گردش در شهر قدیمی بانکوک، بخش دوم

بانکوک پایتخت تایلند شهری رنگارنگ با هزاران داستان و جاذبه در گوشه و کنار آن است. شهر قدیمی بانکوک از اصلی‌ترین نقاط دیدنی شهر است که با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی پوشیده شده و میزبان معابد درخشان و موزه‌های دیدنی است. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم اصلی‌ترین جاهای دیدنی همچون گرند پالاس و وات آرون در این منطقه قرار دارند. در سفر با تور تایلند شهر قدیمی اولین جایی است که باید به آن بروید.

 

بازار شبانه هواپیمای چانگ چوی بانکوک

بازار شبانه Chang Chui Bangkok Plane در واقع جایی فوق‌العاده برای خوردن محبوب‌ترین غذاهای تایلندی و خرید قطعات هنری مدرن است که اغلب از لوازم قراضه و مواد بازیافتی درست می‌شوند. مفهوم بازار شبانه این است که "هیچ چیز بی فایده نیست" و ما اطمینان داریم که شما واقعا تحت تأثیر آنچه هنرمندان خلق کرده‌اند قرار می‌گیرید. اتاق هواپیمای مسافربری از کار افتاده هدایتگر شما به سمت این بازار خواهد بود. در هنگام جستجو در بازار شما می‌توانید مجسمه‌ها و هنرهای مدرن بیشتری از هنرمندان بانکوکی را در اینجا پیدا کنید.

آدرس: 460/8 Sirindhorn Rd, Bang Phlat, Bangkok 10700, Thailand

 

بخوانید: معرفی موزه تریک آی در پوکت

 

 

گالری ملی هنری

ساختمان گالری ملی که قبلا به عنوان ضرابخانه سلطنتی فعالیت می‌کرد، در حال حاضر میزبان مجموعه‌ای از هنرهای قرن هفدهمی است و جز یکی از جذابت‌ترین گالری های بانکوک محسوب می‌شود. البته اشاره کنیم که بدون آگاهی کافی از هنر تایلندی می‌تواند درک مجموعه دائمی سخت باشد. اما نمایشگاه‌های موقت و مدرن در باغ‌ها و ساختمان‌ها ارزش بازدید دارند. از اینجا شما به راحتی می‌توانید تنها ظرف 5 دقیقه جاده خائوسان و انتهای شمالی سانام لوآنگ را پیدا کنید. تاکسی بهترین راه برای رسیدن به آنجاست، اگرچه می‌توانید سوار قایق چائو فرایا اکسپرس شوید و به اسکله فرا آتیت (N13) بروید.

آدرس: 4 Chao Fa Rd, Chana Songkhram, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

 

سانام لوآنگ

سانام لوآنگ یا میدان سلطنتی که به تونگ فرا مرو هم شناخته می‌شود حدود 200 سال قدمت دارد. سانام لوآنگ توسط جاذبه‌های مشهور بانکوک مانند کاخ بزرگ، معبد بودای زمرد و گالری ملی احاطه شده و برای فعالیت‌های مختلف و دورهمایی‌ها در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طول ماه مارس می‌توانید جشنواره بادبادک را تماشا کنید، به کبوتران غذا دهید و از گشت و گذار در محوطه لذت ببرید.

آدرس: Ratchadamnoen Avenue, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

بخوانید: نکاتی برای سفر ارزان به بانکوک

 

 

سوی رامبوتری

بخشی از رامبوتری در موازات خائوسان امتداد یافته است، اما اصلا نمی‌توان این دو را با هم مقایسه کرد زیرا کاملا دو دنیای مختلف هستند. رامبوتری جایی است که می‌توانید بانکوک را قبل از این که به تصرف آسمان خراش‌ها در بیاید ببینید. درختان پر برگ دو طرف خیابان سایه انداخته‌اند و بیشتر از جمعیت کوله‌گردها می‌توانید افراد محلی را ببینید. تقریبا می‌توانید در طی نیم ساعت کل جاده نعلی شکل را طی کنید و در ترکیبی از مهمانسراها، رستوران‌ها، کافه‌ها و غرفه‌های مواد غذایی خیابانی غرق شوید. بیشتر مغازه‌‌های این منطقه یک شکل هستند و لباس‌های معمولی، کتاب و لوازم ریز توریستی می‌فروشند.

آدرس: Talat Yot, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

 

وات آرون

وات آرون که به Wat Chaeng شناخته می‌شود در ساحل غربی رودخانه چائو فرایا واقع شده است. طبق گفته‌ها وقتی پادشاه تاکسین پس از شکست در نبرد با برمه به این معبد رسید درست زمان سپیده دم بود، به همین دلیل آن را معبد سپیده دم می‌خوانند. این معبد هنگام سپیده آرام‌ترین زمان را به خود می‌بیند و با وجود نامی که دارد، نفسگیرترین چهره آن را هنگام غروب آفتاب می‌توان دید. این معبد هنگام غروب آفتاب با چراغ‌های روشن همچون شکلی هندسی و طلایی در کنار رودخانه درخششی فراموش نشدنی از خود به نمایش می‌گذارد.

آدرس: 158 Wang Doem Road, Wat Arun, Bangkok Yai, Bangkok 10600, Thailand

 

بخوانید: زیباترین سواحل تایلند برای سفری رویایی و خاطره‌انگیز

 

 

گالری کویین

این گالری به دستور ملکه برای نمایش و ترویج آثار قدیمی و جدید هنر تایلندی در سال 2003 افتتاح شد. این گالری که در ساختمانی 5 طبقه و فضای مینیمالیستی 3،700 متر مربعی میزبان نمایشگاه‌های عمومی دائمی و موقت است. رفتن به این گالری یکی از مهم‌ترین کارهایی است که دوست داران هنر حتما باید در محله قدیمی انجامش دهند.

آدرس: 101 Ratchadamnoen Klang Rd, Wat Bowon Niwet, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

بخوایند: زیباترین سواحل پاتایا برای سفری آرامش‌بخش

 

 

موزه و یادبود Silpa Bhirasri

Silpa Bhirasri مجسمه‌ساز ایتالیایی الاصلی است که برای کار با یک گروه هنری به تایلند آمده بود. امروزه، وی به عنوان پدر هنرهای مدرن در تایلند شناخته می‌شود و کارهای او در اماکن عمومی سطح شهر به نمایش درآمده‌اند. بسیاری از نقاط دیدنی و چشمگیر و بناهای تاریخی به دستان توانمند وی ساخته شده است. از جمله آثار مشهور وی می‌توان به موزه دموکراسی و تندیس‌های شاه تاکسین، پادشاه رامای اول و پادشاه رامای ششم اشاره کرد. این موزه و یادبود در دانشگاه Silapakorn جایی که او نه تنها در آن سکونت داشته بلکه آن را طراحی کرده و مجسمه ساخته است و یکی از معروف‌ترین موزه‌های بانکوک است. در این موزه نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و ابزار کار او نگه‌داری می‌شود. به علاوه در این موزه آثار چند تن از شاگردان معروف او از جمله نقاشان معروف Fua Haripitak ، Khien Yimsiri و Saway Tantisuk نیز به نمایش در آمده است.

آدرس: Fine Arts Department, Silpakorn University, Na Phra That Road, Phra Nakhon, Bangkok, 10200, Thailand

 

مطالب مرتبط