفی موزه آدام میکیوویچ در استانبول

 

 

فضای موقت جدید

این بخش در حال حاضر میزبان تمامی نمایشگاه‌های موقت و رویدادها، گالری عکس، برنامه‌های آموزشی و اجتماعی، کتابخانه، سینما، کافه و فروشگاه است، تا زمانی که ساختمان جدید آن در کاراکوی به پایان برسد. این بخش نیز، فضای پایینی موزه را در برگرفته است.

 

بخوانید: کاخ موزه تاریخی تکفور استانبول

 

 

کتابخانه‌ی موزه مدرن استانبول

کتابخانه موزه، بیش از 11500 کتاب به زبان‌های ترکی و خارجی را درباره هنر مدرن و معاصر در اختیار بازدیدکنندگان و محققان قرار می‌دهد. اینجا محل مناسبی برای کتاب‌دوستان در استانبول است. این کتابخانه با دستیابی به منابع هنری ترکیه و خارج از کشور، مجموعه خود را به روز نگه می‌دارد. خرید کتاب از طریق کمک مالی، مبادله و همکاری انجام می‌شود. جالب است بدانید که موزه هنر مدرن استانبول، بخشی از مؤسسه فرهنگی Google است، به این معنی که می‌توانید قبل از بازدید از موزه، برخی از آثار را از طریق این سایت پیگیری نمایید.

 

 

سینما‌ی موزه مدرن استانبول

استانبول مدرن، دارای برنامه‌های ماهانه مشخصی برای نمایش فیلم در سینمای موزه است و به طورکلی حداقل یک فیلم متفاوت را در روزهای پنج شنبه‌، شنبه و یکشنبه نمایش می‌دهد. اگر دوست دارید در سفر به این شهر تجربه حضور در بهترین سینماهای استانبول را داشته باشید، بازدید از این سینما خالی از لطف نخواهد بود.

 

 

چگونه به موزه برویم؟

برای رسیدن به این موزه زیبا، می‌توانید سوار خط M2 متروی بین هاسی اوسمان و ینی کاپی شوید و در ایستگاه‌های تاکسیم یا سیشان پیاده شوید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین راه‌های حمل و نقل در استانبول را مطالعه فرمایید. این موزه تقریبا بین 7-8 دقیقه با هر دو ایستگاه مترو فاصله دارد. اگر از مناطق سلطان احمد یا کاراکوی به این موزه می‌آیید، از کاراکوی به مقصد Tünel، سوار فونیکولار شوید. در این صورت پس از رسیدن به مقصد، تنها 3-4 دقیقه پیاده‌روی با موزه فاصله خوهید داشت. لطفا در نظر داشته باشید که محل دائمی موزه، فضای پارکینگ ندارد.

 

بخوانید: آشنایی با موزه کاریه استانبول

 

 

برنامه بازدید از موزه

این موزه در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر و روزهای پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 8 بعد از ظهر و یکشنبه ها نیز از ساعت 11صبح تا 6 بعد از ظهر باز است و دوشنبه‌ها نیز تعطیل است. در ضمن ورود برای هر بازدیدکننده خارجی، 72 لیر ترکیه هزینه دارد. توصیه می‌کنیم مقاله ساعت کار جاذبه‌های استانبول را مطالعه کنید تا در تمام طول سفر با اطلاع قبلی به بازدید از بهترین موزه‌های استانبول بروید.

 

 

امیدواریم که از گردش در موزه هنر مدرن در استانبول لذت برده باشید. در نهایت اگر از گشت و گذار خسته شدید، می‌توانید به استراحت در کافه موزه بپردازید و از طعم بی‌نظیر قهوه و یا لوبیای تازه لذت ببرید. همچنین اگر به دنبال خرید سوغات ترکیه هستید، فروشگاه این موزه نیز مکان مناسبی برایتان است و می‌توانید به خرید اشیایی برای خانه و محل کار، کتاب و وسایل سرگرم کننده برای کودکان و همچنین تزئینات، لوازم التحریر و غیره بپردازید.

 

بخوانید: بازدید از موزه پرا در استانبول

 

مطالب مرتبط