جاذبه‌های گردشگری تلاوی گرجستان

گرجستان و خصوصا منطقه کاختی در طول تاریخ به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص، مرکز بسیاری از تهاجمات بوده است. به همین دلیل، جاذبه‌های توریستی بسیاری را می‌توان درآن یافت که دارای اهمیت فرهنگی و تاریخی بالایی هستند. بهتر است قبل از هر چیز، مقاله تجربه‌ای دل‌انگیز از سفر به کاختی را مطالعه کنید.

شهر مرکزی منطقه کاختی یعنی تلاوی، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای منطقه و یک مکان تاریخی است که دارای مناظر خیره کننده‌ای از کوه، معماری‌های زیبا، صومعه‌های باستانی، دره‌های شگفت‌انگیز و تاترهایی با آوازها و رقص‌های محلی بی‌نظیر است. اگر قصد سفر با تور گرجستان به این منطقه زیبا را دارید، خوب است با مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تلاوی گرجستان آشنا شوید.  

 

قلعه Batonis Tsikhe

این قلعه در خیابان اریکله دوم، یکی از بهترین کاخ‌های سلطنتی قرون وسطایی در کشور گرجستان است و یکی از قلعه‌های معروف گرجستان است. باید گفت که این بنا، توسط پادشاه آرچیل در قرن 17 ساخته شد و از آن پس، اقامتگاه پادشاهان کاختی در سده‌های 17 و 18 بوده است. البته پادشاه اریکله دوم، مساحت قلعه را در نیمه دوم قرن 18 گسترش داد. امروز در این منطقه، موزه‌ای به این پادشاه اختصاص داده شده است که می‌توانید از اتاق‌های خواب، تخت پادشاه و شمشیر او بازدید کنید.

 

 

مجتمع صومعه Ikalto

این مجتمع آکادمی از 3 کلیسا تشکیل شده است. گفتنی است که این بنای کم نظیر سنگی و دارای سنگ فرش، در حدود سده‌های 12 و 13 ساخته شده است. در ویرانه‌های آن نیز، می‌توان بقایای آثار علمی و آموزشی را مشاهده کرد.

 

بخوانید: بهترین زمان برای سفر به گرجستان

 

 

درخت غول پیکر

این درخت، حدود 900 سال است که در اینجا در خیابان چاداری ایستاده و این امر آن را به یکی از قدیمی‌ترین و بی‌نظیرترین جاذبه‌های گرجستان بدل کرده است. عرض این درخت، 12 متر و ارتفاع آن در حدود 46 متر است. طبق باوری قدیمی، سابقا درست در این ناحیه، ردیفی از درخت‌هایی شبیه این درخت بوده است و حتی یکی از آنها به حدی بلند بوده که به نظر می‌رسیده شاخه‌های آن به آسمان آبی می‌رسد. این امر باعث شد مردم باور کنند که این درخت، ارتباطی بین بهشت و زمین برقرار می‌کند. بنابراین مردم محلی شروع به تقدیس درخت کردند و دور آن جمع شدند.

زمان گذشت و ردیف درختان نابود شد و ساکنین تنها توانستند درخت فعلی را نجات دهند. از آن پس این درخت، بعنوان درخت مراد در این محدوده شهرت پیدا کرد و مردم آرزوهایشان را با آن به اشتراک گذاشتند و حتی امروزه این سنت هنوز زنده مانده است.

 

 

کلیسای جامع آلاوردی

این کلیسا با ارتفاع 51 متر، بلندترین بنا در میان ساختمان‌هایی با معماری قرون وسطایی گرجستان است. این ساختمان، از نوع کراس بوده و سه طاق دارد و از سه طرف نیز، سه ورودی در این بنا وجود دارد و یکی از متفاوت‌ترین کلیساهای گرجستان است. گفتنی است کتیبه‌های بسیاری بر روی دیوارهای کلیسای جامع به چشم می‌خورند. کلیسای جامع آلاوردی، یکی از مهم‌ترین مراکز کسب دانش در گرجستان بود.

 

بخوانید: سفر به منطقه کوهستانی قفقاز در گرجستان

 

 

پارک Nadikvari

پس از خسته شدن از پیاده‌روی‌های توریستی‌تان، بهتر است در این پارک استراحت کنید و از طبیعت زیبا، یک تئاتر در فضای باز، مسیرهای پیاده‌روی و چشم اندازهای جالبی از شهر لذت ببرید.

 

 

املاک شاهزاده چاوچاوادزه

شاهزاده الکساندر چاوچاوادزه (1846 - 1786)، مهم‌ترین چهره تاریخ گرجستان بود. کاخ و باغ او در Tsinandali، یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در تلاوی به شمار می‌آید. این کاخ، تنها 9 کیلومتر با شهر فاصله دارد و یادگارهای بی‌نظیری از خانواده سلطنتی قرن 19 را به نمایش می‌گذارد. حیاط که به سبک انگلیسی طراحی شده است، دارای گیاهان غیرمعمول و درختان باستانی است.

 

 

خیابان چولوکاشویلی

این محدوده، یکی از زیباترین خیابان‌هایی است که دیده‌اید. این خیابان، ساختاری اروپایی داشته و ساختمان‌هایش دارای بالکن‌های زیبا به سبک قدیمی و آراسته به پنجره‌های رنگارنگ است. اینجا یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای گرفتن عکس‌های یادگاری است.

 

بخوانید: سفر متفاوت به گودائوری در گرجستان

 

 

صومعه قدیمی Shuamta

اینجا یکی از صومعه‌های مهم گرجستان است. این مجتمع که از شاخص‌ترین آثار تاریخی معماری گرجستان است، در ناحیه‌ای به همین نام در تلاوی واقع شده است. این بنا، از سه طرف توسط کوه‌ها احاطه شده است. گفتنی است که این مجتمع قدیمی، از سه کلیسای سنگی و دارای سنگفرش تشکیل شده است.

 

 

بنای یادبود پادشاه هراکلیوس

این بنای یادبود در قلب شهر تلاوی واقع شده و بسیار چشمگیر است و منظره بسیار مناسبی برای ثبت عکس‌های یادگاری را در اختیار شما می‌گذارد.

 

بخوانید: سفرهای گروهی هیجان انگیز در تفلیس

 

 

دریاچه Lopota

این دریاچه تفریحی، در حدود 20 دقیقه رانندگی از تلاوی واقع شده است و یک گزینه عالی برای استراحت آخر هفته به شمار می‌آید. Lopota  یکی از زیباترین دریاچه‌های گرجستان است. در حوالی این دریاچه ساختمان‌های اقامتی متعدد، امکانات تفریحی و چندین استخر ساخته شده است.

 

 

صومعه Nekresi

این بنا که توسط سنت ابیبوس نکرسلی، یکی از سیزده پدر سوری بنا نهاده شد، یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های صومعه در منطقه کاختی به شمار می‌آید. این مجموعه، در تپه‌ای شیب‌دار مشرف به دره آلازانی واقع شده و مشتمل بر انواع بناهایی است که در زمان‌های مختلف ساخته شده‌اند. در این جا می‌توانید کلیسای مریم مقدس، یک کاخ اسقف دو طبقه، یک کلیسای باستانی جامع و یک برج چهار طبقه را بیابید.

 

بخوانید: ۹ دلیل برای سفر به کوتایسی گرجستان

 

 

در این مقاله مروری داشتیم بر مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تلاوی گرجستان. اگر می‌خواهید از این محدوده بازدید کنید، لازم است بدانید که روزانه، مارشروتکاها از ایستگاه مترو ایسانی در تفلیس به تلاوی می‌روند. اما در عین حال برای رسیدن به تلاوی می توانید از تاکسی هایی استفاده کنید که در نزدیکی متروی ایسانی وجود دارند. در ضمن اگر با اتومبیل شخصی سفر می‌کنید، کوتاهترین راه برای رسیدن از تفلیس به تلاوی، از طریق گذرگاه گومبوری است که منظره زیبایی از کوهستان را به مخاطبان هدیه می‌دهد.

مطالب مرتبط