بهترین بازارهای خیابانی استانبول

استانبول از شهرهای توریستی و به شدت محبوب در اروپا و آسیاست. اما این اصلا بدان معنا نیست که مقصدی گران و فرا بودجه است. برعکس این شهر زیبای تاریخی همه چیزی برای سفری مقرون به صرفه و اقتصادی را در اختیار دارد و در دسترس شما قرار می‌دهد. گشت و گذار در بازارهای خیابانی استانبول یکی دیگر از کارهای جذاب این شهر است که می‌توانید خودتان بدون راهنما انجامش دهید. تور استانبول فرصتی‌ است تا این شهر را از منظر یک فرد محلی کاوش کنید.

 

سه شنبه بازار تاریخی در کادیکوی

بازار تاریخی کادیکوی استانبول یکی از انتخاب‌های همیشگی و جذابی است که می‌توانید سه شنبه‌ها در محله کادیکوی داشته باشید. همه چیزی در اینجا عرضه می‌شود فقط باید صبور و مشتاق باشید تا بین اجناس بگردید و گزینه مورد نظرتان را پیدا کنید. غذاهای تازه، میوه و سبزیجات و همچنین تعداد زیادی کالای خوب و کاربردی، پوشاک، لباس‌های قدیمی و دست دوم و محصولات نساجی از عمده وسایل و اجناسی هستند که اینجا می‌توانید پیدا کنید. قیمت ارزان و جو محلی این بازار برای خرید و گردش‌های فرهنگی یکی از بهترین گزینه‌هاست. به جز سه شنبه‌ها شما می‌توانید این بازار را که با بازار دست دوم فروشی ترکیب می‌شود جمعه‌ها نیز پیدا کنید.

آدرس: Rasimpaşa, Karakolhane Cd. 42/A, Kadikoy

 

 

پنجشنبه بازار اورتاکوی

بازار اورتاکوی که هر پنجشنبه در محله اورتاکوی برگزار می‌شود، یکی از بازارهای معروف جامعه مرفح در استانبول است. اگر به دنبال خریدهایی مناسب و اصیل هستید این بازار را توصیه می‌کنیم. در اینجا شما می‌توانید انواع مختلفی از لباس‌های برند شناخته شده با قیمت‌های بسیار مناسب، منسوجات خانگی، لوازم آرایشی و برخی کالاهای کاربردی را پیدا کنید. شما می‌توانید بین ساعت‌های 10 صبح تا 15 عصر از شاتل‌های رایگان بازار که از مرکز خرید آکمرکز، کوروچشمه و Zincirlikuyu حرکت می‌کنند استفاده کنید و خودتان را به بازار برسانید.

آدرس: central Ortakoy

 

بخوانید: خریدی جذاب در اوت‌لت‌های استانبول

 

 

شنبه بازار بشیکتاش

بازار بشیکتاش هر شنبه در منطقه بشیکتاش برپا می‌شود. این بازار یکی از نقاط بسیار محبوب محلی برای خرید هفتگی مردم است. طیف کالاهایی که در اینجا عرضه می‌شود بسیار متنوع است و تقریبا هر نیازی را برطرف می‌کند. شما می‌توانید به این بازار بروید و انتظار داشته باشید خرید خوبی بین اقلامی همچون غذای تازه، میوه و سبزیجات و همچنین برخی کالاها و پوشاک قیمت مناسب انجام دهید. به علاوه شهرداری با رعایت رفاه بازدیدکنندگان شاتل‌های رایگانی در اطراف بازار ترتیب داده تا مردم بتوانند از مناطق اطراف برای بازدید به راحتی به بازار برسند.

آدرس: Türkali, Nüzhetiye Cd. No:66, Besiktas

 

بخوانید: بهترین نقاط آنتالیا برای خرید و گردش

 

 

شنبه بازار باکیرکوی

بازار شنبه‌های باکیرکوی یکی از پرطرف‌دارترین بازاری استانبول است که به وسایل و اقلام جذاب و فوق‌العاده‌ای که در آن عرضه می‌شود شناخته می‌شود. این بازار محل عرضه مارک‌های برتر، پوشاک، لوازم آرایشی و برخی کالاهای دیگر است. اما چرا می‌گوییم این لوازم رده بالا را اینجا بخرید؟ زیرا با وجود کیفیت عالی و برند بودن کالاها و لباس‌ها با قیمت‌های مناسب و مقرون به صرفه‌ای به نسبت چیزی که هستند به فروش می‌رسند. بنابراین اگر خیلی نگران بودجه نیستید اینجا می‌توانید خریدهای واقعا خوبی بکنید.

آدرس: در نزدیکی ایستگاه متروی باکیرکوی

 

بخوانید: بهترین مراکز خرید سوغاتی در استانبول

 

 

شنبه بازار ارگانیک فریکوی

بازار ارگانیک فریکوی، که در منطقه شیشلی برپا می‌شود، یکی از بهترین نقاط استانبول برای خرید محصولات ارگانیک است که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن میوه و سبزیجات ارگانیک معتبر فصلی، غذاهای خشک، محصولات آرایشی ارگانیک، عسل، و مربا پیدا کنند. این بازار با همکاری انجمن گندم و شهرداری شیشلی اداره می‌شود. به علاوه این بازار 100٪ اکولوژی اولین و بزرگ‌ترین بازار ارگانیک ترکیه هم است. بنابراین اگر می‌خواهید روی خوراک‌تان دقت داشته باشید و یا از خوراکی‌های خشک و مربا بخرید و سوغات ببرید این بازار را توصیه می‌کنیم.

آدرس: Cumhuriyet Mahallesi, Bomonti, Şişli

 

 

شنبه بازار روستایی Inebolu

بازار روستای Inebolu که در محله کاسیم‌پاشا در منطقه بی‌اغلو برگزار می‌شود، بازارچه‌ای تاریخی و محبوب مربوط به روستای شهر Kastamonu در ترکیه است. هر شنبه محصولات تازه و ارگانیک از منطقه Inebolu به بازار منتقل می‌شوند و در غرفه‌ها جای می‌گیرند. بازدیدکنندگان می‌توانند در این بازار روستایی و محلی اقلامی همچون تخم مرغ تازه روستایی، شیر، مربای خانگی، نعناع تازه، نان روستایی، ذرت، مرغ محلی، میوه و سبزیجات و خیلی چیزهای دیگر را پیدا کنند. اگر اهل محصولات محلی و سالم هستید و یا بیشتر در نظر دارید گردشی فرهنگی برای خودتان ترتیب بدهید بازدید از این بازار را به تعویق نیاندازید.

آدرس: Küçük Piyale, Donanma Cd., Kasimpasa

 

بخوانید: راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

 

مطالب مرتبط