سفر با تور باکو برای هنر دوستان

آذربایجان از دیرباز دارای دانشمندان و شعرای قرون وسطایی بوده است. عملکرد فرهنگی این کشور در دوران اتحاد جماهیر شوروی به سمت تئاتر رفت و به فرهنگی عمیق تبدیل شد. باکو پایتخت این کشور تاریخی در جهت مدرنیته شدن پیش می‌رود، اما هنوز نقاط تاریخی، فرهنگی و هنری فراوانی برای ارائه دارد. در سفر بعدی با تور باکو شما می‌توانید توری جذاب و فرهنگی را تجربه کنید. ما در این مقاله شما را برای توری خود مختار و بدون نیاز به تورهای شرکتی راهنمایی می‌کنیم.

 

موزه هنرهای مدرن باکو

موزه هنرهای مدرن که تقریبا در 3 کیلومتری شرق ایچری شهر واقع شده، انواع سبک‌های پیش‌رو را به نمایش می‌گذارد و یکی از معروف‌ترین موزه های باکو است. در داخل موزه مدرن، بیش از 800 شاهکار از هنرمندان آذربایجانی که در دوره اتحاد جماهیر شوروی زندگی می‌کردند، دیوارها را تزئین کرده است. علاوه بر این، سبک‌های معاصر از هر دو هنرمند دالی و پیکاسو در مجموعه جامع آن‌ها قرار دارد. قدم زدن در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که از صحنه هنری مدرن آذربایجان در دهه 1960 و 1970 دیدن کنند. این موزه که در کنار پارک جدید شهر واقع شده فرصتی برای گردش تفریحی و فرهنگی را توامان به شما می‌دهد بنابراین از دو دیدن کنید.

آدرس: 5 Yusuph Safarov, Xətai Bakı, 1025, Azerbaijan

 

بخوانید: جشنواره زیبای انار در آذربایجان

 

 

موزه دولتی هنر آذربایجان

چند دقیقه پیاده از سمت دیوار غربی ایچری شهر و گذر از بهترین هتل‌های باکو گسترده‌ترین مجموعه هنری پایتخت قرار دارد. امروزه این موزه که درهای خود را در سال 1936 به روی مردم گشوده نمایشگاه‌هایی از هنرمندان محلی و بین‌المللی را در بر می‌گیرد. بیش از 3000 اثر هنری در دو ساختمان و 60 اتاق به نمایش گذاشته شده که برای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر خبری هیجان‌انگیز است. شما در این موزه می‌توانید ترکیبی از تأثیرات محلی را به همراه چندین شاهکار روسیه، ترکیه و اروپا پیدا کنید. اگر بخواهید تمام موزه را بگردید انتظار می‌رود حدودا 2 ساعت زمان نیاز داشته باشید پس با عجله برنامه‌ریزی نکنید. ورودی 5 منات آذربایجان برابر با 3 دلار است.

آدرس: 9/11 Niyazi, Səbail Bakı, Azerbaijan

 

 

یای گالری (YAY Gallery)

گالری YAY، در گوشه مخالف ایچری شهر، کار هنرمندان محلی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این گالری در طول سال 6 نمایشگاه از کارهای هنرمندان محلی ترتیب می‌دهد که اتاق‌‌های آن را پر می‌کنند. این گالری که در سال 2012 درهای خود را به روی مردم باز کرد، به شناخت چندین هنرمند آذربایجانی در صحنه هنری بین‌المللی کمک کرد. شما می‌توانید به غیر از دوشنبه برای رفتن به موزه برنامه‌ریزی کنید.

آدرس: 5 Kichik Qala, Səbail Bakı, 1005, Azerbaijan

 

بخوانید: بهترین سواحل تفریحی در نزدیکی باکو

 

 

موزه فرش آذربایجان

چه چیزی می‌تواند بهتر از غوطه‌ور شدن در فرهنگی کهن و هزارساله باشد؟ هر منطقه از کشور سبک و طرح خاص خودش را طراحی و تولید می‌کند. موزه فرش آذربایجان با هزاران نمایش در مورد فنون، الگوهای و میراث فرش‌بافی، جوهر این سنت را به تصویر می‌کشد. در این موزه شما می‌توانید از برخی از نمایشگاه‌ها شامل فرش‌های عتیقه و نادر دیدن کنید که ارزش گردش فرهنگی‌تان را دو چندان می‌کنند. حداقل باید یکی دوساعتی را اینجا وقت بگذرانید. از باستان تا امروز آذربایجان و زندگی بومی را به خوبی ببینید و درک کنید. ورودی این موزه 7 منات آذربایجان برابر با 4 دلار آمریکاست.

آدرس: 28 Mikayıl Hüseynov Prospekti, Səbail Bakı, 1000, Azerbaijan

 

بخوانید: آشنایی با بهترین محله‌های باکو

 

 

به دیدن یک اجرا بروید

جمهوری آذربایجان همیشه علاقه جدی به فرهنگ داشته است. از شاعران اولیه تا تأکید بر اپرا و باله در دوره روس‌ها، این ملت میراث غنی‌ای را ارائه می‌دهد که هنوز باقی مانده است. تئاتر دولتی اپرا و باله میزبان اپرای محلی از جمله Asli و Karem است که از موفق‌ترین رمان آذربایجان الهام گرفته است. شما می‌توانید تجربه بی‌نظیری را در تئاتر عروسکی در خیابان نفتچیلر بدست آورید، یا یک عصر دلپذیر را در تالار فیلارمونیک بگذرانید. به علاوه می‌توانید برنامه سیتی‌لایف را برای اجراهای پیش‌رو بررسی کنید.

 

بخوانید: معرفی زیباترین پارک‌های باکو 

 

 

مرکز حیدر علیف

بنایی به شدت مدرن و جذاب است که در حومه شرقی باکو واقع شده و به نام رییس جمهور فقید این کشور در آمده است. طراحی این بنا را زها حدید معمار مشهور عراقی و انگلیسی برعهده داشته و در سال 2012 نیز تکمیل شده است. این موزه که شامل سالن نمایشگاهی و یک گالری می‌شود صدها شاهکار مشهور از سراسر جهان را به نمایش گذاشته است. این مرکز فرهنگی فرصت دیدن زیبایی‌های معماری و برخی از بهترین هنرهای باکو را به شما می‌دهد.

آدرس: 1 Heydər Əliyev prospekti, Nərimanov Bakı, 1033, Azerbaijan

 

بخوانید: ۵ بازار سنتی و خیابانی در باکو برای خرید ارزان

 

مطالب مرتبط