هرگز به این مکان‌ها در بانکوک نروید

بانکوک به لطف مراکز خرید لوکس، جاذبه‌های معماری و تاریخی، بارها و رستوران‌هایی در سطح جهانی و فرودگاه‌هایی که به عنوان دروازه‌ای برای جذب گردشگران سراسر دنیا عمل می‌کنند، پربازدیدترین شهر جهان به شمار می‌آید. اما با وجود جذابیت‌ها و جاذبه‌های آن، دارای برخی مکان‌های نامناسب به لحاظ اخلاقی، کلاهبرداری و نظایر اینهاست. در این مقاله قصد داریم که برخی از این مراکز را به شما معرفی کنیم تا در سفر با تور تایلند، هرگز به این مکان‌ها در بانکوک نروید.

 

جاده Khaosan

قبلا درباره امنیت در سفر به تایلند مفصل توضیح داده ایم اما چندین سال است که این جاده، بسیار محبوب سفرهای کوله‌پشتی در بانکوک و تایلند بوده است. هر شب خیابان‌های آن پر از مسافرانی می‌شود که کوله پشتی‌های بزرگی به دوش دارند و در اطراف پرسه می‌زنند. مشکلی که در این محدوده بسیار گزارش شده است، خطر مرگ و نیز وجود روسپیان بسیار، فساد فراوان و افراد مستی است که به گشت و گذارهای شبانه مشغولند. هر چند که اینترنت تبلیغات فراوانی راجع به این مکان می‌کند، اما واقعیت این است که این محدوده چندان امن نیست. در مورد قیمت‌ها باید گفت که همه چیز از خوراک و پوشاک گرفته تا محل اقامت ارزان هستند، اما کیفیت‌ها به شدت پایین است.

 

بخوانید: بازدید از معابد تایلند در عید نوروز

 

 

 Patpong

برای بسیاری از مردم، بانکوک شهرتی غیرقابل انکار دارد، اما واقعیت این است که مکان‌هایی مانند Patpong خدشه‌ای به شهرت این شهر وارد کرده‌اند. سرتاسر محله و خیابان Patpong پر از مغازه‌ها و فروشگاه‌های مختلف، چراغ‌های نئونی و کلاهبرداران هنرمندی است که می‌خواهند به هر نحوی پولتان را از چنگتان درآورند.

اصلا توصیه نمی‌کنیم که از مغازه‌های این محدوده خرید کنید، زیرا به احتمال قوی متضرر خواهید شد و بی جهت هزاران بات از دست خواهید داد که می‌توانستید آنها را در جای بهتری صرف کنید. گرفتار زرق و برق این جا نشوید. در ایننجا پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۱۰ نکته مفید برای خرید خوب در تایلند را مطالعه فرمایید.

 

 

بازار Chatuchak

این بازار شبانه چاتوچاک بانکوک یکی از بزرگ‌ترین بازارهای آسیاست. با این حال، اغلب اوقات این بزرگی مشکل ساز می‌شود. شلوغی در این محدوده بیداد می‌کند و گشت و گذار کامل در بازار، به دلیل تعداد گردشگران و افراد محلی بسیار سخت است. اگر واقعا قصد خرید در بانکوک را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به یک بازار کوچکتر و جالب‌تر بروید تا حداقل از خریدتان خاطره خوشی برایتان بماند. می‌توانید در مقاله بازارهای شبانه بانکوک، اطلاعات مفیدی در این رابطه بدست بیاورید.

 

 

Soi Cowboy

اینجا تقریباً یک نمونه شبیه Patpong است. البته هنوز هم بارهای بی‌دردسر و پرسنلی با رفتار دوستانه در این مکان خواهید یافت، اما لزوما چنین نیست. مکان‌های مشابه زیادی در پاتایا و پوکت پیدا خواهید کرد که امنیت و کلاس اجتماعی بالاتری دارند. بنابراین عاقلانه است که از رفتن به این مکان، به نفع برخی جاذبه‌های بهتر و سالم‌تر بانکوک خودداری کنید.

 

بخوانید: جاذبه‌های اصلی شهر کرابی را بشناسید

 

 

Grand Palace

بدون شک این کاخ بزرگ مکان زیبایی است، اما نمی‌توان چندان از بازدید این مکان لذت برد. شما مجاز به پوشیدن لباس‌های آستین کوتاه، تاپ، پیراهن کوتاه و غیره نیستید بلکه باید حتما لباستان پوشیده باشد. مشکل اینجاست که در بهترین آب و هوا نیز، این مکان گرم است و به شدت عرق خواهید کرد و جمعیت بازدیدکننده معمولا بسیار زیاد است.

بهتر است هزینه ورودی را پس‌انداز کنید و در عوض از دیگر معابد منحصربه فرد تایلند دیدن کنید. یا اینکه صرفا در محیط بیرون کاخ پرسه بزنید و از تصویر عالی معماری این مکان لذت ببرید بدون اینکه لازم باشد برای فضا، با دیگر مسافران در داخل کاخ بجنگید. 

 

 

Wat Pho

درست مانند کاخ بزرگ، این معبد نیز از ازدحام جمعیت رنج می‌برد و تجربه‌ای ناخوشایند را در ذهن گردشگران به جا می‌گذارد. اگر به دنبال مجسمه های غول پیکر بودا در این معبد هستید نگران نباشید، گزینه‌های دیگری نیز برای دیدن چنین آثاری در بانکوک وجود دارد. به جای اینجا، می‌توانید به معبد Wat Traimit بروید و از دیدن بزرگ‌ترین مجسمه طلایی بودا در جهان لذت ببرید. این بازدید، برایتان رایگان خواهد بود. پس قید مراجعه به معبد Wat Pho را بزنید.

 

بخوانید: معرفی جاذبه‌های ناشناخته و عجیب در تایلند

 

 

برخی خیاط‌ها و فروشندگان سنگ‌های قیمتی

بانکوک مانند اکثر شهرهای بزرگ دنیا، سهم کاملی از کلاهبرداران حرفه‌ای را داراست. نمونه‌هایی از این کلاهبرداری معمولا در مغازه‌های فروش سنگ‌های قیمتی و خیاط خانه‌ها اتفاق می‌افتد، به نحوی که خیاط موردنظر پول شما را می‌گیرد و پوشاکی با کیفیتی به مراتب پایین‌تر از آنچه انتظار داشتید به شما تحویل می‌دهد. و یا فروشندگان سنگ‌های قیمتی به شما در مورد ارزش کالایی که می‌فروشند دروغ می گویند و جنس تقلبی به شما می‌اندازند. بنابراین اگر به دنبال چنین اجناسی هستید، حتما از قبل به صورت آنلاین تحقیق کنید.

 

بخوانید: اشتباهات رایج در سفر به تایلند

 

 

Khlong Toei

Khlong Toei به زاغه بزرگ خود شهرت دارد که بسیاری از ساکنانش به مواد مخدر اعتیاد دارند. بسیاری از تاکسی‌ها، از رانندگی شبانه در این محدوده امتناع می‌ورزند. بنابراین بهتر است از تجربه آنها پیروی کنید. علاوه بر این، واضح است که گردشگری در محیط‌های فقیرانه، لذت و لطفی ندارد و چندان امن نیست.

 

 

همانطور که اشاره شد بانکوک سرشار از جاذبه‌های گردشگری آبرومندانه و باارزش است. بنابراین ارزش شما بعنوان یک توریست، این است که از بهترین مکان‌های این شهر دیدن کنید و سفری خاطره‌انگیز را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. در این مقاله، به بررسی برخی نقاط تاریک این شهر زیبا پرداختیم. یادتان باشد حتی‌المقدور، هرگز به مکان‌ها در بانکوک نروید.

 

مطالب مرتبط