معرفی موزه Rahmi M Koc در استانبول

در استانبول، موزه‌های بسیاری وجود دارد که داستان این شهر و کشور ترکیه را از زوایای مختلف بازگو می‌کنند. قدمت آثار موزه‌ها، عمدتا به دوران قبل از امپراطوری عثمانی باز می‌گردد. یکی از معروف‌ترین آنها که در سفر با تور استانبول حتما باید از آن بازدید کنید، موزه Rahmi M Koc است که طرفداران خود را داشته و بسیار سرگرم کننده است. این موزه، به ارائه آثاری در حیطه حمل و نقل و ارتباطات و صنایع در استانبول می پردازد. بسیار خب بیایید از نزدیک نگاهی به این موزه بیندازیم.

 

درباره موزه

همانطور که از نام آن پیداست، موزه رحمی ام کوچ، توسط رحمی کوچ تاسیس شد که تاجری بسیار ثروتمند و علاقمند به امور مربوط به مکانیک و صنعت بود. این موزه، در سال 1994 افتتاح شد و از آن زمان بسیار مورد توجه بوده است. این مکان انواع اتومبیل‌های مختلف، قایق‌ها، اتوبوس‌ها، هواپیماها و سایر موارد مرتبط با صنعت را در خود جای داده است.

نمایشگاه‌های جدید موقتی، هرازچندگاهی در اینجا برگزار می‌شوند. اما نمایشگاه‌های دائمی مختلفی نظیر کشتی بخار کالندر که در سال 1911 در نیوکاسل آپون تاین ساخته شد در این موزه برپا است. همچنین تعداد زیادی از دوچرخه‌های مختلف را نیز می‌توانید در این مکان بیابید.

 

بخوانید: گنجینه‌‌ی ارزشمند موزه فرش استانبول

 

 

یک زیردریایی جنگ جهانی دوم در محوطه موزه مستقر شده است که مربوط به سال 1944 است. جالب است بدانید که با پرداخت 7 لیر اضافی می‌توانید به این زیردریایی وارد شوید و این چیزی است که بسیار مورد استقبال بچه‌ها و نیز علاقمندان تاریخ است. همچنین یک اتومبیل خودران در معرض نمایش قرار دارد که مربوط به دهه 1930 میلادی است.

 

 

اما آنچه واقعاً موزه Rahmi M Koc را از سایر موزه‌های استانبول متمایز می‌کند، صرفا موضوعات و آثار ارائه شده نیستند. بلکه طبیعت تعاملی این مکان بسیار مورد توجه است. در واقع در این موزه، یک تفکر مدرن برای بازدید حاکم است و شما می‌توانید با آثار تعامل و ارتباط داشته باشید و یا در تست‌هایی که انجام می‌شود شرکت کنید. اگر در سفر به استانبول با کودکان هستید از این موزه بازدید کنید زیرا، این ویژگی می‌تواند یک روش عالی برای یادگیری و آموزش آنها در حوزه صنعت و حمل و نقل باشد.

 

بخوانید: کاخ موزه تاریخی تکفور استانبول

 

 

برنامه بازدید از موزه

موزه Rahmi M Koc، در همه ایام هفته به جز دوشنبه‌ها باز است. البته در مورد تعطیلات رسمی لازم است که از قبل تماس بگیرید، چون موزه گاهی در این روزها بسته است. زمان بازدید نیز در روزهای سه شنبه تا جمعه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر، و در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر است. هزینه ورودی 15 لیر بوده، اما همانطور که گفته شد اگر بخواهید به زیردریایی بروید لازم است که 7 لیر اضافی نیز پرداخت کنید. برای آشنایی بیشتر با ساعات کاری موزه‌های استانبول توصیه میکنید حتما از قبل از برنامه کاری آن‌ها با خبر باشید و سپس به بازدید بروید.

 

 

چگونه به موزه برویم؟

این موزه در سواحل شاخ طلایی استانبول قرار دارد. شما می‌توانید با کشتی به موزه بروید که در این صورت مطمئنا این سفر بسیار دلپذیرتر و خوش منظره خواهد بود! بنابراین کافی است که به سادگی در محله امینونو استانبول سوار کشتی تفریحی Halic Hatti شوید و در هاسکوی پیاده شوید و با کمی پیاده‌روی خود را به موزه برسانید. اگر در سمت آسیایی استانبول اقامت دارید، می‌توانید با کشتی به امینونو بروید و بعد همانطور که گفته شد مجددا با کشتی خود را به هاسکوی برسانید.

آدرس موزه: Piri Paşa, Hasköy Cd. No:5 D:No:5, 34445 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

 

بازدید از موزه چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمانی که در موزه رحمی ام کوچ می‌گذرانید بستگی به فرصت خودتان دارد، اما معمولا یک نصف روز برای اینکار خوب است و باقی روز را می‌توانید در سواحل شاخ طلایی و جاذبه‌های اطراف، به گشت و گذار بپردازید. اما به هر حال باید گفت که دیدن منظره غروب خورشید در اینجا طرفداران بسیاری دارد.

 

بخوانید: بازدید از موزه تاریخ پاناروما 1453 استانبول

 

 

در نهایت باید بگوییم که در این موزه تعداد زیادی رستوران و کافه نیز وجود دارد که حتما باید آنها امتحان کنید. کافه du Levant به سبک پاریسی، رستوران Halat به سبک ترکی، یک بار انگلیسی به نام Bar Bar Rossa و همچنین تزئینات خاص رستوران‌ها، همگی به شما این احساس را می‌دهند که همزمان به جاهای مختلفی در دنیا سفر کرده‌اید.  

 

 

 

مطالب مرتبط