گردش در یک روز بارانی در پوکت

پوکت بزرگ‌ترین جزیره تایلند با بسیاری از تفریحات گرمسیری جذاب و فعالیت‌های روباز است. مردمی که به این جزیره سفر می‌کنند، برنامه خوشگذرانی در سواحل، پارک‌های آبی، رفتن به رستوران‌های ساحلی، قایق‌سواری و فعالیت‌های این چنینی را دارند. اما اگر گرفتار روزی بارانی شوید چه کار باید کرد؟ در هتل و اقامتگاه خود می‌مانید؟ قطعا نه! پوکت پر از فعالیت‌های سرپوشیده و سرگرم کننده است که روز شما را حسابی پر می‌کنند. اگر با تور پوکت برنامه سفر به این جزیره را دارید می‌توانید در اینجا با فعالیت‌های سرپوشیده آن بیشتر آشنا شوید.

 

خدمات اسپا

تعداد زیادی سالن اسپا در این جزیره وجود دارد که  شامل خدمات صورت، اسکراب بدن، ماساژ سنتی تایلندی و موارد دیگر می‌شود. به هر شکل که بخواهید می‌توانید از خدمات اسپاهای مختلف استفاده کنید و حس خوبی به بدن‌تان بدهید و کاملا خستگی را از خودتان دور کنید‌. نکته مهم این است که شما مجبور نیستید مسیر زیادی طی کنید، زیرا در هر گوشه‌ای از جزیره سالن‌هایی وجود دارد که طیف گسترده‌ای از روش‌های درمانی و ماساژ را ارائه می‌دهند. حتی بیشتر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها خودشان چنین خدماتی را به مهمانان ارائه می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

 

 

مرکز خرید جانگ سیلون

مرکز خرید جانگ سیلون در پاتونگ، جایی است که می‌توانید به خریدی لذتبخش بپردازید و بین غرفه‌ها سرگرم شوید تا باران تمام شود. در این مجموعه شما می‌توانید اجناسی همچون عتیقه جات، پوشاک، پارچه، لوازم خانگی، سوغات و موارد دیگر را پیدا کنید. این مجموعه تجاری غول پیکر که در پشت جاده بانگلا واقع شده، زبانزد مردم بومی و گردشگران است. همچنین یک سالن سینما، بولینگ، موزه، سالن سینمایی 4 بعدی، بازی و حتی فیش اسپا نیز در آن وجود دارد که برای خانواده‌های دارای فرزند خبر بسیار خوبی است. رستوران‌های اطراف مجموعه هم فوق‌العاده هستند. بنابراین باران را فراموش کنید و در مجموعه خرید کنید، به بازی و تفریح بپردازید و هر زمان که گرسنه شدید چیزی بخورید.

آدرس: 181 Rat-u-thit 200 Pee Road, Patong, Kathu, Phuket 83150, Thailand

 

بخوانید: راهنمای ماه عسلی عاشقانه در پوکت

 

 

سنترال پوکت

سنترال پوکت یکی از برترین مراکزخرید پوکت، مجهز و دارای تهویه مطبوعی و درست در خارج شهر واقع شده است. این مرکز خرید به عنوان قطب اصلی خرید جزیره در نظر گرفته می‌شود و دارای بیش از 120 فروشگاه است. به معنای واقعی کلمه می‌توان یک روز کامل را در آن گذراند. با خرید، تماشای آخرین فیلم‌ها و ناهارخوری در رستوران‌های بین‌المللی که همه نوع غذا را از غذاهای فرانسوی گرفته تا ژاپنی و محلی‌های تایلندی ارائه می‌دهند شما هیچ چیزی در این مجموعه کم نخواهید داشت.

آدرس: 74-75 Wichitsongkram Rd, Wichit, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

 

موزه تریک آی پوکت

موزه تریک آی یک گالری هنری سه بعدی است که فرصت عکاسی‌های خاص و سرگرمی شگفت‌انگیزی را برای کل خانواده فراهم می‌کند. تا سال 2002 در گوشه‌ای از جاده های مونتری و فانگ نگا در یک ساختمان بزرگ 2 طبقه افتتاح شد. این موزه با طرح‌های خلاقانه و جذابی که دارد از کودک تا بزرگسالان را شیفته خود می‌کند. همچنین، گالری زیبایی با حدود 100 نقاشی منظره در آن وجود دارد که با استفاده از تکنیک‌های خاص trompe-loeil نقاشی شده‌اند.

آدرس: 130/1 Phangnga Rd, Talat Yai, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

بخوانید: راهنمای گردش در ساحل کاتا؛ پوکت

 

 

بان تیلانکا

بان تیلانکا واقع در حومه شمالی شهر پوکت، دارای حداقل 3 بخش تفریحی است و فعالیت‌های بسیار جالبی برای سرگرمی کل خانواده ارائه میدهد‌. بان تلانکا خود یک خانه 3 طبقه با نمای برعکس است که گویا روی سقف خود بنا شده باشد. باغی زیبا دارد که البته در روزهای بارانی قدم زدن در آن خیلی مدنظر نیست. اسکیپ روم یا همان اتاق فرار از بخشهای به شدت جذاب و هیجان‌‌انگیز اینجاست. بازی به این صورت است که در 2 اتاق می‌توانید با پیدا کردن سرنخ‌ها و حل معماها برای باز کردن درها تلاش کنید. این خانه وارونه داستان آلیس در سرزمین عجایب را برای شما تداعی می‌‌کند.

آدرس: 11/51 Village 5, Chalermprakiat Ratchakan Thi 9 Road, Rassada, Muang, Phuket 83000

 

بخوانید: خلیج اعجاب‌انگیز مایا در پوکت

 

 

موزه‌های پوکت

با کاوش در موزه ملی تالانگ، موزه معدن قلع، یا عمارت‌های قدیمی استعماری سینو-پرتغال در شهر پوکت، در مورد گذشته رنگین و زیبای پوکت بیشتر بدانید. موزه‌های پوکت گزینه‌های بسیار جذاب برای ساختن لحظاتی هیجان‌انگیز در روزی بارانی هستند که هیچ وقت فراموش‌شان نخواهید کرد.

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایلی که چرا باید به پوکت سفر کنیم

 

 

شرکت در کلاس‌های آشپزی

هیچ چیزی به اندازه پختن محبوب‌ترین غذاهای تایلندی برای خانواده پس از بازگشت از این کشور نمی‌تواند جذاب باشد. غذاهای تایلندی ترکیبی از سلیقه‌ها و بافت‌های منحصر به فردی هستند که طی صدها سال توسعه یافته‌اند. دستورالعمل بسیار ساده است. با سرآشپز به خرید بروید و خوراکی‌های مورد نیاز را بخرید و برگردید تا غذایتان را بپزید، به همین سادگی. همچنین تعدادی کلاس‌های میوه‌آرایی هم وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

 

مطالب مرتبط