ساعت کار جاذبه‌های استانبول، بخش اول

وقتی به استانبول سفر می‌کنید، همانطور که پیدا کردن هتل و شناخت بهترین دیدنی‌های استانبول ضرورت دارد، ساعت کار جاذبه‌های اصلی هم اهمیت بالایی دارد. گرچه در گیر و دار آماده کردن تدارکات سفر با تور استانبول کم‌تر کسی به این ضرورت دقت می‌کند. در اینجا خلاصه‌ای عالی از ساعت‌های باز شدن و پذیرش مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول مانند موزه‌ها، بازارها، پارک‌های تفریحی و غیره را پیدا خواهید کرد. با استفاده از این مقاله راحت و سریع می‌توانید از وضعیت جاذبه‌های برتر شهر مطلع شوید و پشت درهای بسته نمانید.

 

اطلاعات ساعت و پذیرش

اکثر جاذبه‌های دیدنی و پرطرفدار استانبول از ساعت 09:00 صبح تا 19 عصر باز هستند و آخرین ورود حداقل یک ساعت قبل از ساعت تعطیلی آن‌هاست. در عین حال بیشتر جاذبه‌های اصلی هر 7 روز هفته را باز و در دسترس هستند. برخی از جاذبه‌ها روزهای آخرهفته با تاخیر باز می‌کنند و یا اوقات تعطیلی دارند و برخی از موزه‌ها نیز یک روز هفته را عموما اواسط هفته تعطیل هستند. این تغییرات در زمستان هم مشاهده می‌شود، مثلا در فصل زمستان با تاخیر باز شوند و یا زودتر تعطیل شوند.

 

بخوانید: معرفی موزه جذاب راحمی کوچ؛ استانبول

 

 

موزه‌های استانبول

 

موزه ایاصوفیه

 موزه ایاصوفیه در استانبول از اول آوریل تا 31 اکتبر همه روزه به جز دوشنبه بین ساعات 9 صبح تا 7 عصر و از 31 اکتبر تا 01 آوریل به جز دوشنبه‌ها بین ساعات 9 صبح تا 6 عصر میزبان بازدیدکنندگان است. بلیط فروشی نیز در تابستان‌ها ساعت 17:30 دقیقه و زمستان‌ها ساعت 16 بعد از ظهر تعطیل می‌شود. شما می‌توانید از بلیط فروشی با 100 لیر برای هر نفر بلیط بخرید و وارد شوید.

 

 

کاخ توپکاپی

این موزه همه روزه به جز سه شنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 16:30 بعد از ظهر میزبان جمعیت گردشگران است. شما می‌توانید از باجه فروش بلیط با 72 لیر از داخل موزه دیدن کنید. شما می‌توانید با 42 لیر از خوابگاه ندیمه‌ها، حرم سلطان و سربازخانه دیدن کنید. نکته جالب این که در حیاط کاخ توپکاپی در استانبول موزه هاگیا ایرنه واقع شده که بازدید از آن 36 لیر است.

 

بخوانید: معرفی موزه اسباب‌بازی استانبول

 

 

مخزن باسیلیکا

به صورت عادی این موزه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17:30 باز است. اما روز اول تعطیلات مذهبی فقط تا ساعت 1 ظهر باز است. شما می‌توانید با 30 لیر از باجه فروش بلیط بخرید و از موزه مخزن باسیلیکا در استانبول دیدن کنید.

 

 

موزه‌ باستان شناسی استانبول

 این موزه از اول آوریل تا اول اکتبر همه روزه به جز دوشنبه بین ساعات 9 صبح تا 8 شب و از اول اکتبر تا اول آوریل به جز دوشنبه‌ها بین ساعات 9 صبح تا 6 عصر میزبان بازدیدکنندگان است. توجه داشته باشید که پیشخوان موزه یک ساعت قبل از تعطیلی از دسترس خارج می‌شود و امکان خرید بلیط دیگر مقدور نخواهد بود. قیمت بلیط بازدید این موزه 50 لیر است.

 

 

موزه هنرهای اسلامی و ترکی استانبول

 از اول آوریل تا اول اکتبر همه روزه به جز دوشنبه بین ساعات 9 صبح تا 7 شب و از اول اکتبر تا اول آوریل به جز دوشنبه‌ها بین ساعات 9 صبح تا 6 عصر میزبان بازدیدکنندگان است. توجه داشته باشید که پیشخوان موزه یک ساعت قبل از تعطیلی از دسترس خارج می‌شود و امکان خرید بلیط دیگر مقدور نخواهد بود. قیمت بلیط بازدید این موزه 50 لیر است.

 

بخوانید: متفاوت‌ترین کارها در سفر به استانبول

 

 

کاخ بزرگ موزائیک

 از اول آوریل تا 31 اکتبر همه روزه بین ساعات 9 صبح تا 7 عصر و از 31 اکتبر تا 01 آوریل بین ساعات 9 صبح تا 6 عصر میزبان بازدیدکنندگان است. بلیط فروشی نیز نیم ساعت قبل از تعطیلی موزه از دسترس خارج می‌شود. ورودی بلیت برای بازدید از موزه موزائیک استانبول 30 لیر است.

 

 

کاخ دلماباغچه استانبول

 این موزه همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 16:30 بعد از ظهر باز است. قیمت ورودی برای کل مجموعه 6 لیر است، اما بازدید از حرم 40 لیر هزینه دارد.

 

 

موزه چورا

 از اول آوریل تا 31 اکتبر همه روزه بین ساعات 9 صبح تا 7 عصر و از 31 اکتبر تا 01 آوریل بین ساعات 9 صبح تا 5 عصر میزبان بازدیدکنندگان است. بلیط فروشی نیز 30 دقیقه قبل از تعطیلی موزه از دسترس خارج می‌شود. ورودی برای بازدید از این موزه 65 لیر است که می‌توانید از باجه فروش بلیط تهیه کنید.

 

بخوانید: مهارت‌های لازم برای سفر به استانبول

 

 

موزه علوم اسلامی و تاریخ فناوری استانبول

 شما می‌توانید همه روزه بین ساعات 9 صبح تا 5 عصر از این مجموعه دیدن کنید. باجه فروش بلیط یک ساعت قبل از تعطیلی موزه از دسترس خارج می‌شود. قیمت ورودی این موزه 18 لیر است که می‌توانید از باجه فروش بلیط تهیه کنید.

 

 

موزه مولوی گالاتا

 از اول آوریل تا اول اکتبر همه روزه به جز دوشنبه بین ساعات 9 صبح تا 7 شب و از اول اکتبر تا اول آوریل به جز دوشنبه‌ها بین ساعات 9 صبح تا 5 عصر میزبان بازدیدکنندگان است. همانند دیگر موزه‌ها اینجا نیز باجه یک ساعت قبل از تعطیلی از دسترس خارج می‌شود و امکان خرید بلیط دیگر مقدور نخواهد بود. قیمت بلیط بازدید این موزه 18 لیر است.

 

بخوانید: سفر به استانبول و صرفه جویی در هزینه‌ها

 

 

موزه هنرهای مدرن استانبول

 این موزه همه روزها به جز دوشنبه باز است. ساعت کار آن در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 6، پنجشنبه‌‌ها 10 صبح تا 8 شب و یکشنبه‌ها 11 صبح تا 6 عصر است. به جز دوشنبه‌ها، اول ژانویه و یک روز از تعطیلات مذهبی هم تعطیل است. قیمت ورودی این موزه 72 لیر است که می‌توانید از باجه فروش بلیط تهیه کنید.

 

مطالب مرتبط