آشنایی با بهترین مراکز خرید ایروان

اگر قصد سفر با تور ارمنستان را دارید باید بدانید خرید در این کشور چیزی نیست که بتوانید از آن فرار کنید. ارامنه عاشق خرید هستند. مثلا آن‌ها معمولا به طور هم‌زمان دو پیراهن یک جا نمی‌خرند اما بهترین را انتخاب می‌کنند. برخی از مردم به دنبال خرید محصول دلخواه‌شان حتی تا پایتخت هم می‌روند. ما در اینجا اصلی‌ترین و بهترین مراکز خرید ایروان را معرفی می‌کنیم.

 

دالما گاردن مال

Dalma Garden Mall اولین مرکز خرید در ارمنستان است که در سال 2012 تأسیس شد. این یک مرکز خرید جهانی و چند منظوره است که در بزرگراه Tsitsernakaberd واقع شده است. در این مرکز خرید تعدادی فروشگاه خوب و زنجیره‌ای و برخی نام‌های آشنا و شناخته شده فعالیت می‌کنند. در واقع شما در اینجا می‌توانید 116 مارک مستقل را پیدا کنید که مخلوطی از برندهای ارمنی و بین‌المللی هستند. در راستای جهانی شدن این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه‌ها، شامل کافه‌ها، سوپر مارکت‌ها، چند فود کورت، سینما‌های چند سالنه، فروشگاه طلا، زمین بازی کودکان و مرکز سرگرمی نیز می‌شود. در واقع شما می‌توانید هم خرید کنید و هم در کافه‌ها استراحت کنید و هر زمان که گرسنه بودید به فود کورت پناه ببرید. به علاوه اسباب تفریح و سرگرمی هم که محیاست دیگر چه چیزی بهتر از این؟ این ساختمان دو طبقه که مساحت 50.000 متر مربع را اشغال کرده برای 700 اتومبیل پارکینگ بزرگ ارائه می‌دهد.

 

بخوانید: معرفی برنامه‌های موبایل برای سفر به ارمنستان

 

 

ایروان مال

مرکز خرید ایروان در سال 2014 و در خیابان ارشاکونیات افتتاح شده است. این بازار یکی از اصلی‌ترین مقاصد خرید مردم است که روزانه از هزار بازدیدکننده استقبال می‌کند.  شما در این مرکز خرید می‌توانید بیش از 150 مارک بین‌المللی و ارمنی را پیدا کنید که کالاهای واقعا باکیفیتی ارائه می‌دهند. تنها فروشگاه مردانه منگو، بزرگ‌ترین فروشگاه زارا در کل منطقه و هایپرمارکت Carrefour در ارمنستان، در این مرکز خرید ایروان واقع شده‌اند.

مانند مرکز خرید Dalma، ایروان مال نیز مکانی با استانداردهای جهانی است. در آنجا می‌توانید نه تنها فروشگاه‌های جذاب بلکه کافه‌ها، فود کورت، مرکز تفریحی، و همچنین سینما نیز پیدا کنید. به هر حال، بزرگ‌ترین مرکز سرگرمی سرپوشیده در ارمنستان Captain Kid’s Treasure Island است که در این مرکز خرید قرار دارد. شاید دالما اولین مرکز خرید ارمنستان باشد اما ایروان مال به لحاظ تعداد فروشگاه و مساحت، بزرگ‌ترین مرکز خرید محسوب می‌شود. این مرکز 59.000 متر مربع مساحت را شامل می‌شود.

 

بخوانید: معرفی بهترین رستوران‌های ایروان

 

 

ریو مال

Rio mall در سال 2017 تاسیس شده و در خیابان پایازیان واقع شده است. در مدت کوتاهی، این مرکز خرید توانسته به یکی از محبوب‌ترین جاذبه ها در ایروان تبدیل شود. شما در این مرکز تمامی شرایط خرید و تفریح را یک جا و باهم خواهید داشت. از مارک‌های معروف دنیا گرفته تا مراکز تفریحی لذتبخش، فود کورت‌ها، سینما و یک بازار عجیب و غریب در ارمنستان Zoolandia، همه نوع چیزی برای شما فراهم آمده است. شما در اینجا هم می‌توانید خرید کنید و هم به تفریح و استراحت بپردازید و اجازه دهید بچه‌ها نیز همچون شما از بودن در این مرکز خرید احساس رضایت داشته باشند.

 

 

رُزیا مال

رزیا مال یک ساختمان 7 طبقه درست در مرکز شهر است که تنها 300 متر از میدان جمهوری فاصله داشته و با یک پیاده‌روی کوتاه چند و دقیقه‌‌ای در دسترس قرار می‌گیرد. همانند دیگر مراکز خرید شهر شما در اینجا خرید و تفریح را با هم در اختیار خواهید داشت.

 

 

مرکز خرید Metronome

به طور کلی ارمنستان کشور بزرگی نیست. شاید به همین خاطر است که ارمنی‌ها دوست دارند از هر تکه زمینی که پیدا می‌کنند بهترین استفاده را ببرند. در چهارراه خیابان‌های اسحاقیان و ابوویان، در زیر زمین، مرکز خرید مترونوم را پیدا خواهید کرد. این مرکز خرید دارای دو سطح است که به A و B تقسیم شده و با پله برقی به هم وصل شده‌اند. شما می‌توانید برای استراحت از یک فنجان قهوه در کافه Metronome لذت ببرید. مهم‌ترین مزیت فروشگاه مترونوم این است که در مکانی بسیار شلوغ واقع شده است. در اینجا یک فروشگاه هدیه ارمنی وجود دارد که در آن تنوع زیادی از سوغاتی ارمنی ارائه می‌شود. احتمالا برای هدیه دادن و بازگشت به منزل به این فروشگاه نیاز پیدا خواهید کرد.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های مقرون به صرفه ایروان

 

 

Tashir Street Shopping Gallery

مانند مرکز خرید مترونوم، گالری خرید خیابان تاشیر نیز یک فروشگاه زیرزمینی است. این مرکز خرید که درست در قلب شهر قرار دارد زیر خیابان شمالی (Northern Avenue) واقع شده است. این خیابان که به Tashir شناخته می‌شود، خیابان اصلی عابر پیاده در ایروان است. مغازه‌ها، اماکن تفریحی، و کافه‌های زیادی در دو طرف خیابان این خیابان وجود دارد.

اما اگر در ایروان هستید و هنوز علاقه‌ای به بازدید از مراکز خرید بزرگ ندارید، ممکن است از بازارهای این شهر خوشتان بیاید. در هر مرحله مغازه‌های مختلف، و بوتیک‌های کوچک توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. در واقع ممکن است با یک دسته‌ای از مغازه‌ها که همه در یک حوزه فعالیت می‌کنند روبرو شوید که انتخاب بین یک نوع محصول را در طیفی گسترده در دسترس شما قرار می‌دهند.

امیدواریم از تجربه خرید در ایروان نهایت لذت را ببرید.

 

بخوانید: بهترین فستیوال‌های با تور ارمنستان

 

مطالب مرتبط