۱۵ نکته مفید در سفر به تایلند

هر ساله، میلیون‌ها نفر به تایلند سفر می‌کنند و تعداد بازدیدکنندگان این منطقه در حال رشد است. داشتن اطلاعات اولیه و ضروری در سفر با تور تایلند قبل از اینکه راهی این کشور شوید، هم برای شما و هم برای افراد محلی که با آنها ملاقات خواهید داشت مفید خواهد بود. بیایید با هم به مرور مهم‌ترین اطلاعات در سفر به تایلند بپردازیم.

 

شرایط آب و هوایی را در نظر داشته باشید

آب و هوای دلپذیر؛ یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر به تایلند برای بسیاری از گردشگران است و حتی در هنگام بارندگی نیز این کشور لطف خاص خود را دارد اما به هرحال انتخاب بهترین زمان برای سفر به تایلند یکی از اصلی‌ترین شروط سفر است. واقعیت این است که آب و هوا در تایلند، به شدت گرم نمی‌شود و در جزایر همیشه نسیمی از اقیانوس برای خنک کردن شما وجود خواهد داشت. باران حتی در فصل خشک نیز ممکن است بطور غیرمنتظره ببارد، بنابراین همیشه چتر و امکانات کافی را در این رابطه در کوله پشتی خود داشته باشید.

 

بخوانید: راهنمای سفر به کانچانابوری تایلند

 

 

از پول رایج تایلند استفاده کنید

واحد پول در تایلند، بات است که هر 30 بات معادل 1 دلار آمریکا است. البته این عدد در طول زمان تغییر می‌کند، اما بطور کلی بات تایلند از ثبات بالایی برخوردار است. نکته‌ای که باید درنظر داشته باشید، این است که برای خرید در تایلند، حتی‌المقدور برای پرداختهایتان در این کشور، از دلار استفاده نکنید و همیشه ارز محلی با خود داشته باشید. دستگاه‌های خودپرداز در همه جای تایلند وجود دارند تا شما بتوانید دلار خود را به بات تبدیل کنید.

 

 

پادشاه فقید، خداست

پادشاه تایلند دارای طولانی‌ترین دوران پادشاه سلطنتی جهان بود، اما متأسفانه در اکتبر سال 2016 درگذشت. این شخص، حکم خدا را برای مردم این کشور داشت و هنوز هم چنین حسی نسبت به او در قلب مردم تایلند وجود دارد. پس از درگذشت او، یکسال عزای عمومی در این کشور اعلام شد. با توجه به این اطلاعات، لازم است توجه داشته باشید که هیچ گاه در‌ تایلند نسبت به پادشاه کلامی منفی به زبان نیاورید و احترام او را داشته باشید و به علایق و باورهای مردم این کشور احترام بگذارید.

 

بخوانید: بازدید از جزایر برتر در اولین سفر به تایلند

 

 

آداپتور مسافرتی به همراه داشته باشید

تایلند، یکی از معدود کشورهایی است که در آن انواع سوکت‌های برقی یافت می‌شوند. تمام مکان‌های مجلل، دارای پریزهایی هستند که می‌توانید تقریبا همه دستگاه‌های برقی از کشورهای مختلف را به آن وصل کنید. با این حال اگر در این مورد نگران هستید، بهتر است یک آداپتور مسافرتی را در سفر به تایلند همراه خود داشته باشید.

 

 

تعداد زیادی سگ در تایلند وجود دارد

در خیابان‌های پایتخت تایلند، حدود 300000 سگ ولگرد وجود دارد که به تنهایی در حال گردش هستند. بهتر است به دلیل برخی مشکلات جسمی نظیر ضایعات و کک و ناراحتی‌های پوستی که سگ‌های ولگرد به آن مبتلا هستند، از نزدیک شدن و دست زدن به آنها اجتناب کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله اشتباهات رایجی که در سفر به تایلند باید مراقب آن‌ها باشیم را مطالعه فرمایید. افراد محلی معمولا غذا و آب این حیوانات را تامین می‌کنند، اما هنوز هم بسیاری از آنها مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

 

 

به میمون‌ها غذا ندهید

شما در تایلند، با سواحل پر از میمون روبرو خواهید شد. این حیوانات، زیبا و باهوش هستند و دیدن آنها از نزدیک قطعا برایتان تجربه جالبی خواهد بود. اما این بدان معنا نیست که شما باید به آنها غذا دهید. غذا دادن به میمون‌ها، به آنها این حس را می‌دهد که  به تنهایی قادر به یافتن غذا نیستند و این امر باعث می‌شود که در طبیعت وحشی آسیب‌پذیر شوند.

بنابراین عادت می‌کنند که به امید پیدا کردن غذا، به سروقت کیف و وسایل شخصی گردشگران بروند و از آنها سرقت کنند. به یاد داشته باشید که این حیوانات وحشی هستند و ممکن است سفر شما را به تجربه‌ای خطرناک بدل کنند. آنها آنقدر مورد استقبال گردشگران قرار گرفته‌‌اند که بی‌ادب و بی‌پروا شده‌اند. نیازی به ترس از آنها نیست، اما لطفا با احتیاط به نزدیک شوید.

 

بخوانید: دانستنی‌های مهم برای سفر به بانکوک

 

 

چانه‌زنی معقولانه‌ای داشته باشید

چانه زنی در هنگام خرید در تایلند، می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. گفته می‌شود که در این کشور، همیشه امکانی برای اینکار در هنگام معامله وجود دارد. در دنیای غرب، کشورهای معدودی را خواهید یافت که به شما اجازه تغییر قیمت‌ها و توافق نهایی بر سر یک قیمت را بدهند.

اما در این مورد محتاطانه عمل کنید. اگر کالایی دارای برچسب قیمت نیست، می‌توانید از فروشنده بخواهید که در مورد آن به شما تخفیف بدهد. در این مورد مودبانه رفتار کنید، زیرا اگر طلبکارانه تقاضای تخفیف کنید این امر به طرزی ناخوشایند منجر به ناراحتی فروشنده خواهد شد و مجبورید به مغازه‌ای دیگر برای خرید کالای موردنظرتان مراجعه کنید.

 

بخوانید: ۹ فعالیت هیجان‌انگیز در سفر به تایلند

 

 

تایلند کشوری امن است

تایلند برای توریست‌ها تقریبا بی‌خطر است! البته هر کشوری مشکلات خاص خود را دارد، اما به عنوان یک توریست خطرات چندانی شما را تهدید نخواهند کرد. با توجه به سفر میلیون‌ها نفر در سال به تایلند، مسئولین این کشور به خوبی می‌دانند که امنیت موضوعی مهمی است و تمام تلاش خود را برای ایجاد و حفظ محیطی امن برای گردشگران به عمل می‌آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، مقاله نکات مهم در مورد امنیت تایلند را مطالعه کنید.

 

 

تایلند کشور لبخندهاست

کشور لبخندها، لقب مستعاری است که به تایلند نسبت داده شده و این گویای همه چیز در مورد این کشور است. در واقع تایلند، یکی از دوستانه‌ترین کشورها در سراسر جهان است و اهالی آن بسیار مشتاق کمک کردن به غریبه‌ها هستند.

 

 

کفش خود را درآورید

نکته مهم در سفر به تایلند این است که در هنگام ورود به خانه‌های محلی، مغازه‌های کوچک، رستوران‌های معتبر و نیز معابد، باید کفش خود را در آورید. این امر، یکی از آداب و رسومی حتمی و مهم در این کشور است و سرپیچی از آن بی‌احترامی به مردم محلی و قوانین کشور تلقی خواهد شد. 

 

بخوانید: پنج دلیل برای تنها سفر کردن به تایلند

 

 

اسپری حشره‌کش همراه داشته باشید

گزیده شدن از سوی حشرات، امری متداول در سفر به تایلند است. خواه در اتاق خود در هتل باشید و یا در فضای بیرون به سر ببرید، ممکن است که با این تجربیات ناخوشایند مواجه شوید. بنابراین بیش از عطر و ادکلن، به یک اسپری حشره‌کش فکر کنید تا امنیت و آرامش بیشتری را در سفرتان تجربه کنید.

 

 

در مورد جاذبه‌های توریستی تحقیق کنید

ممکن است قصد رفتن به یکی از مکان‌های توریستی تایلند را داشته باشید، اما راننده تاکسی برای اینکه کار خود را راحت کند مکان دیگری را به دروغ به شما جذاب‌تر معرفی کنند. گاهی نیز در مورد کرایه‌ها و یا هزینه‌های ورودی به یک مکان توریستی، با چنین فریب‌هایی مواجه خواهید شد.

بهترین راه برای اجتناب از چنین امری، این است که به اندازه کافی در مورد هزینه‌ها ی ورودی و زمان بازگشایی برخی از جاذبه‌ها و نیز مسیر رفت و آمد تحقیق کنید. یک نقشه تهیه کنید و کمی تایلندی بیاموزید. اینها نکاتی است که به شما کمک می‌کنند تا دچار تجربیات ناخوشایند در سفرتان نشوید، وگرنه بسیاری از مردم تایلند افرادی صادق و دلسوز هستند و به شما کمک خواهند کرد.

 

 

از غذاهای خیابانی لذت ببرید

صحنه غذاهای خیابانی تایلند، یکی از بهترین تصاویری است که با آن مواجه خواهید شد. در سراسر خیابان‌ها، شما با غذاکده‌های متعددی مواجه خواهید شد، که خوراکی‌های بینظیری را سرو می‌کنند. بعلاوه، استفاده از این غذاها یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های سفر است، زیرا با وجود کیفیت مناسب، عمدتا از قیمت پایینی برخوردارند. البته اگر غذاهای تند و پرادویه را دوست ندارید، در هنگام سفارش غذا این را مطرح کنید تا طعم‌های ملایم‌تری را تجربه کنید.

 

 

سوار فیل‌ها نشوید

اکثر افرادی که به تایلند سفر می‌کنند از قبل می‌دانند که سوار شدن به فیل‌ها کار صحیحی نیست، اما هنوز هم بسیاری از تورها چنین امکاناتی را ارائه می‌دهند. اما امیدوارم که شما درک کنید که فیل سواری تفریح سالمی نیست. ظلم کردن به حیوانات را متوقف کنید و از عکس گرفتن با آنها نیز خودداری کنید. حتی‌المقدور از یک پناهگاه فیل معتبر بازدید کنید که به حقوق حیوانات اهمیت می‌دهد.

 

بخوانید: راهنمای سفر به جزیره لیپه در تایلند

 

 

ترجیحا آب بطری مصرف کنید

هر چند که آب شیر نیز در تایلند به طور مرسوم مورد شرب قرار می‌گیرد، اما پیشنهاد می‌کنیم که برای داشتن سلامت و امنیت بیشتر در سفر، آب باکیفیت‌تر را در بطری خریداری کنید. این کار هزینه چندانی به شما تحمیل نخواهد کرد.

 

 

این مقاله، به ارائه مهم‌ترین اطلاعاتی که باید در سفر به تایلند بدانید اختصاص داشت. امیدواریم که این دانسته‌ها در برنامه‌ریزی گشت و گذارتان در این کشور تاثیر مثبتی داشته و تجربه سفر بهتری را برایتان رقم بزند.

مطالب مرتبط