بهترین مقاصد تایلند برای پدل بوردینگ

تالاب‌های غنی، غارهای مرموز و مکان‌هایی پر از میمون‌هایی با رفتار دوستانه - البته گاهی دوستانه – ازمشخصه‌های اصلی جزایر جنوبی تایلند هستند. این جزایر، پتانسیل بالایی برای پدل بوردینگ دارند، زیرا سرشار از آب‌های شفاف، سازندهای سنگی چشمگیر و غروب‌هایی رویایی هستند. شما ضمن قایقرانی، می‌توانید از دیدن انواع ماهی‌های زیبا در میان صخره‌های مرجانی لذت ببرید. اما حالا بیایید در تور تایلند با هم گشت و گذاری داشته باشیم در بهترین مقاصد تایلند برای پدل بوردینگ.

 

Phi Phi

بیشتر فعالیت‌های جزایر فی فی، در فضای باز صورت می‌گیرد. صخره‌نوردی و پیاده‌روی، طرفداران زیادی در این ناحیه دارد. اما واقعیت این است که در این جزیره، خلیج‌های بسیار و صخره‌های مرجانی فراوان یافت می‌شوند که در فاصله کمی از ساحل قرار دارند. این عوامل، جزیره را به مکانی ایده‌آل برای انواع ورزش‌های آبی نظیر غواصی، قایقرانی، کایاکینگ، شنا و غیره در سطحی جهانی بدل کرده است. اما ناگفته نماند که جزیره فی فی، یکی از بهترین مقاصد در تایلند برای برخورداری از تفریح پدل بوردینگ است. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله جذاب‌ترین تفریح‌ها در جزایر فی فی و کرابی را مطالعه کنید.

 

 

Pileh Lagoon

این تالاب، ورودی کوچکی به جزیره فی فی است و با ساختار صخره‌ای از سنگ آهک خالص، از خلیج مایا جدا می‌شود. آب درون این تالاب زیبا و شفاف، از کریستالی‌ترین آب‌های لاجوردی است که تاکنون دیده‌اید. این تالاب، بسیار کم عمق و خیلی گرم است و ته آن از ماسه‌های ریز و سفید و نرم انباشته است. تفریحات آبی خصوصا پدل بوردینگ در این تالاب، آرزوی بسیاری از گردشگران علاقمند است.

 

بخوانید: قایق سواری در مسیر‌های آبی بانکوک

 

 

Nai Yang

در سفر با تور پوکت اگر می‌خواهید در حین گشت و گذار در آب‌های شفاف کریستالی، با صخره‌های زیبا احاطه شوید، Nai Yan را برای پدل بوردینگ به شما پیشنهاد می‌کنیم. این منطقه در جنوب فرودگاه بین‌المللی پوکت واقع شده و مکانی خیره‌کننده و پر از زیبایی برای دوستداران طبیعت است. اگر به دنبال زیبایی‌های بیشتر هستید، ضمن قایقرانی بهتر است به انتهای شمالی ساحل بروید. آنجا پر از مرجان‌های پرتحرک و موجودات دریایی عجیب و غریب است که از دیدنشان بسیار لذت خواهید برد.

 

 

Koh Muk

این جزیره کوچک که در دریای آندامان در ساحل غربی تایلند واقع شده است، فقط از طریق راه آبی قابل دسترسی است و حداقل 30 دقیقه از جزایر مجاورش فاصله دارد. اطراف جزیره، از دیواره‌های سنگی و صخره‌های باشکوه ساحلی و جنگلی اختصاصی سرشار است. گفتنی است که از طریق جاده‌های باریک، می‌توان به غارهای آبی شگفت‌انگیزی در این جزیره راه یافت.

با وجود این زیبایی‌ها باید گفت که این جزیره، تا حد زیادی برای گردشگران ناشناخته مانده و خلوت است اما بی‌شک یکی از زیباترین جزایر تایلند است. اما آنچه شما را به این جزیره زیبا وفادار می‌کند، امکانات آبی و تفریحاتی نظیر پدل بوردینگ است که برای همیشه در خاطرتان نقش خواهند بست.

 

بخوانید: بهشت تفریحات آبی در خانه‌ی موج‌سواری پوکت

 

 

Khlong Mu Dong

اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد در زمینه پدل بوردینگ هستید، به Khlong Mu Dong بروید. در اینجا، این امکان را دارید تا در مسیر یک جنگل سرسبز بارانی و دیدنی‌های بی‌نظیرش، به این تفریح آبی بپردازید و باد موافق و ملایم شما را در این راه همراهی خواهد کرد. بعد از پدل بوردینگ نیز، می‌توانید در یکی از رستوران‌های بسیاری که کنار دریا قرار دارند، گرسنگی خود را برطرف کنید.

 

بخوانید: جذاب‌ترین تفریحات آبی در کرابی

 

 

Koh Lipe

Koh Lipe یک جزیره کوچک به شکل L مانند است که در استان Satun در تایلند و در نزدیکی مرز تایلند و مالزی واقع شده است.

ساحل Sunset (غرب)، ساحل Sunrise (شرق) و ساحل پاتایا (جنوب) سه ساحل اصلی این جزیره هستند. این جزیره و اطراف آن یکی از معروف‌ترین نقاط غواصی در تایلند هستند و همچنین تفریحات آبی آن نظیر پدل بوردینگ بسیار معروف است. آب‌های کریستالی، ماهیان رنگارنگ و غروب بی‌نظیر خورشید، از مهم‌ترین زیبایی‌های این ناحیه هستند. رسیدن به صخره‌های مرجانی آن، بسیار آسان است. در ضمن گزینه‌های اقامتی بسیاری در این جزیره، از خانه‌های ییلاقی گرفته تا اقامتگاه‌های چهار ستاره در دسترس هستند.

 

 

Koh Kaeo Yai

این جزیره حدود 1 کیلومتری جنوب دماغه Phromthep و در فاصله 3 کیلومتری ساحل Rawai قرار دارد و ظرف 30 دقیقه با قایق می‌توان به آنجا رسید. سواحل زیبا و مناظر شگفت‌انگیز از آب و زیر آب در این جا قابل تحسین هستند. این جزیره، دارای معبد کوچک بودایی است و مجسمه طلایی بودا از فاصله دور به چشم می‌خورد که رو به طرف پوکت در حال تماشای این جزیره است.

برای داشتن تجربه‌ای عالی از پدل بوردینگ؛ کافی است که از ساحل Ya Nui و یا Nai Harn شروع کنید و به سمت دماغه Phromthep برانید. مناظر اطراف، یک رمان عاشقانه را تداعی می‌کنند و مرجان‌های زیبا شما را به غواصی در دل آب فرا می‌خوانند.

 

بخوانید: نکاتی برای سفر ارزان به بانکوک؛ تایلند

 

 

Laem Ka

این هلال شن و ماسه، در بین ساحل Rawai و ساحل Friendship در ساحل جنوب شرقی پوکت واقع شده است. ساحل آن بسیار مناسب پیک نیک بوده و ظهر به بعد از سایه‌ای خنک و عالی برخوردار است. اینجا چشم‌اندازی بی‌نظیر به جزایر اطراف نظیر Koh Bon، Koh Lon و صخره‌های مرجانی دارد و نیز امکاناتی عالی برای شنا ارائه می‌دهد. بعلاوه گردشگران بسیاری برای پدل بوردینگ، این ناحیه از تایلند را انتخاب می‌کنند.

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایلی که چرا باید به پوکت سفر کنیم

 

 

SUP سالهاست در جاهایی مانند استرالیا و ایالات متحده، دامنه وسیعی یافته و سرانجام طی دو سال اخیر در تایلند هم مطرح شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این ورزش سرگرم کننده و هیجان‌انگیز، مناسب برای هر رده سنی است و یک جایگزین عالی برای قایقرانی معمولی و کایاکینگ به شمار می‌آید. به هر حال اگر با تور تایلند سفر کردید، بهترین مقاصد تایلند برای پدل بوردینگ را فراموش نکنید و یکبار هم که شده از این تفریح آبی لذت‌بخش بهره‌مند شوید. 

 

مطالب مرتبط