۵ مسیر صعود و کوهنوردی، گرجستان

تور گرجستان پر از فرصت‌های جذاب و عالی برای کمپینگ، کوهنوردی و پیاده‌ روی‌های روزانه است. افراد زیادی هستند که دوست دارند در دشت‌های وسیع و طبیعت بکر این کشور کاوش کنند. اما همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید، دست‌یابی به چنین اطلاعاتی آسان نیست، چون وبسایت‌های گرجی زیادی برای ارائه اطلاعات وجود ندارد. ما در اینجا به معرفی بهترین و برترین فرصت‌های صعود در گرجستان می‌پردازیم. بدیهی است که نقطه شروع با ماشین در دسترس است و با وجود اقامتگاه دیگر نیازی به اردو زدن ندارید. با این همه به این معنی نیست که مسیرها آسان هستند.

 

صعود به یخچال گرگتی

این مسیر یکی از محبوب‌ترین مسیر‌های صعود در گرجستان است که از روستای استپان ستسمیندا تا پای یخچال گرگتی گسترش یافته است. این مسیر جایی است که از کلیسای مشهور تسمیندا سامبا عبور می‌کند، که تقریبا معروف‌ترین نماد گرجستان شناخته می‌شود. همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید این پیاده‌روی و صعود مناسب کوهنوردان است. افرادی که توانایی بالا ندارند می‌توانند هزینه کنند و با جیپ خودشان را به کلیسا برسانند.

  • فاصله: 22 کیلومتر رفت و برگشت
  • مدت زمان: 9 ساعت
  • افزایش ارتفاع: 1500 متر

 

بخوانید: سفر به منطقه کوهستانی قفقاز در گرجستان

 

 

مزرتی به مستیا - از گذرگاه گولی

این گذرگاه یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی است که منظره‌ای به شدت دیدنی از اوشبا را در دسترس قرار می‌دهد. اگر اهل پیاده‌روی آهسته هستید و چادر دارید، می‌توانید سفرتان را به دو روز تقسیم کنید و اوقات فراموش نشدنی را در کمپ‌های کنار دریاچه کورولدی گرجستان تجربه کنید.

  • فاصله: 20 کیلومتر
  • مدت زمان: 9 ساعت
  • افزایش ارتفاع: 1400 متر به بالا، 1500 متر پایین

 

 

از جوتا به روشکا

این مسیر منطقه کابزگی را به خوسورتی متصل می‌کند. این مسیر به دلیل نزدیکی به توده سنگ چائوخی با 7 قله تیز، در ارتفاع 3431 متری به شدت مورد توجه و محبوب است. در طرف دیگر این مسیر شما دریاچه‌های آلپی Abudelauri را در سه رنگ مختلف پیدا خواهید کرد. زمان بیشتری را در منطقه بگذرانید و از دره شگفت‌انگیز آرخوتی دیدن کنید. اگر روزتان را زود شروع کرده و از جوتا راه بیافتید عصر به روشکا خواهید رسید. سپس از آنجا می‌توانید جیپ بگیرید و به روستای کُرشا بروید. شب را در آن اقامت کنید و روز بعد با اتوبوس صبحگاهی به تفلیس برگردید. اگر مسیر به نظر خیلی سخت آمد می‌توانید پیاده‌روی دلپذیری را در دامنه توده چائوکی تجربه کرده و دوباره به جوتا برگردید.

  • فاصله: 18 کیلومتر
  • مدت زمان: 9 ساعت
  • افزایش ارتفاع: 1400 متر به بالا، 1800 متر پایین

 

بخوانید: منطقه کوهستانی راچا، بهشت پنهان گرجستان

 

 

اوشگولی به چولپی – از طریق گذرگاه لاتپاری

این مسیر پیاده‌روی جذاب از سوانتی بالایی به سوانتی پایینی از طریق دامنه کوهستانی سوانتی عبور می‌کند. به خصوص وقتی چند کیلومتر از لبه سوانتی عبور کردید، مناظر به شدت دیدنی و نفس‌گیر می‌شوند. پیاده‌روی از لاتپاری به Maami نیز مقدور است. اما پیاده‌روی در این مسیر سخت است و نمی‌توان به هیچ وجه در یک روز انجامش داد. بنابراین اگر حرفه‌ای هستید و وقت کافی دارید در آن قدم بردارید.

  • فاصله: 24 کیلومتر
  • مدت زمان: 10 ساعت
  • افزایش ارتفاع: 900 متر به بالا، 1800 متر پایین

 

بخوانید: معرفی هتل‌های کوهستانی و خوش ساخت در گرجستان

 

 

صعود به دنباله چخوتی

مطمئنا این مسیر اصلا آسان نیست، اما با در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی آن می‌توان این‌طور نتیجه گیری کرد که این بهترین مسیری است که می‌توان در مستیا پیمود. این لبه صاف نیست اما باریک است. بنابراین با تمام زیبایی چشمگیری که منظره دارد خطرناک هم هست. پس انتظار می‌رود با هوشیاری و دقت بالا در مسیر حرت کنید. در این رابطه مقاله پیشنهاد می‌کنیم علاقه‌مندان به پیاده‌روی مقاله پیاده‌روی از مستیا به اوشگولی در گرجستان را حتما مطالعه کنند. اینجا به دلیل باریکی مسیر هیچ جاده و جیپی در دسترس نیست و گاهی هم مسیر باریک وجود ندارد. این منطقه استفاده چراگاهی ندارد. بنابراین به جای گله و اضافات آن‌ها با دشتی پر گل روبرو هستید که به شدت زیبا و دیدنی است.

  • فاصله: 23 کیلومتر رفت و برگشت
  • مدت زمان: 6-8 ساعت
  • افزایش ارتفاع: 1900 متر از بالا و پایین

 

 

از شوی به یخچال بوبا

این مسیر از روستای شوی به سمت یخچال بوبا، از قسمت شمال شرقی بالا می‌رود. هنگامی که به سمت کوه های مرتفع کوهستانی می‌روید، رفته رفته چشم‌انداز کوهستانی- جنگلی، زیباتر و چشمگیرتر شده و فرصت تماشا و لذت بردن از مناظر را برای شما فراهم می‌آید. توصیه می‌کنیم اگر چادر دارید یک روز بیشتر بمانید و از محیط نهایت استفاده را ببرید. در ادامه به سمت شرق به یخچال تفلیس بروید و با جاده منتهی به گذرگاه مامیسونی به شووی برگردید.

فاصله: 17 کیلومتر رفت و برگشت

مدت زمان: 8 ساعت

افزایش ارتفاع: 1000 متر از بالا و پایین

 

بخوانید: ۴ استراحتگاه زیبای کوهستانی در گرجستان

 

مطالب مرتبط